سپاهان صفر- فولاد یک / شوک در دقیقه نود

تیم فوتبال فولاد خوزستان با گل دقایق پایانی اولین شکست فصل سپاهان را رقم زد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در چارچوب رقابت‌های هفته چهارم لیگ برتر، امروز _نهم شهریورماه_ از ساعت ۱۹ تیم‌های سپاهان و فولاد در ورزشگاه فولادشهر به مصاف یکدیگر رفتند که این دیدار با پیروزی یک بر صفر فولاد به پایان رسید.

هفته چهارم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس

دیدار تیم‌های سپاهان و فولاد خوزستان

ورزشگاه: فولادشهر

تماشاگر: نزدیک به ۸ هزار نفر

گل‌: آیاندا پاتوسی (دقیقه ۲+۹۰) برای فولاد

اخطار: رناتو داسیلویرا (دقیقه ۵۸)، فرشاد احمدزاده (دقیقه ۶۵) از سپاهان؛ مجید علیاری (دقیقه ۴۰)، سعید آقایی (دقیقه ۶۵) از فولاد

سپاهان: پیام نیازمند، نیلسون جونیور، رناتو داسیلویرا، میلاد زکی پور، رامین رضائیان، مسعود ریگی، مانوئل فرناندز (۸۴- امید نورافکن)، یاسین سلمانی، فرشاد احمدزاده (۷۴- محمد علی نژاد)، الویس کامسوبا (۷۴- محمدرضا حسینی) و شهریار مغانلو

سرمربی: خوزه مورایس

فولاد: کریستوفر کنت، عارف آقاسی، موسی کولیبالی، مهدی شیری، سعید آقایی (۷۱- وحید حیدریه)، حمید بوحمدان، ساسان انصاری (۸۶- آیاندا پاتوسی)، محمد آبشک (۴۵- احمد عبدالله زاده)، علیرضا کوشکی (۸۶- اشکان دژاگه)، مجید علیاری و علی قربانی (۷۱- وریا غفوری)

سرمربی: جواد نکونام

داور: علیرضا فغانی

شرح بازی:

نیمه نخست مصاف حساس دو تیم با بازی تدافعی‌تر فولاد و میل سپاهان برای هجوم و گلزنی بود. سپاهانی‌ها سعی داشتند با بازیسازی از عقب زمین در زمین فولاد و یک سوم دفاعی این تیم فضاسازی کنند اما فولاد با پرسی که توسط دو مهاجم نوک خود از یک سوم دفاعی سپاهان به کار گرفته بود سعی داشت اجازه بازیسازی به سپاهان ندهد و به نوعی بازی این تیم را خراب کند. با این حال سپاهان چندبار موفق شد از زیر پرس فولاد خارج شود و تا پشت محوطه جریمه این تیم هم آمد اما حرکات نهایی شکل نمی‌گرفت و موقعیت خطرناکی به وجود نمی‌آمد. با این حال دو تیم در نیمه نخست روی ضربه ایستگاهی و اوت بلند صاحب موقعیت شدند که البته راهی به چارچوب پیدا نکرد.

در نیمه دوم فولاد کمی بیشتر پیش آمد و حتی در دقایق ابتدایی این فولاد بود که بهتر از سپاهان بازی می‌کرد و سوار بر بازی بود اما با گذشتن نیمی از دقایق نیمه دوم دوباره این تیم عقب نشست و توپ دست سپاهان افتاد. فولاد مطابق میل خود عقب نشست و در سوی مقابل این سپاهان بود که بازی را در دست گرفت و چند موقعیت خطرناک روی دروازه فولاد ایجاد کرد. موقعیت‌هایی که بعضاً به ارسال‌های خطرناکی منجر می‌شد که در دو مورد با ضربه سر مغانلو همراه شد اما راهی به چارچوب پیدا نکرد. با وجود برتری سپاهان در تصاحب توپ و میدان در دقایق پایانی اما روی یک اشتباه از سوی یاسین سلمانی، آیاندا پاتوسی با دروازه بان سپاهان تک به تک شد و گل برتری فولاد را به ثمر رساند.

فولاد با پیروزی در این دیدار ۸ امتیازی شد و مانند پرسپولیس بالاتر از سپاهان به صدر جدول صعود کرد. این دومین پیروزی فولاد بعد از پیروزی هفته پیش این تیم بود که با گل دقیقه پایانی به دست آمد، بردی که می‌توان گفت به اندازه ۳ امتیاز برای آن زحمت نکشیده بودند.

شرح گل‌:

۱-۰ (دقیقه ۲+۹۰- فولاد) - پاس رو به عقب اشتباه یاسین سلمانی موجب تک به تک شدن پاتوسی با نیازمند شد و او با یک ضربه مطمئن دروازه سپاهان را در میانه بهت حاضران در ورزشگاه باز کرد.

دقایق حساس:

دقیقه ۲۸- توپ در پشت مدافعان فولاد و در سمت چپ محوطه جریمه این تیم در موقعیتی خوب به زکی پور رسید اما ارسال زمینی او با تکل کوشکی راهی کرنر شد.

دقیقه ۳۶- ارسال مواج رضاییان از سمت راست در محوطه جریمه سپاهان با ضربه سر زکی پور همراه شد اما توپ با اختلافی کم از کنار دروازه فولاد به بیرون رفت.

دقیقه ۳۷- پرتاب اوت بلند فولادی‌ها در محوطه جریمه ابتدا توسط کولیبالی با ضربه سر ساییده شد تا توپ در مرکز محوطه جریمه با ضربه پای راست خطرناک آغاسی همراه شود اما این نیازمند بود که با شیرجه‌ای بلند توپ را با کف دست راهی کرنر کرد.

دقیقه ۵۱- شروع مجدد سریع بازیکنان فولاد از روی نقطه کرنر موقعیت خوب شوت زنی برای شیری فراهم کرد اما ضربه پای چپ او از کنار دروازه سپاهان به بیرون رفت.

دقیقه ۶۱- ارسال ضربه آزاد فولاد توسط شیری در محوطه جریمه با برخورد به چند بازیکن موقعیت خوبی در یک قدمی دروازه سپاهان نصیب کولیبالی کرد اما این نیازمند بود که زودتر از او توپ را رد کرد.

دقیقه ۷۰- ارسال جونیور از سمت راست و ضربه سر خطرناک مغانلو که توپ با اختلافی بسیار کم از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه ۷۵- ارسال پای چپ حسینی از کنج محوطه جریمه فولاد در تیر دور با ضربه سر مغانلو همراه شد اما توپ درست جایی رفت که کنت ایستاده بود.

اتفاق ویژه:

در دقایق پایانی بازی فرار چند تماشاگر به میانه میدان آن هم در صحنه‌ای که سپاهان حمله خطرناکی ترتیب داده بود اتفاق بسیار عجیب این دیدار بود!

بهترین بازیکن:

مسعود ریگی هافبک دفاعی سپاهان با عملکرد خوبی که در طول بازی داشت بهترین بازیکن میدان بود.

کد خبر 601392

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.