سرمایه‌گذاری پراگ در گردشگری پایدار

پراگ ۵۰ درصد از مالیات حاصل از ورود بازدیدکنندگان داخلی و خارجی شهر را در صنعت گردشگری پایدار سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، پایتخت چک یکی از پربازدیدترین شهرهای اتحادیه اروپا است و تخمین زده می‌شود سالانه بیش‌از شش تا هفت میلیون بازدیدکننده خارجی داشته باشد. آمار گردشگران داخلی این شهر نیز تا ۲۰ میلیون نفر اعلام شده است.

پراگ در عین حال، شهر نسبتاً کوچکی است که تنها ۱.۲ میلیون نفر جمعیت دارد و جمعیت کلان‌شهری آن ۲.۷ میلیون نفر است. این به آن معنا است که حجم بالای گردشگران فشار زیادی بر خدمات محلی مانند حمل‌ونقل عمومی، فضاهای عمومی، جاده‌ها و سایر امکانات شهر وارد می‌کند، با این‌حال گفته می‌شود درآمد اضافی می‌تواند صنعت گردشگری آن را بیش‌از پیش تقویت کند.

مقامات پراگ قصد دارند ۵۰ درصد از مالیات گردشگری شهر را در این صنعت سرمایه‌گذاری کنند. پایتخت چک اولین شهر در این کشور خواهد بود که دست به چنین اقدامی زده است. قانون جدید از ابتدای سال ۲۰۲۴ اجرایی خواهد شد و عمدتاً از درآمد حاصل از هزینه اقامت به‌دست می‌آید که به‌تازگی توسط هتل‌ها و رستوران‌های سراسر شهر افزایش یافته است.

مقامات پراگ با این سرمایه‌گذاری، یک مدل پایدار برای گردشگری شهر ایجاد و همکاری بین بخش‌های دولتی و خصوصی را تقویت می‌کنند. دلیل آن نیز این‌گونه معرفی شده است که خود گردشگران هزینه امکاناتی را پرداخت کنند که محیط شهر می‌تواند برای آن‌ها فراهم کند. این هزینه تنها درآمد مالی مستقیمی است که شهرداری از گردشگران دریافت می‌کند و با افزایش‌های فعلی به ۵۰ کرون (دو یورو) برای هر نفر رسیده است.

سیاست جدید به مدیریت شرایط ناشی از ورود حجم بالایی از گردشگری به شهر کمک می‌کند، زیرا پراگ را قادر می‌سازد بیش از پیش در توسعه شهری سرمایه‌گذاری کند؛ به‌این‌ترتیب پراگ در گردشگری فرهنگی پایدار و با کیفیت بالا، همچنین فضاهای عمومی خود سرمایه‌گذاری خواهد کرد.

راه‌اندازی کمپین‌های تبلیغاتی برای معرفی اماکن فرهنگی شهر یکی از زمینه‌های اصلی سرمایه‌گذاری مذکور به‌شمار می‌رود که طی آن نقش پایتخت چک به‌عنوان مقصدی برای سفرهای کاری، کنفرانس‌ها و کنگره‌ها نیز تقویت می‌شود.

سرمایه‌گذاری پراگ در گردشگری پایدار

کد خبر 602578

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.