رتبه اول پلیس آگاهی استان اصفهان در دستگیری محکومان غایب و فراری

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان با اشاره به دستگیری ۲۶۷ نفر از محکومان غایب و فراری محاکم قضائی از کسب رتبه اول این پلیس بین پلیس آگاهی سراسر کشور در این حوزه خبر داد.

به گزارش ایمنا به نقل از پایگاه خبری پلیس اصفهان، سرهنگ حسین ترکیان از کاهش ۱.۳ درصدی جرایم مهم در استان طی مدت پنج ماهه سال جاری خبر داد و اظهار کرد: در حوزه سرقت‌های مسلحانه در سه ماهه اول سال با همکاری و هم‌افزایی همه همکاران انتظامی در استان سه باند فعال در این زمینه شناسایی و منهدم شدند و با اشراف کامل کارآگاهان پلیس آگاهی، جرایم خشن در استان تحت کنترل است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون ۲۶۷ نفر از محکومان غایب و متواری توسط کارآگاهان پلیس آگاهی استان اصفهان شناسایی و دستگیر شدند که این رقم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷.۶ درصد رشد داشته و به همین واسطه نیز پلیس آگاهی استان اصفهان توانست رتبه اول بین پلیس آگاهی سراسر کشور کسب کند.

رئیس پلیس آگاهی استان اصفهان گفت: در بررسی‌های صورت گرفته مشخص شد جرایم ۱۷۸ نفر از این محکومان غایب و فراری دستگیر شده مربوط به جرم سرقت است.

وی از انهدام ۷۶ سازمان جرم طی مدت پنج ماهه امسال خبر داد و اظهار کرد: ۳۱ باند مربوط به سرقت منزل، مغازه و اماکن و سه باند نیز مربوط به سرقت‌های مسلحانه و مابقی نیز در سایر سرقت‌ها فعال بودند.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه ۵۱ رصد سرقت‌های استان در شهر اصفهان رخ می‌دهد، گفت: ۶۶ درصد از سرقت محتویات داخل خودرو نیز مربوط به شهر اصفهان است و شهرهای کاشان و خمینی‌شهر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره افزایش سرقت از اماکن خصوصی همچون باغ‌ها و ساختمان‌های نیمه‌ساز بر نقش سایر سازمان‌ها در پیشگیری از سرقت اماکن تاکید کرد و گفت: مردم هم باید در این زمینه هوشیاری بیشتری داشته و در نگهداری اموال و تجهیزات خود اصول ایمنی را رعایت کنند.

سرهنگ ترکیان با بیان اینکه موضوع سرقت یکی از مهمترین دغدغه‌های پلیس استان بوده و با جدیت موضوع برخورد با سارقان و بازگرداندن اموال مسروقه به مالباختگان را پیگیری می‌کند، تصریح کرد: در این خصوص قرارگاه ویژه مبارزه با سرقت تشکیل شده که جلسات این قرارگاه هر ماه به ریاست فرمانده انتظامی استان، هر ۱۵ روز یک بار با حضور جانشین وی و هر هفته نیز با حضور کارشناسان پلیس آگاهی در این پلیس برگزار می‌شود.

کد خبر 602703

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.