انتقال ندادن شرکت نفت یزد به خارج شهر، تهدید جدی برای یزد است

شهردار شهر میراث جهانی یزد با اشاره به اینکه شرکت نفت یزد با مخازن بزرگ الان در داخل شهر و کنار راه‌آهن قرار گرفته است، گفت: انتقال ندادن شرکت نفت یزد به خارج شهر تهدید جدی برای یزد است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، ابوالقاسم محی‌الدینی امروز _پنجشنبه دهم شهریورماه_ در نشست شورای اداری استان یزد که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: یکی از موضوعاتی که در یزد با مشکل مواجه شده، شرکت نفت یزد است که پیش از این در حاشیه شهر بوده و الان در داخل شهر و نزدیک ریل راه‌آهن قرار گرفته است.

وی تصریح کرد: این موضوع با توجه به اینکه مخازن نفت در این شرکت قرار دارد، خطرات بسیاری می‌تواند برای یزد داشته باشد، اما اقدام مؤثری از طرف شرکت نفت صورت نگرفته است.

شهردار یزد افزود: با توجه به محل زمین، با تغییر کاربری و فروش زمین می‌توان هزینه و اعتبار لازم برای جابه‌جایی این مخازن به خارج شهر را انجام داد و درخواست داریم که قوه قضائیه در این زمینه حمایت لازم را انجام دهند.

وی ادامه داد: بعضی از قوانین داریم که واقعاً برای ما مشکل ایجاد کرده که یکی از این موارد قانون تسهیل است، موضوعی که سبب شده که زمین‌ها روی کاغذ تقسیم‌بندی و فروخته شود و ما زمانی متوجه شویم که شروع به ساخت توسط مردم در آن انجام شده است.

محی‌الدینی تصریح کرد: یکی از مشکلاتی که در شهرداری‌ها با آن روبه‌رو هستیم، آرای کمیسیون ماده ۱۰۰ که منجر به تخریب شده، اما دلیل اولیه آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه این مشکل مختص یزد نیست و در تمام شهرها وجود دارد از جمله در تهران نزدیک به ۷۰ هزار رأی صادر شده است، عنوان کرد: از جمله دلایل این طرح‌ها تغییر طرح‌های تفصیلی، وارد شدن حریم به داخل شهر و موارد مختلف دیگر است که امروز این دلایل برطرف شده است.

شهردار شهر میراث جهانی یزد تصریح کرد: با توجه به اینکه دلیلی بر این تخریب‌ها وجود ندارد، مشکلاتی با اجرای آرا به وجود می‌آید و باید جلوی آن را بگیرد به همین دلیل دو پیشنهاد به صورت مکتوب ارائه می‌شود.

محی‌الدینی گفت: پیشنهاد اول شهرداری‌ها آن است که ریاست دیوان اجازه بازگشت یک مرتبه دیگر این آرا به کمیسیون‌ها برای بررسی دوباره را صادر کنند و به این واسطه موضوع چنین آرایی را برطرف کنیم.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه در این موارد تخلف انجام و رأی صادر شده، پیشنهاد ما این است که عفو سراسری برای این نوع مجازات‌ها از سوی مقام معظم رهبری انجام شود.

کد خبر 601631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.