شهرداری به وظایف خود در حوزه ورزش و جوانان عمل کند

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان گفت: ورزش تنها منحصر به اداره کل ورزش و جوانان نیست و شهرداری نیز در این خصوص وظایفی دارد که باید به آن عمل کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌السلام ناصر صفری‌افلاکی امروز _شنبه دوازدهم شهریورماه_ وظیفه ذاتی شهرداری در حوزه ورزش را تأمین زیرساخت‌ها، احداث ورزشگاه‌ها و بسترسازی برای ورزش همگانی و نه قهرمانی دانست و اظهار کرد: شهرداری همدان مسیر را اشتباه رفته و بودجه‌های کلانی در بحث فوتبال و تیم‌داری در این رشته هزینه کرده، که مؤثر نبوده است.

وی ادامه داد: درخواست اختصاص سهم به سایر رشته‌های ورزشی را توسط اداره کل ورزش و جوانان از شهرداری دارم و ثمره تیم‌داری یک رشته تماشای یک ورزش توسط جوانان و نوجوانان ما شده است؛ چرا ساختار وزارت ورزش و جوانان و ادارات زیرمجموعه متأثر از فدراسیون‌ها و فضای جهانی ورزش و مسابقات شده است؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان با اشاره به فشار ورزش قهرمانی به ورزشکاران حرفه‌ای و تأثیر نامطلوب بر سلامت آنها، گفت: آیا هدف ورزش این است؟، در حالی که سلامتی و ایجاد نشاط و شادابی هدف ورزش است و تنها در ورزش همگانی محقق می‌شود، لذا باید به ورزش همگانی توجه بیشتری شود.

وی افزود: بداخلاقی و جابجایی پول‌های کلان بدون ضوابط شرعی و قانونی را در مواردی شاهد هستیم و این موضوع جای تأسف دارد؛ چرا باید در فوتبال صدها برابر سایر رشته‌های ورزشی هزینه شود و سکوت کنیم؟

صفری‌افلاکی با اشاره به اختصاص بودجه‌های کلان به فوتبال، تصریح کرد: ورزش سالم بومی و تاریخی از جمله کشتی و ورزش باستانی که باعث الفت بیشتر می‌شود و بخشی از هویت ملت است، باید مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه اداره کل ورزش و جوانان نباید به حمایت از یک تیم با میلیاردها تومان هزینه و بودجه افتخار کند، اضافه کرد: ورزش به ویژه ورزش همگانی ضامن سلامت تمام شهروندان است و اگر در این بخش هزینه نکنیم، برای سلامت شهروندان در بیمارستان‌ها هزینه به دولت و شهروندان تحمیل می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر همدان خاطرنشان کرد: سال گذشته سیاست‌های ورزشی توسط کمیسیون فرهنگی شورا در ۲۱ بند تدوین شد که هیچ عمل و حرکتی در شهرداری برای تحقق این سیاست‌ها نمی‌بینیم و این روند باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه شورای اسلامی شهر همدان جهت ترویج ورزش همگانی از این حوزه ورزشی حمایت می‌کند، گفت: ورزش تنها منحصر به اداره کل ورزش و جوانان نیست و شهرداری نیز در این خصوص وظایفی دارد.

کد خبر 601987

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.