زمین‌گیر شدن ۱۰ رام قطار شهری تهران برای تعمیرات

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۱۰ رام قطار شهری برای تعمیرات اساسی زمین‌گیر شده است، گفت: پنج رام قطار معادل یک هزار میلیارد تومان تبدیل به قطعه یدکی شده است که این وضعیت برای نگهداشت منطقی نیست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدجعفر تشکری هاشمی امروز _سه‌شنبه پانزدهم شهریورماه_ در نودمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران و در واکنش به گزارش شهردار تهران در صحن شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: از زحمات مدیریت شهری در یک سال گذشته قدردانی می‌کنم، در دعو نامه امروز قرار بود شهردار تهران نیز گزارشی از اقدامات انجام شده و اقداماتی که در دستور کار قرار دارد ارائه دهد، اما بخش بسیاری از گزارش امروز مربوط اقدامات آینده بود، اما لازم بود گزارش‌های آماری ارائه شود تا بدانیم چه اقداماتی در تهران انجام شده است.

وی با اشاره به آخرین وضعیت شرکت اتوبوسرانی ادامه داد: در ابتدای دوره جدید مدیریت شهری عنوان شد که بین ۲۰۰۰ الی ۲۵۰۰ دستگاه اتوبوس فعال در شهر فعالیت دارند اما هم اکنون این آمار به ۱۹۰۰ دستگاه رسیده که بسیار جای نگرانی دارد، درحالیکه قرار بود نوسازی و بازسازی اتوبوس‌ها تسریع شود اما هنوز محقق نشده است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه ۱۰ رام قطار شهری برای تعمیرات اساسی زمین‌گیر شده است، گفت: پنج رام قطار معادل یک هزار میلیارد تومان تبدیل به قطعه یدکی شده که این وضعیت برای نگهداشت منطقی نیست.

وی تصریح کرد: بارها اعلام شده بیش از ۸۵ درصد ناوگان خط پنج مترو نیازمند اورهال است، همچنین ۱۰۰ کیلومتر برق بالاسری خط پنج نیز نیاز به بازسازی سریع دارد تا هر روز شاهد حوادثی جدید در این خط نباشیم.

تشکری‌هاشمی با اشاره به اینکه ۵۵ دستگاه اتوبوس از ابتدای آغاز به کار شهردار تهران تاکنون هنوز به ناوگان خدمات‌رسان اضافه نشده است خاطرنشان کرد: قرار بود در خصوص این ۵۵ دستگاه اتوبوس تهاتری انجام شود تا بخش اندکی از مشکلات رفع شود، اما همچنان هیچ اتفاقی رخ نداده است.

وی در خصوص وعده شهردار تهران مبنی بر ورود ۱۳۰۰ دستگاه اتوبوس به ناوگان حمل‌ونقل تهران، گفت: باید تلاش کنیم تا مشکلات چندین ساله حمل‌ونقل پایتخت رفع شود. از همین رو امیدواریم این وعده شهردار تحقق یابد.

کد خبر 602963

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.