بخش بین‌الملل سینما حقیقت جدی‌تر برگزار شود

رئیس سازمان سینمایی در جلسه شورای سیاست گذاری شانزدهمین جشنواره «سینماحقیقت» گفت: بخش بین‌الملل جشنواره «سینماحقیقت» تأثیرگذار و با توجه به سینمای مستند منطقه برگزار شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از واحد ارتباطات و اطلاع‌رسانی مرکز گسترش سینمای مستند، تجربی و پویانمایی، محمد خزایی در نخستین جلسه رسمی شورای سیاست‌گذاری شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مستند ایران «سینماحقیقت» اظهار کرد: جشنواره «سینماحقیقت» به عنوان مهم‌ترین رویداد سینمای مستند ایران، می‌تواند صدای همه سینماگران در همه کشورها باشد. به دلیل ماهیت این نوع آثار، تصویر ایران امروز را می‌توان از طریق مستندها به جهان ارائه داد. تصویری رنگارنگ از اقلیم‌، فرهنگ، باورهای دینی و آئین‌های بومی، تصویری که مخاطب کمتر دیده و با آن بیگانه است. سینمای مستند ایران در سال‌های اخیر، همراه مردم بوده و در مهمترین رویدادها و نقاط عطف، اسنادی ماندگار به جا گذاشته است.

خزاعی تاکید کرد: بخش بین‌الملل این دوره از جشنواره بسیار مهم است. با عادی شدن شرایط، امکان برگزاری فیزیکی جشنواره فراهم است و امیدوارم بخش بین‌الملل تاثیرگذارتر و جدی‌تر برگزار شود. تمرکز بر سینمای مستند منطقه، بخش مهمی از برنامه این بخش است. سینمای ایران در همه زیرمجموعه‌هایش از جمله سینمای مستند، در آسیا و منطقه جایگاهی خاص دارد و برای ما مهم است که جشنواره «سینماحقیقت» انعکاس صدای سینماگران طراز اول حوزه مستند باشد. به سینمای کشورهایی که با ما اشتراک فرهنگی، دینی و ریشه‌های مشترک دارند، باید توجه شود.

رئیس سازمان در بخش دیگری از سخنانش گفت: تعامل با صنوف سینمای مستند و سینماگران، از برنامه‌ها و اولویت‌های سازمان سینمایی است. خوشبختانه در مرکز گسترش این ارتباط دو سویه وجود دارد و در «سینماحقیقت» از این بضاعت و همدلی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: توسعه عدالت فرهنگی و توجه به فیلم‌سازان استانی، از اولویت‌های سازمان سینمایی است که قطعاً در جشنواره شانزدهم «سینماحقیقت» مورد توجه تیم برگزاری قرار می‌گیرد. آنچه ما باید در سازمان و زیر مجموعه‌ها انجام دهیم، آگاهی بخشی و توجه به اخلاق، امید است. سینمای مستند در این زمینه می‌تواند از سینمای داستانی، مؤثرتر قدم بردارد.

رئیس سازمان سینمایی گفت: احیای جشنواره‌های مستند منطقه‌ای می‌تواند راهی برای نمایش و عرضه آثاری باشد که به هر دلیل به جشنواره «سینماحقیقت» راه نیافته‌اند، اما می‌توانند در ویترینی دیگر دیده و ارزیابی شوند.

کد خبر 602094

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.