پروژه‌های محله‌محور در  اولویت مدیریت شهری پایتخت

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: مدیریت شهری در این دوره به دنبال اجرای پروژه‌های کلان و بزرگ‌مقیاس نیست و انجام پروژه‌های محلی و کوچک‌مقیاس را در اولویت قرار داده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدجعفر تشکری‌هاشمی امروز _چهارشنبه شانزدهم شهریورماه_ در دومین برنامه نظارت میدانی کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر از مناطق جنوب غرب و شمال شرق پایتخت، اظهار کرد: در این بازدید از پروژه‌های ترافیکی و عمرانی منطقه چهار دیدن کردیم و از نزدیک در جریان روند پیشرفت این پروژه‌ها قرار گرفتیم.

وی ادامه داد: منطقه چهار منطقه‌ای است که علاوه‌بر اینکه ۱۱ درصد مساحت و ۱۰ درصد جمعیت پایتخت را در خود جای داده است، از نظر زیرساخت‌های شهری همچون دسترسی به مترو، بی‌آرتی و شبکه معابر نیز از سهم ۱۰ درصدی برخوردار است.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: این سهم در شبکه بزرگراهی به ۲۰ درصد و در فضای سبز به ۲۵ درصد می‌رسد و منطق، چهار پهنه بزرگی است که از محله خاک سفید تا محله پاسداران را در بر گرفته است.

وی با اشاره به اینکه منطقه چهار در پیشرفت ریالی و فیزیکی پروژه‌های شهری بین مناطق پیشتاز تهران قرار دارد، تصریح کرد: این منطقه پهناور و پرجمعیت تهران از مدیران و کارکنانی پرانرژی، دلسوز و مسئولیت‌پذیر برخوردار است که با حضور میدانی در صحنه و به‌رغم تمام محدودیت‌های موجود، با شور و نشاط برای خدمت به شهروندان تلاش می‌کنند.

تشکری‌هاشمی با بیان اینکه مسئولان منطقه چهار ارتباط و همکاری مؤثری با شورایاری‌ها دارند و آنها سرمایه بزرگ هر محله هستند، اضافه کرد: مدیریت شهری در این دوره به دنبال اجرای پروژه‌های کلان و بزرگ‌مقیاس نیست.

وی گفت: شهرداری انجام پروژه‌های محلی و کوچک‌مقیاس را در اولویت قرار داده است و اعتقاد دارم که انجام بسیاری از اقدامات محله‌ای، اعتبار مالی چندانی نیاز ندارد و با عزم و اراده، قابل پیگیری و اجرا است. همچنین اجرای پروژه‌های محلی در بسیاری از موارد می‌توانند گره‌گشا باشد.

کد خبر 603185

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.