۱۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۰
لطفا به من جای نشستن بدهید!

نشان «لطفاً به من جای نشستن بدهید»، به افراد دارای معلولیت‌های پنهان این امکان را می‌دهد تا به مسافران هشدار دهند که به آن‌ها جای نشستن بدهند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، سازمان حمل‌ونقل ملی ایرلند به عنوان بخشی از تعهد خود برای ارائه حمل‌ونقل عمومی فراگیر و قابل دسترس برای همه، نشان و کارت «لطفاً به من جای نشستن بدهید» را برای افراد دارای معلولیت‌های پنهان اختصاص داده است تا آن‌ها برای استفاده از حمل‌ونقل عمومی مشکلی نداشته باشند.

نشان جدید به مسافران دارای معلولیت‌های پنهان که هنگام استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی با مشکل ایستادن مواجه هستند، این امکان را می‌دهد تا به مسافران هشدار دهند که به آن‌ها جای نشستن بدهند. افراد دارای ناتوانی‌های پنهان نظیر فیبرومیالژیا، اوتیسم، آسیب‌های سر، دردهای مزمن، تعادل ضعیف و مولتیپل اسکلروزیس، می‌توانند از این کارت‌ها استفاده کنند.

لطفا به من جای نشستن بدهید!

دومینیک هانیگان، رئیس حمل‌ونقل عمومی ایرلند در این خصوص گفت: "مهم است که حمل‌ونقل عمومی تا حد امکان برای افراد با توانایی‌های مختلف در دسترس باشد. من مسافران دارای معلولیت پنهان را تشویق می‌کنم تا برای دریافت نشان ویژه حمل‌ونقل عمومی محلی خود اقدام کنند و امیدوار هستم سایر مسافران، موقعیت این افراد را درک کنند و به آن‌ها جای نشستن پیشنهاد دهند. حمل‌ونقل عمومی برای همه افراد است و از هر اقدامی که به مسافران کمک کند تا حین استفاده از خدمات حمل‌ونقل عمومی احساس راحتی کنند، استقبال می‌کنم."

امیلی لارکین، بنیانگذار و مدیر مؤسسه "ناتوانی‌های پنهان ایرلند" در این مورد گفت: "از هر هفت فردی که در ایرلند زندگی می‌کنند، یک نفر دارای معلولیت است و حدود ۸۰ درصد از معلولیت‌ها را ناتوانی‌های پنهان تشکیل می‌دهد. این معلولیت‌ها کم‌چالش نیستند و می‌توانند مانع تلاش فرد برای رفتن به مدرسه، محل کار و معاشرت با دیگران شوند. اگرچه افراد دارای ناتوانی‌های پنهان درصد زیادی از جمعیت معلولان را تشکیل می‌دهند، اما اغلب از آن‌ها حمایت کمی می‌شود. نشان و کارت "لطفاً به من جای نشستن بدهید"، به افراد دارای معلولیت پنهان امکان می‌دهد تا مانند سایر افراد از حمل‌ونقل عمومی استفاده کنند. من امیدوار هستم که این اقدام به افزایش آگاهی و درک بیشتر افراد جامعه از معلولیت‌های پنهان کمک کند."

لطفا به من جای نشستن بدهید!

کد خبر 601370

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.