برخورد با سدمعبر نمایشگاه‌داران اتومبیل در سمنان

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده‌های کشاورزی شهرداری سمنان از اجرای طرح برخورد با تخلف سد معبر نمایشگاه‌داران اتومبیل خبر داد.

علیرضا جندقی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: در بعضی از نقاط شهر مشاهده می‌شود که نمایشگاه‌داران با ایجاد سد معبر و اشغال بخش وسیعی از پیاده‌رو، موجب افزایش ترافیک و ورود عابران به سطح معابر و در نتیجه افزایش احتمال تصادفات شهروندان می‌شوند.

وی افزود: براساس تبصره ۶ اصل ۹ ماده ۹۶ قوانین و مقررات شهرداری‌ها، اراضی، کوچه‌ها، میدان‌ها، خیابان‌ها و معابر عمومی واقع در محدوده هر شهر، ملک عمومی محسوب و تعرض در این معابر، تخلف تلقی می‌شود.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده‌های کشاورزی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: براساس تبصره یک ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، سد معابر عمومی، اشغال پیاده‌راه‌ها و استفاده غیرمجاز از آن‌ها، میدان‌ها، پارک‌ها و باغ‌های عمومی برای کسب و سکونت ممنوع است و بند ۲۰ همین ماده از قانون نیز تأکید دارد که شهرداری‌ها موظف هستند با مشاغل مزاحم یا تأسیس اماکنی که به نحوی موجب ایجاد مزاحمت برای شهروندان می‌شود، برخورد کنند.

جندقی تصریح کرد: در راستای ساماندهی نمایشگاه‌های اتومبیل، کمیته بدوی ذیل بند ۲۰ کمیسیون ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها با محوریت سازمان متبوع و عضویت دیگر اعضا از جمله اداره نظارت بر اماکن عمومی، صنعت معدن و تجارت، اتاق اصناف مرکز استان و اتحادیه نمایشگاه‌داران اتومبیل به ریاست سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده‌های کشاورزی شهرداری سمنان شکل گرفت. در این جلسه از کلیه نمایشگاه‌داران محدوده مورد نظر برای حضور دعوت و موارد قانونی برای این افراد شرح داده شد.

وی اضافه کرد: از آنان درخواست شد تا ظرف مدت ۲۴ ساعت نسبت به آزادسازی پیاده‌روها اقدام کنند؛ امیدواریم در صورت رفع سد معبر و همکاری با این سازمان، شاهد برخورد قانونی با آنان نباشیم.

رئیس سازمان ساماندهی مشاغل و فراورده‌های کشاورزی شهرداری سمنان گفت: در صورت توجه نکردن نمایشگاه‌داران و پیگیری صنوف، پس از اخذ مصوبه نهایی کمیته بدوی، موضوع جهت بررسی و اتخاذ تصمیم به کمیسیون نهایی بند ۲۰ ارجاع خواهد شد.

کد خبر 601967

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.