کشف بیش از ۱۴ تن موادمخدر در استان اصفهان/تاخیر در تکمیل کمپ فدک به‌علت کمبود بودجه

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان اصفهان با اشاره به کشف بیش از ۱۴ تن موادمخدر در استان اصفهان، گفت: کمپ ماده ۱۶ فدک به علت کسری اعتبار و بودجه هنوز تکمیل نشده است.

سرهنگ احمد نیکبخت در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه طی سال جاری بیش از ۱۴ تن موادمخدر در استان اصفهان کشف شد که با ۴۳ درصد کاهش همراه بوده است، اظهار کرد: سن اعتیاد در استان اصفهان ۲۱ سال و جمعیت معتادان آن ۲.۸ درصد است.

دو درصد معتادان استان از زنان هستند

وی با بیان اینکه ۹۸ درصد معتادان استان اصفهان مرد و دو درصد خانم هستند، افزود: محورهای شرقی استان بیشترین حجم را دارند و محورهای غربی بیشتر خروجی‌های موادمخدر استان را دربر می‌گیرند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان اصفهان با اشاره به اقدامات سال جاری پلیس موادمخدر استان اصفهان، افزود: طی سال جاری محورهای ورودی و خروجی تحت نظر قرار گرفته و طرح‌های مختلفی در داخل و در محورهای مواصلاتی استان به اجرا درآمده است.

انواع موادمخدر مصرفی در استان اصفهان

وی با بیان اینکه پلیس مبارزه با موادمخدر استان روزانه طرح‌هایی برای مقابله با موادمخدر در دستور کار دارد، ادامه داد: عمده موادمخدر مصرفی در استان اصفهان شامل تریاک، شیشه، هروئین و گل است.

سرهنگ نیکبخت با بیان اینکه بیش از ۱۶۰ کمپ ماده ۱۵ در استان دایر است، اظهار کرد: استان اصفهان دارای دو کمپ ماده ۱۶ است و کمپ ماده ۱۶ فدک به علت کسری اعتبار و بودجه هنوز تکمیل نشده است.

افزایش‬ مصرف قرص‌های حاوی آمفتافین

وی با بیان اینکه در صورت آمادگی داشتن کمپ‌های ماده ۱۵ و ۱۶، بهزیستی و دولت پلیس موادمخدر استان توانایی جمع‌آوری کلیه معتادان و کارتن‌خواب‌ها را از سطح استان دارد، خاطرنشان کرد: خانواده‌ها باید مراقب فرزندان خود و ارتباط خود و آن‌ها با فضای مجازی باشند.

رئیس پلیس مبارزه با موادمخدر استان اصفهان با بیان اینکه با توجه به آمار موجود، افزایشی در مصرف قرص‌های روان‌گردان مشاهده نمی‌شود اما بیشتر فروش و مصرف قرص‌های حاوی آمفتافین شیوع یافته است، گفت: افزایش مصرف موادمخدر شیشه در بین زن‌ها به منظور لاغری، نتیجه تبلیغات فضای مجازی و آرایشگاه‌ها و ناآگاهی مردم است؛ به عنوان مثال قرصی به منظور لاغری در فضای مجازی تبلیغ می‌شد و هنگام انتقال به آزمایشگاه، موادمخدر شیشه در آن کشف شد.

پلمب دو عطاری به دلیل فروش قرص‌های حاوی موادمخدر

وی با بیان اینکه قرص‌های حاوی موادمخدر بیشتر به صورت تبلیغات و فروش در فضای مجازی یا فروش در عطاری‌ها به دست افراد می‌رسد، تصریح کرد: به علت یافت شدن قرص‌های حاوی موادمخدر، دو عطاری در سطح استان پلمب شده است.

سرهنگ نیکبخت تصریح کرد: پلیس مبارزه با موادمخدر استان دارای آزمایشگاهی است که هر فرد با شک به یک قرص می‌تواند آن را به آزمایشگاه منتقل کند و مورد آزمایش قرار دهد، گزارشات واصله توسط افراد مبنی بر فروش قرص‌های مشکوک به موادمخدر در آرایشگاه‌های زنانه مورد بررسی و برخورد قانونی قرار می‌گیرد.

کد خبر 602680

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.