بهره‌برداری از ۳۲ زمین‌های ورزشی در قم

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم گفت: طراحی زمین‌های ورزشی روباز به اتمام رسیده است و در مرحله انتخاب پیمانکار برای ساخت قرار دارد.

سیدمحمدحسین دهناد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای افزایش سرانه ورزشی شهر و رفع کمبودهای این حوزه، اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم شهرداری و شورای اسلامی شهر افزایش سرانه ورزشی شهر و غنی شدن اوقات فراغت شهروندان است.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بودجه سال ۱۴۰۱ برای افزایش سرانه فضای ورزشی و تفریحی کلان‌شهر قم، ادامه داد: در بودجه سال ۱۴۰۱، احداث ۳۲ زمین ورزشی روباز در سطح شهر با اعتباری بالغ‌بر هشت میلیارد تومان برنامه‌ریزی شده است و امیدواریم تا پایان سال شاهد اتفاقات خوبی در این زمینه باشیم.

رئیس کمیسیون عمران و حمل‌ونقل شورای اسلامی شهر قم در خصوص طراحی زمین‌های روباز ورزشی در سطح شهر، گفت: لازم است بدانیم طراحی ۳۲ زمین ورزشی روباز در ۱۵ بوستان سطح شهر و در رشته‌های متنوع مورد توجه قرار گرفته است تا کمبودهای این حوزه رفع شود و شاهد رضایت خاطر شهروندان باشیم.

وی با اشاره به رشته‌های ورزشی در نظر گرفته شده در زمین‌های ورزشی روباز، تصریح کرد: زمین‌های ورزشی روباز برای ورزش‌هایی مانند والیبال، والیبال ساحلی، بدمینتون، بسکتبال، فوتبال ساحلی و ورزش پتانگ طراحی شده است تا پس از احداث در اختیار شهروندان قرار گیرد.

دهناد با اشاره به اهمیت افزایش سرانه ورزشی شهر قم، افزود: طراحی زمین‌های ورزشی روباز به اتمام رسیده و طراحی آن در معاونت فنی و عمرانی کامل شده است و در مرحله انتخاب پیمانکار برای ساخت قرار دارد و به‌زودی قرارداد آن منعقد می‌شود و تا پایان سال به بهره‌برداری خواهد رسید.

وی کم‌تحرکی در نسل جوان را خطری برای سلامت جامعه دانست و گفت: شهروندان از زمین‌های ورزشی بوستان‌ها استقبال خوبی داشتند و این فضاهای ورزشی در افزایش شادی و نشاط شهروندان به خصوص جوانان و نوجوانان تأثیر بسزایی دارد، بنابراین لازم است رفع کمبودهای این حوزه مورد توجه مدیریت شهری قرار گیرد.

کد خبر 602540

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.