هنوز دامی از کشور صادر نشده است

رئیس شورای تامین دام کشور گفت: صادرات دام فقط در رسانه‌ها آغاز شده اما به صورت اجرایی هنوز دامی از کشور صادر نشده است و بخشنامه‌ها، فرآیندها و هزینه صادرات دام به گونه‌ای است که منجر شده تاکنون هیچ دامی از کشور خارج نشود.

منصور پوریان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: صادرات دام تنها در رسانه‌ها آغاز شده اما به صورت اجرایی هنوز دامی از کشور صادر نشده است. برخی گفته‌اند فرآیند صادرات دام کند است اما درواقع، بخشنامه‌ها، فرآیندها و هزینه صادرات دام به گونه‌ای است که منجر شده تاکنون هیچ دامی از کشور خارج نشود.

وی افزود: فقط چند دام مزیت صادراتی دارد، بنابراین تنها استان‌هایی که دام عربی، کردی و کرمانشاهی در آن وجود دارد می‌توانند دام صادر کنند که درصد کمی از تولید دام کشور را تشکیل می‌دهند. برش‌های استانی صادرات دام مشخص نشده و هزینه صادرات نیز به قدری زیاد است که هنوز هیچ تولیدکننده‌ای موفق به صادرات دام نشده است.

صادرات تأثیری بر بازار داخل نخواهد داشت

رئیس شورای تأمین دام کشور گفت: اکنون با کمبود دام یا گوشت در بازار مواجه نیستیم. فروشندگان گوشت همواره اعلام می‌کنند که مشتری نداشته و کاهش تقاضا منجر به به فروش نرفتن گوشت شده است.

پوریان اضافه کرد: صادرات دام زمانی می‌تواند بازار داخلی را با مشکل مواجه کند که کمبود گوشت وجود داشته باشد؛ همچنین قرار نیست میزان قابل توجهی از دام صادر شود.

وی ادامه داد: گرانی‌های بازار نیز همچنان منجر شده بخشی از مصرف‌کنندگان عمده گوشت، تقاضای خود را کاهش دهند و با این وجود صادرات تأثیری بر بازار داخل نخواهد داشت.

کد خبر 602004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.