۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۹
تامین گرما از شبکه فاضلاب در ورشو

برنامه‌ریزان ورشو، پایتخت لهستان، در حال زمینه‌سازی برای تامین گرما از شبکه آب و فاضلاب شهری از طریق فرآیندهای تکنولوژیک هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه بسیاری از شهرهای اروپایی با بحران کمبود انرژی دست‌وپنجه نرم می‌کنند و همین امر، مدیران را به تأمل در مورد تأمین نیرو از منابع مختلف سوق داده است. از آن‌جا که فصل تابستان رو به پایان است و روزهای سرد به زودی آغاز می‌شود، دغدغه برنامه‌ریزان شهری برای تأمین نیروی لازم جهت گرم کردن سازه‌ها افزایش یافته و بسیاری از آن‌ها را به بهره‌گیری از پسماندها برای تأمین گرمای زمستان برانگیخته است.

مدیر اداره آب و فاضلاب ورشو توافق‌نامه‌ای را با رئیس بزرگ‌ترین شبکه تأمین آب اتحادیه اروپا امضا کرده که بر اساس آن قرار است بخش بزرگی از آب شهری از شبکه فاضلاب و به واسطه فرآیندهای فنی تأمین شود. در این رابطه، از دو نیروگاه بزرگ برای تبدیل پساب‌ها به انرژی گرمایی بهره گرفته خواهد شد، ضمن این‌که قرار است تجهیزاتی نیز برای تصفیه آب در شهر بهینه شود. گرمای حاصل از این اقدام برای رفع نیازهای گرمایی در مناطق مسکونی و صنعتی شهر مورد استفاده قرار خواهد گرفت و به دنبال آن، مصرف انرژی شهری به طور قابل‌توجهی کاهش خواهد یافت که این امر به سهم خود می‌تواند در به حداقل رساندن انتشار کربن نیز سهیم باشد.

تامین گرما از شبکه فاضلاب در ورشو

همکاری میان مدیران ورشو و رئیس بزرگ‌ترین شبکه تأمین آب اتحادیه اروپا پس از ارزیابی قابلیت منابع پساب‌های شهری و امکان بهره‌برداری از آن‌ها آغاز خواهد شد و در صورت تأیید این مرحله، دو نیروگاه بزرگ شهر، مسئولیت تأمین نیروی گرمایی از شبکه فاضلاب ورشو را به عهده خواهد گرفت. نکته مهم در مورد نیروگاه‌ها این است که هر دو از تجهیزات پیشرفته مدرن برخوردار است و می‌تواند به خوبی در تبدیل فاضلاب به گرما عمل کند.

بدون شک، اقدام جدید ورشو گام بسیار مهمی در تحقق هدف صفر انتشار کربن ایفا خواهد کرد که مدیران پیش‌تر از دستیابی به آن تا سال ۲۰۳۰ خبر داده بودند.

تامین گرما از شبکه فاضلاب در ورشو

کد خبر 601885

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.