لزوم اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان توسط دولت

سخنگوی کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: بر اساس مصوبه هیات تطبیق مصوبات، دولت باید هرچه سریع‌تر نسبت به اصلاح آیین‌نامه اجرایی قانون رتبه‌بندی معلمان در خصوص مشمول شدن معلمان طرح مهرآفرین اقدام کند.

به گزارش ایمنا، رضا حاجی پور با اشاره به مصوبه هیأت تطبیق مصوبات مجلس درباره قانون رتبه بندی معلمان مجلس، اظهار کرد: هیأت تطبیق مصوبات با پیگیری‌های انجام شده از جانب نمایندگان به ویژه اعضای کمیسیون آموزش، آیین نامه تدوین شده از سوی دولت را بعد از بررسی خلاف قانون دانست.

وی افزود: اجرای حکم رتبه‌بندی معلمان به تکمیل فرآیند استخدام مطابق قوانین و مقررات منوط شده است در حالی که نیروهای طرح مهرآفرین که نیروهای قراردادی شرکتی یا نهضتی بوده‌اند در سال ۹۱ به صورت پیمانی جذب اداری آموزش و پرورش شدند، لذا رتبه بندی باید مشمول این معلمان شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به تأکیدات رئیس مجلس شورای اسلامی بر پیگیری مشکل ایجاد شده برای معلمان طرح مهرآفرین، تاکید کرد: با توجه به اینکه این معلمان سال ۱۳۹۱ به صورت پیمانی به استخدام آموزش و پرورش درآمده‌اند و حدود ۱۵ سال سابقه تدریس دارند، باید مشمول رتبه‌بندی می‌شدند.

حاجی پور خاطرنشان کرد: با توجه به ایراد اعلامی از سوی هیأت تطبیق مصوبات، دولت مکلف است آیین نامه را جهت رفع ایراد وارده اصلاح کند؛ در این صورت مشکل افراد مشمول طرح مهرآفرین نیز برطرف شده و این معلمان زحمتکش نیز می‌توانند به عنوان معلمان آموزش و پرورش با رعایت سایر شرایط قانونی از مزایای طرح رتبه بندی برخوردار شوند.

منبع: خانه ملت

کد خبر 603072

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.