آپدیت جدید اپل برای آیفون 5S و 6 منتشر شد

اپل با هدف برطرف کردن مشکلی امنیتی، به‌روزرسانی iOS 12.5.6 را برای دستگاه‌های قدیمی خود نظیر آیفون 5S، آیفون 6 و آیپد ایر نسل اول منتشر کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

مانیتور گیمینگ Odyssey G8 معرفی شد

سامسونگ از یک مانیتور جدید به نام Odyssey OLED G8 رونمایی کرده که شامل پنل پیشرفته QD-OLED، نور پشتی مطابق با محتوای روی صفحه و نرم افزار تلویزیون هوشمند داخلی است. این مانیتور از یک پنل ۳۴ اینچی ۲۱:۹ با فناوری «کوانتوم‌دات» استفاده می‌کند که مزایای OLED (سیاه های عمیق، رنگ‌های عالی، زمان پاسخگویی سریع) را با حداکثر روشنایی بالاتر و کاهش خطر سوختگی تضمین می‌کند. Odyssey OLED G8 با وضوح QHD (3,440 در ۱,۴۴۰ پیکسل) دارای طیف رنگی ۹۹.۳ درصد DCI و نسبت کنتراست میلیون به یک است. همچنین این محصول دارای گواهینامه VESA DisplayHDR 400 True Black است و AMD FreeSync Premium را برای گیم پلی بدون اشک ارائه می‌دهد.

آپدیت جدید اپل برای آیفون 5S و Six منتشر شد

اپل با هدف برطرف کردن مشکل امنیتی، به‌روزرسانی iOS 12.5.6 را برای دستگاه‌های قدیمی خود نظیر آیفون 5S، آیفون 6 و آیپد ایر نسل اول منتشر کرده است. تقریباً یک سال پس از انتشار آخرین به‌روزرسانی iOS 12، اپل یک به‌روزرسانی دیگر برای این سیستم‌عامل در دسترس قرار داده است.

به‌روزرسانی جدید iOS یک آسیب‌پذیری امنیتی را که در نسخه‌های جدید این سیستم‌عامل برطرف شده است رفع می‌کند. اگر همچنان مشغول استفاده از آیفون 5S، آیفون 6 و آیفون 6 پلاس هستید، توصیه می‌کنیم دستگاه خود را سریعاً به‌روزرسانی کنید. اپل معمولاً سیستم‌های عامل بسیار قدیمی نظیر iOS 12 را به‌طور منظم به‌روزرسانی نمی‌کند و وقتی دست به چنین کاری می‌زند قطعاً موضوع مهمی پیش آمده است.

گلکسی A04s به طور رسمی معرفی شد

سری گلکسی A یک عضو جدید به نام گلکسی A04s را به بازار معرفی کرد که نسخه نسل جدید گلکسی A03s و مدل بهبودیافته گلکسی A04 محسوب می‌شود. این گوشی مقرون به صرفه جدید بدون هیچ‌گونه رویداد رسمی در برخی از کشورهای اروپای شمالی دیده شد.

سخت‌افزار گلکسی A04s به احتمال فراوان تراشه هشت نانومتری اگزینوس ۸۵۰ است که از هشت هسته کورتکس A55 بهره می‌برد و در مقایسه با تراشه هلیو P35 به‌کار رفته در گلکسی A03s عملکرد پردازشی بهتری خواهد داشت.

جزئیات جدید سری آیفون ۱۴ فاش شد

طبق گزارش‌هایی که براساس پست یک منبع چینی منتشر شده، عملکرد تراشه A16 موجود در گوشی‌های آیفون ۱۴ نسبت به قبل بهبود یافته که البته پیشرفت اصلی آن‌ها به مدیریت حرارت دستگاه مربوط می‌شود. درباره فضای ذخیره سازی این دستگاه‌ها نیز گفته شده که نسبت به نسل قبل و آیفون ۱۳ تغییری نخواهد کرد؛ بنابراین دستگاه‌های جدید (بسته به مدل) حداقل ۱۲۸ گیگابایت و حداکثر یک ترابایت حافظه داخلی خواهند داشت.

گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 6D چه زمانی معرفی می‌شود؟

گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 6D به عنوان سومین نسخه از سری ROG Phone 6 نوزدهم سپتامبر رونمایی خواهد شد، این محصول اولین گوشی گیمینگ خواهد بود که از پردازنده پرچم‌دار مدیاتک Dimensity 9000 پلاس بهره می‌برد؛ در حالی که اکثر گوشی‌های مخصوص بازی موجود در بازار به تراشه‌های پرچم‌دار اسنپدراگون مجهز شده‌اند.

فهرست گواهی 3C نشان می‌دهد که گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 6D از فناوری شارژ سریع ۶۵ وات پشتیبانی خواهد کرد. انتظار می‌رود همه مشخصات این گوشی غیر از تراشه آن، مشابه همتایان اسنپدراگون این گوشی باشد. بنابراین، گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 6D به نمایشگر ۶.۷۸ اینچی AMOLED با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتز و وضوح تصویر Full HD پلاس، دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با حسگر IMX766 سونی و باتری ۶۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی مجهز خواهد بود.

جزئیات مربوط به قیمت و تاریخ عرضه گوشی گیمینگ ایسوس ROG Phone 6D هنوز مشخص نشده است، اما با نزدیک شدن به تاریخ معرفی رسمی این مدل، احتمالاً اطلاعات بیشتری درباره آن در دسترس قرار خواهد گرفت.

اپل‌واچ پرو با بندهای فعلی سازگاری نخواهد داشت

شرکت اپل احتمالاً در رویداد Far Out که هفتم سپتامبر برگزار می‌شود، ساعت هوشمند اپل‌واچ پرو را برای ورزشکاران حرفه‌ای رونمایی خواهد کرد، ماه‌ها است که شایعه‌هایی در مورد این مدل بسیار مقاوم اپل‌واچ می‌شنویم و هرچه به مراسم اپل نزدیک‌تر می‌شویم، شایعه‌های مرتبط به اپل‌واچ پرو بیشتر می‌شود.

اخیراً اعلام شده است که اپل‌واچ پرو با بندهای پیشین سازگاری ندارد، این محصول بدنه‌ای ۴۷ یا ۴۸ میلی‌متری خواهد داشت و به بند پهن‌تری نیاز دارد. در صورتی که چنین اتفاقی رخ دهد، برای اولین بار از زمان عرضه نسل اول اپل‌واچ، ساعت جدید اپل از بندهایی که قبلاً در بازار عرضه شده‌اند، پشتیبانی نمی‌کند.

با توجه به شایعات ارائه شده، اپل‌واچ پرو قرار است طراحی ساعت‌های اپل را به تکامل برساند و از لبه تخت استفاده کند. این ساعت پرچم‌دار و گران‌قیمت که بر ورزشکاران حرفه‌ای متمرکز است، بدنه‌ای مقاوم‌تر از مدل‌های قبلی و عمر باتری بیشتری خواهد داشت. پیش‌بینی می‌شود اپل‌واچ پرو مانند اپل‌واچ سری هشت به حسگر سنجش دمای بدن مجهز باشد. اپل در رویداد هفتم سپتامبر آیفون ۱۴ را نیز رونمایی خواهد کرد.

کد خبر 601604

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.