عینکی که تبدیل به ویدئو پروژکتور می‌شود

عینک جیبی جدید شرکت "لنوو" تجربه یک صفحه نمایش بزرگ روبه‌روی چشمان کاربر را رقم می‌زند. عینک جدید شرکت "لنوو"(Lenovo) صفحه نمایش کامپیوتر را در فاصله چند سانتی متری از چشمان کاربران قرار می‌دهد تا به آنها هنگام کار یا تماشای فیلم، حریم خصوصی بیشتری بدهد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت، مرور می‌کنیم:

پنهان کردن بدافزار در تصاویر تلسکوپ فضایی جیمز وب

تحلیلگران تهدیدات، یک کمپین بدافزار جدید به نام «GO#WEBBFUSCATOR» را شناسایی کرده‌اند که از ایمیل‌های فیشینگ، اسناد مخرب و تصاویر فضایی تلسکوپ جیمز وب برای انتشار بدافزار استفاده می‌کند؛ این بدافزار به زبان برنامه نویسی Golang نوشته شده است که در بین مجرمان سایبری محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند، زیرا چند پلتفرمی (ویندوز، لینوکس، مک) است و مقاومت بیشتری در برابر مهندسی معکوس و تجزیه و تحلیل ارائه می‌دهد.

سری آیفون ۱۴ مورد تمسخر سامسونگ قرار گرفت

سامسونگ در جدیدترین کمپین تبلیغاتی خود، شرکت اپل را مورد تمسخر قرار داده است. این در حالی است که اپل کمتر از یک هفته دیگر از مدل‌های جدید آیفون‌های پرچم‌دار خود رونمایی خواهد کرد. سامسونگ در این محتوای تبلیغاتی، غول کوپرتینویی را به‌دلیل عدم ارائه خلاقیت در گوشی‌های سری آیفون ۱۴ مورد حمله قرار داده است.

استاندارد USB4 2.0 با سرعت ۸۰ گیگابیت بر ثانیه معرفی شد

گروه USB Promoter استاندارد جدید USB4 نسخه ۲.۰ را معرفی کرد. این استاندارد سرعت انتقال داده را تا ۸۰ گیگابیت بر ثانیه افزایش خواهد داد که دو برابر سرعت نسخه ۱.۰ خواهد بود.

از آن‌جا که کابل‌های استاندار جدید USB4 با نام Active 80 Gbps Type-C با نسخه‌های قبلی سازگار خواهند بود، شما می‌توانید آن‌ها را با درگاه‌های USB4 1.0, USB 3.2, USB 2.0 و Thunderbolt 3 و برعکس استفاده کنید. به این ترتیب، کابل‌های قدیمی‌تر USB-C نیز قابل استفاده با درگاه‌های USB4 نسخه ۲.۰ خواهند بود، حتی اگر داده‌ها را با سرعت بالایی انتقال ندهند.

بزرگ‌ترین مزیت استاندارد جدید این است که می‌توان آن را با نمایشگرهای با وضوح بالا و با حافظه‌ها، داک‌ها و هاب‌های با عملکرد بالا استفاده کرد. شما با پهنای باند ۸۰ گیگابیت بر ثانیه حتی قادر خواهید بود یک کارت گرافیک اکسترنال را به یک لپ‌تاپ وصل کنید و تجربه گیمینگ دسکتاپی را دریافت کنید. ضمناً استاندارد USB4 2.0 از جدیدترین نسخه‌های DisplayPort و PCIe پشتیبانی خواهد کرد.

عینکی که تبدیل به ویدئو پروژکتور می‌شود

عینک جیبی جدید شرکت "لنوو" تجربه یک صفحه نمایش بزرگ روبه‌روی چشمان کاربر را رقم می‌زند. عینک جدید شرکت "لنوو"(Lenovo) صفحه نمایش کامپیوتر را در فاصله چند سانتی متری از چشمان کاربران قرار می‌دهد تا به آنها هنگام کار یا تماشای فیلم، حریم خصوصی بیشتری بدهد. عینک لنوو موسوم به "T1" که این هفته در نمایشگاه برلین (IFA ۲۰۲۲) در آلمان رونمایی شد، از طریق درگاه USB-C به لپ‌تاپ، تلفن هوشمند یا تبلت متصل می‌شود. سپس محتوای دستگاه را روی دو صفحه OLED در هر لنز با کیفیت فول HD جلوی هر چشم نشان می‌دهد و یک صفحه نمایش خصوصی ارائه می‌دهد.

قیمت احتمالی پیکسل واچ گوگل فاش شد

شرکت گوگل نخستین گجت پوشیدنی خود را در سال جاری عرضه خواهد کرد؛ این محصول که Google Pixel Watch نام دارد، قیمت آن برای مدل LTE ممکن است ۳۹۹ دلار باشد؛ هنوز اطلاعاتی درباره قیمت دیگر نسخه‌های این ساعت هوشمند ارائه نشده است اما از نظر تئوری، ساعت پیکسل بدون LTE ارزان‌تر است و احتمالاً بین ۲۹۹ تا ۳۴۹ دلار قیمت خواهد داشت.

اپل‌واچ سری هفت بدون LTE نیز ۳۹۹ دلار قیمت دارد؛ بدان معنا که قیمت ساعت گوگل پیکسل در مقایسه با سری اپل‌واچ بسیار رقابتی خواهد بود. با این حال، قیمت گلکسی واچ پنج مجهز به LTE که از سیستم‌عامل مشابه پیکسل واچ بهره می‌برد و از دستگاه‌های اندرویدی پشتیبانی می‌کند از ۳۲۹ دلار آغاز می‌شود.

شایعات ادعا می‌کنند که گوگل احتمالاً پیکسل واچ را همراه با سری پیکسل هفت عرضه خواهد کرد، اگرچه شرکت ذکر شده هنوز این شایعات را تأیید نکرده است. انتظار می‌رود که دستگاه‌های جدید در اواخر سپتامبر یا اوایل اکتبر عرضه شوند.

کد خبر 602088

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.