غذاهایی که به بهبود سلامت استخوان کمک می‌کند

مصرف مواد غذایی مفید مانند کنجد، لوبیا، سویا، سبزیجات، آجیل و انجیر به بهبود سلامت استخوان‌ها کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، عضلات و استخوان‌های قوی از افراد در برابر آسیب‌ها محافظت می‌کند. بنابراین ایجاد استخوان‌های قوی و سالم در دوران کودکی و نوجوانی بسیار مهم است در صورتی که استخوان سالم نباشد، فرد درد و شکستگی استخوان را تجربه می‌کند. در ادامه به بررسی مواد غذایی می‌پردازیم که به بهبود سلامت استخوان کمک شایانی می‌کند:

کنجد

کنجد حاوی فیبر و اسیدهای چرب امگا سه است، بنابراین کلسترول بد خون و التهاب موجود در بدن را کاهش می‌دهد و به بهبود سلامت مغز و سیستم عصبی نیز کمک شایانی می‌کند. افراد می‌توانند دانه‌های کنجد را به سالاد مورد علاقه خود اضافه کنند و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

لوبیا

لوبیا حاوی مقدار زیادی منیزیم، کلسیم و فسفر است که به سلامت استخوان کمک شایانی می‌کند. این ماده غذایی نه تنها تراکم استخوانی را افزایش می‌دهد، بلکه از تحلیل استخوان‌ها جلوگیری می‌کند، اضطراب را کاهش می‌دهد و باعث بهبود کیفیت خواب می‌شود.

محصولات سویا

سویا و فرآورده‌های آن سرشار از پروتئین استخوان‌ساز هستند و به بهبود سلامت استخوان کمک شایانی می‌کند.

سبزیجات چلیپایی

سبزیجات دارای برگ سبز که به آن‌ها سبزیجات چلیپایی نیز گفته می‌شود، چندین ماده مغذی مانند ویتامین K و کلسیم را برای سلامت استخوان‌ها فراهم می‌کند. این نوع سبزیجات شامل اسفناج، شلغم، کلم پیچ و کلم بروکلی می‌شود.

آجیل و انجیر

آجیل و انجیر دارای مواد مغذی مانند منیزیم و فسفر هستند که برای سلامت استخوان مفید است. این مواد معدنی به بهبود تراکم استخوان کمک شایانی می‌کند و خطر بروز پوکی استخوان را کاهش می‌دهد.

کد خبر 602118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.