افزایش ۷۰ درصدی صادرات در سال گذشته

مدیر روابط عمومی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در یکسال گذشته دولت، ۷۰ درصد افزایش صادرات داشتیم و ۱۳ میلیون تن بار از جمهوری اسلامی به کشورهای دیگر ترانزیت شده است.

علیرضا رضا زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه امسال ۷۰ درصد افزایش صادرات داشتیم، اظهار کرد: با توجه به جنگ اوکراین که باعث افزایش قیمت ۱۲۲ درصدی گندم شد، با وجود اجرای قانون انتزاع، مشکل خشکسالی و سختی اقلیم و مردمی کردن یارانه‌ها با وجود اینکه نیاز کشور به ۱۳ میلیون تن گندم بود، دولت سیزدهم توانست با حدود هشت میلیون تن گندمی که از کشاورزان خریداری شد، کشور را اداره کند.

وی افزود: در یکسال گذشته ۷۰ درصد افزایش صادرات داشتیم و ۱۳ میلیون تن بار از جمهوری اسلامی به کشورهای دیگر ترانزیت شده است. اگر امروز جمهوری اسلامی سر میز مذاکره نشسته است تفاوتش با دولت‌های قبلی در این است که اقتدار ایران، اسرائیل را وادار به اعتراض کرده است.

مشاور وزارت جهاد کشاورزی ادامه داد: به لطف خدا و با بصیرت مردم امروز دولتی سرکار آمده است که علی‌رغم اینکه خیلی‌ها دنبال استحاله نظام بودن با همه سختی‌ها و مشکلات مهم، فعالیت موفقی داشته و در یک سال، سی و دو سفر استانی داشته و در بعضی از این سفرها تیم حفاظت رئیس جمهور نیز حاضر نبوده است.

وی با تشکر از بسیج و سپاه، به خاطر همکاری با دولت گفت: وزیر جهاد کشاورزی از بسیج سازندگی خواست هر میزان جوجه در هرجای ایران اضافه آمد، با معاینه دامپزشکی با محوریت بسیج خریداری و از طریق بسیج بین مردم توزیع شود تا مردم خودشان جوجه‌ها را پرورش دهند.

رضا زاده گفت: با همه مشکلات و اقداماتی که در راستای جراحی اقتصاد در کشور انجام شده، قیمت‌ها افزایش داشته امّا فراوانی و تولید تغییری نکرده است. اولین تصمیم دولت جمهوری اسلامی این بود که گندم ۵/‌۷‬ هزار تومانی را از کشاورز ۵/‌۱۱‬ هزار تومان خریدیم و کود را هم ۴۵ درصد ارزان‌تر دادیم تا بحرانی در کشور پیش نیاید.

وی تصریح کرد: تولید گندم در کشور ما با وجود خشکسالی ۱۱ میلیون تن بوده است که چنانچه دو میلیون تن اضافه شود به خودکفایی می‌رسیم، هم اکنون مشکل نان نداریم و برای تقویت کشاورز دولت سیزدهم پولی که امسال به کشاورز گندم‌کار داده معادل سه سال گذشته کشور بوده است.

مشاور وزارت جهاد کشاورزی تصریح کرد: مطمئن باشید این اصلاح اقتصادی مقداری سختی دارد اما در میان‌مدت و بلندمدت جز خیر و برکت و آسانی ندارد.

کد خبر 601756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.