ساماندهی نیروی انسانی در شهرداری‌ قانون‌مدار شود

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی، امور اداری شورای اسلامی شهر همدان گفت: یکی از مشکلات در شهرداری تنوع نیروها از لحاظ استخدامی است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی کرباسیان امروز _پنجشنبه دهم شهریورماه_ در کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر با موضوع "سامانه منابع انسانی" با بیان اینکه یکی از مشکلات شهرداری تنوع در نیروها از لحاظ رابطه استخدامی است، اظهار کرد: با نیروهای حجمی، شرکتی، قراردادی، پیمانی و رسمی در شهرداری مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه طبق قانون اختصاص پست‌های مدیریتی و نیز ابلاغ به نیروهای حجمی و شرکتی که هیچ رابطه استخدامی ندارند، ممنوع است، ادامه داد: در برخی مناطق و سازمان‌ها شاهد هستیم که این موضوع موجب دلسردی و بی‌انگیزگی کارکنان رسمی، پیمانی و قراردادی می‌شود.

رئیس کمیسیون نظارت، بازرسی و امور اداری شورای اسلامی شهر همدان گفت: هدف از برگزاری این جلسات ساماندهی منابع انسانی و عدالت در پرداخت‌ها است.

وی با اشاره به اینکه دولت افزایش لازم در پایه حقوق کارگران را با حدود ۶۰ درصد افزایش داشته است، افزود: در بخش کارمندی افزایش حقوق پایه ۱۰ درصد بوده که مشکلاتی را برای آنها ایجاد کرده است، با توجه به افزایش حقوق‌ها پرداخت اضافه‌کاری و تعطیل‌کاری نباید به صورت یکسان باشد و باید دو نکته مورد توجه قرار گیرد.

کرباسیان با بیان اینکه اضافه‌کاری و تعطیل‌کاری بیشتر برای جبران کاستی حقوق کارمندان است، اضافه کرد: حقوق پایه کارگران زحمتکش شهرداری نیازی به ترمیم نسبت به کارمندان ندارد. اضافه‌کاری و تعطیل‌کاری طبق قانون باید به افرادی تعلق بگیرد که در ساعات اداری در محل کار حضور دارند و این مهم در بخش‌هایی همچون فنی، عمرانی، شهرسازی، حقوقی و بخش‌های نظارتی مصداق دارد. پیگیری حق فنی برای نیروهای واحد فنی و واحدهای املاک و حقوقی ضروری است.

وی ادامه داد: شهرداری باید برای جبران خدمات کارکنان و نیز انگیزه‌بخشی به تمام کارکنان و کارگران پرتلاش که به طور ویژه انجام وظیفه می‌کنند، با افرادی که در انجام وظایف خود کوتاهی می‌کنند و موجب نارضایتی شهروندان می‌شوند، تفاوت قائل شود و لایحه طبقه‌بندی مشاغل یا لایحه پرداخت عادلانه اضافه‌کاری و تعطیل‌کاری را برای تصویب به شورای اسلامی شهر همدان ارسال کند.

رئیس کمیسیون نظارت و بازرسی، امور اداری شورای اسلامی شهر همدان گفت: البته تصمیم‌گیری درباره پرداخت عادلانه اضافه‌کاری و تعطیل‌کاری، امری تخصصی است که باید کارشناسان منابع انسانی با دقت به تنظیم لایحه بپردازند.

وی افزود: تمام کارکنان و کارشناسان شهرداری و نیز مدیران دارای طرح، برنامه و ایده‌ای درباره پرداخت عادلانه اضافه‌کاری، تعطیل‌کاری و نیز انگیزه‌بخشی به کارکنان شهرداری و مدیران دارای ایده و نظر درباره چگونگی استفاده از ابزار تشویق برای افزایش بهره‌وری در سازمان، طرح و ایده خود را به کمیسیون بازرسی و امور اداری به صورت مکتوب ارائه دهند تا در جلسات کارشناسی مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

کد خبر 601506

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.