برگزاری نمایشگاه «در نگاه‌داشت زمین»

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان از برگزاری نمایشگاه «در نگاه‌داشت زمین» در اصفهان خبر داد.

مهدی تمیزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: موزه هنرهای معاصر اصفهان، فعالیت‌ها و امور مربوط به دفتر تخصصی هنرهای تجسمی شهرداری اصفهان را نیز عهده‌دار است و در این دفتر امور مربوط به هنرهای تجسمی را برنامه‌ریزی و پیگیری می‌کند.

وی افزود: بعد از این‌که شاهد عملیات مرمت در ساختمان موزه هنرهای معاصر بودیم، تصمیم بر این شد که چراغ هنرهای تجسمی در موزه خاموش نشود. همچنین تلاش شده فعالیت‌هایی که در موزه صورت می‌گرفته است، در حد بضاعت در فضاهای دیگر شهر نیز اجرا شود.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان ادامه داد: بر همین اساس نمایشگاه‌ها و برنامه‌هایی را با مشارکت بخش خصوصی به‌صورت مشترک صورت گرفت. بر این اساس نمایشگاه نقاشی با عنوان «در نگاه‌داشت زمین» در گالری «گذار» اصفهان برپا خواهد شد.

وی اظهار کرد: در این نمایشگاه آثار نقاشی میثم ثمررخی، نقاش و مدیر موزه هنرهای معاصر استان کرمان به نمایش گذاشته خواهد شد. آثار این نمایشگاه برگرفته از مناظر و طبیعت است و یک‌بار دیگر در تهران نیز نمایش داده شده است.

برگزاری نمایشگاه «در نگاه‌داشت زمین»

آشنایی با آثار هنرمندان جهان و ایران در اصفهان

تمیزی در خصوص دعوت و معرفی هنرمندان غیراصفهانی افزود: موزه هنرهای معاصر و دفتر هنرهای تجسمی، هنرمند را به‌مثابه هنرمند و نه‌فقط فردی که در اصفهان زندگی می‌کند می‌بیند. برخی مطرح می‌کنند چرا موزه هنرهای اصفهان آثار «گونتر اوکر» از آلمان یا هنرمندان سایر کشورها را می‌آورد یا از هنرمندان شهرهای دیگر استفاده و دعوت می‌کند؟

وی با بیان اینکه هنرمندان شاخص را از استان‌ها و کشورهای دیگر به اصفهان دعوت می‌کنیم، اظهار کرد: نگاه به کارنامه چهار سال گذشته موزه هنرهای معاصر اصفهان نشان می‌دهد، تعداد افرادی که اصفهانی یا از استان اصفهان نبوده‌اند، یک‌چهارم مجموع هنرمندان دعوت شده است.

مدیر موزه هنرهای معاصر اصفهان ادامه داد: نکته مهم دیگری که در این خصوص باید به آن اشاره کرد این است که هر نهاد فرهنگی و هنری باید افراد شاخص دیگر شهرهای ایران و جهان را دعوت کند تا هنرمندی که در اصفهان زندگی می‌کند، بداند هنرمندان سایر مناطق چه شاخص‌هایی در آثارشان دارند و چگونه فعالیت می‌کنند.

وی اظهار کرد: واضح است که نمی‌توان در همه شهرهای ایران حضور یافت و شاخص‌ها، سبک‌کار و نوع نگاه هنرمندان را از نزدیک دید؛ بنابراین این وظیفه دفتر هنرهای تجسمی است که از هنرمندان سایر شهرها و استان‌های ایران و جهان دعوت کند تا از وجود آن‌ها نیز بهره‌مند شویم. همان‌طور که در موزه هنرهای معاصر تهران یا استکهلم و نیویورک از همه شهرهای جهان، آثار هنرمندان در این شهرها به نمایش درمی‌آید.

تمیزی با تأکید بر اینکه برای رونق هنرهای تجسمی با گالری‌های خصوصی اصفهان مشارکت و همکاری داریم، ادامه داد: همان‌طور که اشاره شد روز جمعه _هجدهم شهریورماه_ نمایشگاه نقاشی آثار میثم ثمررخی نقاش و مدیر موزه هنرهای معاصر استان کرمان را گالری گذار برگزار خواهیم کرد.

به گزارش ایمنا، نمایشگاه آثار نقاشی میثم ثمررخی روز جمعه _هجدهم شهریورماه_ در گالری گذار واقع در خیابان حکیم نظامی، کوچه سنگ‌تراش‌های غربی، بن‌بست ۱۷ پلاک ۱۵ ساعت: ۱۶ افتتاح خواهد شد و این آئین تا ساعت ۲۰ همان روز ادامه خواهد داشت.

بر همین اساس، نمایشگاه «در نگاه‌داشت زمین» با نمایش ۳۰ اثر نقاشی هنرمند کرمانی تا هشتم مهرماه، صبح‌ها از ساعت ۱۰ تا ۱۳ و عصرها از ساعت ۱۶ ساعت تا ۲۰ پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

کد خبر 602533

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.