روستایی با مردم اروپایی/"ایده‌آل" در ایستگاه آخر

پر بازدیدترین اخبار شهرهای ایران در هفته گذشته را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «آتش زدن کاه و کلش از مشکلات جدی شهرستان است»، «گلایه کاشانی‌ها از خاموشی بلوار قطب‌راوندی»، «المان شهدای گمنام نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است»، «طرح‌های کودک و نوجوان؛ گامی در راستای توسعه شهر تیران»، «سام امین‌صالحی شهردار دلیجان شد»، «توسعه شبکه آب خام فضای سبز شهری سمنان»، «زرگر؛ روستایی با مردم اروپایی»، «هشدار آتش‌نشانی تالش نسبت‌به آتش زدن خار و خاشاک»، «جوشقان پارک ندارد»، «خیابان ایده‌آل ساری در ایستگاه آخر» از عناوین اخباری است که هفته گذشته در صدر پر بازدیدهای سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت و در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

آتش زدن کاه و کلش از مشکلات جدی شهرستان است

سعید صابر، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری رودسر با بیان اینکه سوزاندن کاه و کلش در مزارع ممنوع است، گفت: کشاورزان و روستاییان به منظور جلوگیری از گسترش آتش‌سوزی و وقوع حوادث ناگوار، از آتش زدن کاه و کلش در مزارع و خار و خاشاک در مناطق جنگلی و محیط اطراف منازل خودداری کنند.

گلایه کاشانی‌ها از خاموشی بلوار قطب‌راوندی

«گلایه کاشانی‌ها از خاموشی بلوار قطب‌راوندی» یکی از اخبار پربازدید سرویس شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جرئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران و کارشناسان شهری تشریح شد.

بیش از ۲۰ شب است که بلوار قطب راوندی در تاریکی محض است در حالی که این بلوار در ورودی شهر کاشان قرار دارد. کاشان شهری توریستی به شمار می‌آید و روشن نبود مسیر ورودی چهره نازیبایی را از این شهر در اذهان عمومی منعکس می‌کند.

شهروندان می‌گویند این بلوار از استانداردهای ترافیکی لازم برخوردار نیست و موجب افزایش تصادفات و به خطر افتادن جان شهروندان می‌شود. اهالی کاشان از مسئولان می‌خواهند هرچه زودتر به این موضوع رسیدگی و با استانداردسازی بلوار، اصلاح روشنایی و نورپردازی کافی از وقوع تصادفات جلوگیری کنند.

حامد دادایی، شهردار منطقه پنج کاشان گفت: موضوع خاموشی بلوار قطب راوندی به دلیل سرقت کابل‌های برق انجام شده است که چندین مرتبه موضوع به صورت تلفنی توسط عوامل شهرداری به اداره برق اعلام و هر مرتبه رفع خاموشی توسط این اداره انجام می‌شود، اما این موضوع همچنان ادامه دارد.

شاپور حدادپور، رئیس اداره برق کاشان تاکید کرد: با وجود اصلاح کابل‌ها، پس از چندی دوباره کابل‌های برق به سرقت رفت و مجدد تاریکی‌ها آغاز شد. فشار زیادی که روی دیگر کابل‌ها بوده، منجر به انفجار شده است و مجدد خاموشی‌ها را در این بلوار شاهد بودیم که با پیگیری‌های مجدد این اداره مرمت و بازسازی انجام شده و کابل‌ها در حال تعویض است.

المان شهدای گمنام نیازمند ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار است

حسین علی‌محمدی، شهردار گوگد گفت: شهرداری برای تکمیل گنبد المان شهدای گمنام شهر، حدود ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار نیاز دارد.

طرح‌های کودک و نوجوان؛ گامی در راستای توسعه شهر تیران

«طرح‌های کودک و نوجوان؛ گامی در راستای توسعه شهر تیران» یکی از اخبار پربازدید سرویس شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو مدیران شهری تشریح شد.

مدیران شهری با هم‌افزایی میان‌بخشی قادر به حفظ و پویایی سرمایه انسانی برای آینده و کاهش آسیب‌ها و معضلات ناشی از کمبود نیازهای فکری و روحی در دوران کودکی و نوجوانی هستند. مدیریت شهری تیران در دوره ششم با نگاه جامع به آینده شهر، نیازهای نوجوانان و کودکان را در نظر گرفته و برای این قشر برنامه‌ریزی کرده است. تأمین نیازهای زیرساختی و فرهنگی در حوزه کودک و نوجوان از اقدامات مؤثر در این عرصه است.

حسن حجتی، شهردار تیران در جریان بازدید از طرح‌های کودکان و نوجوانان از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در میدان نشاط، اظهار کرد: توجه به حوزه کودکان، نصب تندیس و المان با موضوع کودک و توجه به قشر کودک و نوجوان، از موضوعات مورد نظر مدیریت شهری است.

اکرم یوسفی، مدیر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان تیران تصریح کرد: المان‌های هنری در سطح شهر و توجه به نیازهای کودکان می‌تواند در ترویج فرهنگ تربیتی و احساس مسئولیت برای این افراد کارآمد باشد.

«سام امین‌صالحی» شهردار دلیجان شد

با رأی اعضای شورای اسلامی شهر دلیجان، سام امین‌صالحی سکاندار جدید شهرداری شد.

توسعه شبکه آب خام فضای سبز شهری سمنان

سیدمحمد قاسمی، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری سمنان از بهره‌برداری ۲۰ کیلومتر شبکه آب خام فضای سبز شهری با اعتبار ۲۷ میلیارد ریال در هفته دولت خبر داد.

زرگر؛ روستایی با مردم اروپایی

«زرگر؛ روستایی با مردم اروپایی» از پرمخاطب‌ترین اخبار شهرهای ایران ایمنا در هفته گذشته بود.

روستای «زرگر» با وجود اینکه مردمانی با چهره‌های ایرانی دارد، اما شباهت زیادی به اروپایی‌ها به‌خصوص بریتانیایی‌ها دارند. رومانوها کسانی هستند که به دلیل دلیری و شجاعتشان به عنوان سربازان قزلباش «شاه عباس صفوی» برگزیده شدند. برخی بر این باور هستند که زرگرها به دلیل جنگجو بودنشان هیچ وقت با حکومت‌های وقت سازگار نبودند و حاکمان مختلف برای اینکه از خطر مصون بمانند، این قوم را به نقاط مختلف دنیا فرستادند؛ البته مشخص نیست چه حکومتی و در چه زمانی این تصمیمات را گرفته است.

روایت جالبی درباره پیرمردی از اهالی روستای زرگر وجود دارد که طبق گفته بسیاری از بزرگان روستا، تمام حساب و کتاب‌های خود را به زبان روسی می‌نوشته است. وجود چنین فردی در این روستا یکی دیگر از معماهای حل نشده است؛ پس از اینکه این پیرمرد فوت کرد دیگر هیچ اثری از زبان روسی در این منطقه دیده نشد و به مرور زمان زبان «رومانو» میان مردم ترویج پیدا کرد. بعضی از اهالی روستا اعتقاد دارند که اصالتشان به غیر از روسیه به کشورهای یونان و رومانی نیز تعلق دارد و اجدادشان از این کشورها به روستای زرگر آمده‌اند.

داستان جالب دیگری نیز گفته شده است، اینکه تعدادی اسیر جنگی در جنگ‌های ایران و روم بخشیده شدند و به آنان مجوز ورود به خاک ایران داده شد، این چنین بود که این افراد خارجی برای نخستین‌بار ایران را برای سکونت انتخاب کردند. فرضیه دیگری که وجود دارد این است اسکندر مقدونی پس از جنگ با ایران و حین بازگشت فرمانی مبنی بر استقرار سپاهیان در ایران صادر کرد و عده‌ای در حوالی قزوین روستایی ساختند و در آنجا ساکن شدند.

هشدار آتش‌نشانی تالش نسبت‌به آتش زدن خار و خاشاک

محمدرضا خورشیدی، رئیس واحد آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تالش، نسبت‌به آتش زدن ضایعات و خار و خاشاک هشدار داد و گفت: شهروندان و روستاییان برای پاکسازی محیط اطراف منازل خود از سوزاندن ضایعات و خاروخاشاک خودداری کنند.

جوشقان پارک ندارد!

«جوشقان پارک ندارد!» یکی از اخبار پربازدید سرویس شهرهای ایران خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات این مسئله در گفت‌وگو با مدیران و کارشناسان شهری تشریح شد.

شهر جوشقان‌قالی با بیش از ۵۰۰۰ نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری کاشان و در نزدیکی کوه‌های گرگش واقع شده است، این شهر کوچک هیچ‌گونه فضای تفریحی و بازی برای شهروندان، کودکان و نوجوانان ندارد، در حالی که امروزی وجود فضاهای تفریحی ضرورتی انکارناپذیر و از الزامات زندگی شهری است.

شهرداری چندین سال است با فراهم کردن زمینی به مساحت حدوداً ۲۰۰۰ مترمربع درصدد احداث پارکی به نام پارک طبیعت برآمده است، اما این بوستان به دلیل نبود بودجه هنوز قابل بهره‌برداری نیست و با وجود پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی، نیمه‌کاره رها شده است. یکی دیگر از بوستان‌های شهر نیز با وجود پیشرفت ۸۰ درصدی هنوز تکمیل نشده است.

علی نیکبخت، شهردار جوشقان‌قالی گفت: امکانات محدود، مدیریت شهری ششم را بر آن داشت تا بیشترین درآمد خود را صرف طرح‌های عمرانی کند، از این‌رو پروژه‌های آسفالت و جدول‌گذاری بلوار ورودی شهر، آب‌نمای آبشار، پارک طبیعت و پارک بانوان در دست احداث است.

احمد قادری، رئیس شورای اسلامی شهر جوشقان‌قالی تاکید کرد: اعتبار مورد نیاز برای تکمیل پارک طبیعت حدود ۲۰ میلیارد ریال است که هزینه ساخت آن از منابع داخلی تأمین اعتبار شده است و بهار ۱۴۰۲ به بهره برداری می‌رسد. یکی دیگر از پارک‌های سطح شهر پارک کوهستان است که ۳۷ هزار مترمربع مساحت دارد و دارای طرح مصوب است، ساخت این پارک سال ۱۳۹۶ عملیات ساخت آن آغاز شده و تاکنون ۸۰ درصد فاز یک آن انجام شده است.

خیابان ایده‌آل ساری در ایستگاه آخر

«خیابان ایده‌آل ساری» در ایستگاه آخر نیز مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس شهرهای ایران ایمنا قرار گرفت.

ساخت خیابان ایده‌آل شهر ساری، پس از طی مراحل مختلف توسط شهرداری در روزهای پایانی قرار دارد و به‌زودی تکمیل خواهد شد. طراحی این خیابان علاوه بر زیبایی بصری موجب سرزندگی و برخورداری از منظر مطلوب شهری می‌شود؛ این معبر بستر مناسبی برای بازدید گردشگران عضو اکو نیز خواهد شد و دسترسی رایگان شهروندان به اینترنت شهری را فراهم می‌کند. فضای سبز، بهسازی و ترمیم آسفالت، رنگ‌آمیزی ایستگاه‌های تاکسی، نورپردازی، نقاشی دیواری و نصب علائم ترافیکی از برنامه‌های در دست اجرای شهرداری در این پروژه است که با اجراشدن بخش زیادی از این موارد طراحی این خیابان مراحل پایانی خود را طی می‌کند.

کد خبر 601693

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.