زمان ثبت‌نام بعدی سامانه یکپارچه تخصیص خودرو اعلام شد

معاون صنایع حمل‌ونقل وزارت صنعت، معدن و تجارت از برگزاری سومین دوره عرضه خودرو در سامانه یکپارچه طی این هفته خبر داد.

به گزارش ایمنا، منوچهر منطقی با اشاره به اقدام خودروسازان داخلی پایدار شدن روند تولید خودروی کامل و کاهش ۹۴ درصدی آمار خودروهای ناقص در مقایسه با مدت مشابه پارسال، همچنین ایجاد شفافیت در عرضه خودرو به بازار اظهار کرد: سومین دوره عرضه خودرو در سامانه یکپارچه فروش خودرو این هفته انجام می‌شود.

وی افزود: برنامه‌ریزی این دوره به گونه‌ای خواهد بود که تعهدات قبلی شرکت‌های خودروسازی کاهش یابد و عرضه خودرو در قالب طرح‌های "پیش‌فروش"، "فروش فوق‌العاده"، "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" و "خروج خودروی فرسوده" خواهد بود.

معاون صنایع حمل و نقل وزارت صمت ادامه داد: با ساماندهی تخصیص خودرو در سامانه یکپارچه که با عرضه متنوع خودرو و خروج بیش از ۷۰ درصد انواع محصولات خودرویی از فرآیند قرعه‌کشی همراه بوده است، پس از سال‌ها، آرامش در بازار خودرو حاکم شده و امکان دسترسی مصرف‌کنندگان به خودرو برای یک محصول پرطرفدار خودروساز داخلی، هشت برابر افزایش یافته است.

منطقی اظهار امیدواری کرد: با ادامه روند تکمیل خودروهای ناقص، کسب آمادگی لازم در زنجیره تأمین برای افزایش تولید و بهره‌گیری از ساز و کار واردات برای تنظیم بازار و انتقال فناوری به کشور، روش عرضه در سامانه یکپارچه فروش خودرو تا پایان امسال خاتمه یابد.

منبع: صدا و سیما

کد خبر 602588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.