شهروندان از پرداخت عوارض استقبال نمی‌کنند

شهردار خمین گفت: درحال‌حاضر مطالبات عوارض نوسازی شهرداری حدود ۱۸۱ میلیارد ریال است؛ این رقم بدهی نشان می‌دهد که شهروندان عوارض زیادی پرداخت نمی‌کنند.

حمید احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: خوش‌حسابی شهروندان در پرداخت عوارض موجب پیشبرد اهداف شهرداری است؛ زیرا این نهاد، عمومی و غیردولتی است، درآمدهای پایدار دولتی ندارند و باید منابع مورد نیاز برای هزینه در طرح‌های عمرانی، خدماتی و اداره امور جاری را از شهروندان دریافت کند.

وی افزود: اگر شهروندان عوارض خود را به موقع پرداخت کنند، شهرداری می‌تواند خدمات‌رسانی بهتر و بیشتری انجام دهد و پیشرفت طرح‌هایی همانند کف‌فرش پیاده‌روها، آسفالت معابر و بهسازی و توسعه فضای سبز با سرعت بیشتر و در زمان مورد انتظار شهروندان به انجام می‌رسد.

شهردار خمین خاطرنشان کرد: شهرداری‌ها بخشی از ظرفیت و منابع مالی و انسانی خود را صرف وصول مطالباتشان از شهروندان می‌کنند که به دلایل متعددی توفیق چندانی در این زمینه ندارند، همراهی شهروندان در پیشبرد اهداف مدیریت شهری ضروری است و با توجه به وظایف گسترده شهرداری‌ها خوش‌حسابی شهروندان کمک زیادی به اجرای برنامه‌ها می‌کند.

احمدی ادامه داد: در صورتی که دستگاه‌های دولتی و شهروندان با تعامل و همکاری لازم بتوانند نسبت به پرداخت عوارض و بدهی خود به شهرداری اقدام کنند، این نهاد نیز می‌تواند خدمات شایسته به شهروندان ارائه دهد و نسبت به پرداخت بعضی از دیون خود اقدام کنند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر مطالبات عوارض نوسازی شهرداری خمین حدود ۱۸۱ میلیارد ریال است، این رقم بدهی نشان می‌دهد که شهروندان عوارض زیادی پرداخت نمی‌کنند، شهرداری‌ها سالیانه بیش از ۲۰۰ نوع خدمات در زمینه‌های مختلف از جمله ایجاد و نگهداری فضای سبز شهری، حمل‌ونقل عمومی، آسفالت معابر، نظافت و تسطیح معابر و خیابان‌ها، جمع‌آوری زباله، فرهنگ‌سازی شهروندی به شهروندان ارائه می‌دهد.

شهردار خمین گفت: خدمت‌رسانی بهتر شهرداری نیازمند همکاری بیشتر شهروندان در عمران و آبادانی شهر است؛ بنابراین به منظور تسریع در اتمام پروژه‌ها و خدمت‌رسانی بهتر به شهروندان از بدهکاران تقاضا داریم نسبت به پرداخت بدهی خود اقدام کنند.

کد خبر 602810

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.