از طراحی خلاقانه آب سردکن‌های تبریز تا احداث بزرگترین چرخ و فلک کشور در اصفهان

پربازدیدترین اخبار هفته گذشته سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «نخستین موزه تشریفات کشور در یزد افتتاح شد»، «احداث آب سردکن با طراحی خلاقانه در پارک‌های تبریز»، «بزرگترین چرخ و فلک کشور در اصفهان احداث می‌شود»، «آمادگی شهرداری اهواز برای مراسم اربعین»، «کاشت بیش از ۱۲۰۰ مترمربع چمن رول شده طبیعی در چهارباغ»، «اجرای آسفالت رنگی برای نخستین بار در بندرعباس»، «برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی در اراک»، «قائمیه، این بار روی پرده گردشگری»، «پیشرفت ۹۸ درصدی پیاده‌روسازی خیابان باغ‌دریاچه» و «توسعه فضای سبز در یزد صرفاً با گیاهان مقاوم انجام می‌شود» در صدر اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای ایمنا در هفته گذشته قرار گرفت که در این بسته خبری بازنشر می‌شود.

نظر مخاطبان زیادی را در هفته گذشته به خود جلب کرد و جزو اخبار پربازدید کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا قرار گرفت.

نخستین موزه تشریفات کشور در یزد افتتاح شد

«نخستین موزه تشریفات کشور در یزد افتتاح شد» یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود و نظر بسیاری از مخاطبان را به خود جلب کرد.

حامد سلطانی، مدیر امور بین‌الملل شهرداری یزد اظهار کرد: موزه تشریفات شهرداری یزد به عنوان نخستین موزه تشریفات دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌های کشور طراحی و پایه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه در ساختمان این موزه تلاش شده است از سه سبک معماری سنتی، کلاسیک و مدرن استفاده شود و به همین دلیل جذابیت خاصی به نمای دیوار داده است، گفت: در بخشی از این موزه، با استفاده از سازه‌های چوبی، نمایی از کویر یزد ایجاد شده و بخشی از اشیای نمایشگاه در این قسمت قرار گرفته و اشیای هدیه شده از شهرهای خواهرخوانده یزد گردآوری و نگهداری شده است.

احداث آب سردکن با طراحی خلاقانه در پارک‌های تبریز

از دیگر گزارش‌های پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته «احداث آب سردکن با طراحی خلاقانه در پارک‌های تبریز» بود.

محمد رشتبری، شهردار منطقه هفت تبریز از احداث آب سردکن با طراحی خلاقانه با سیستم نوین در پارک‌های جنوب غرب این کلان‌شهر خبر داد و گفت: مخزن این آبخوری‌ها ۱۵۰ لیتر بوده و برای زیباسازی نمای این آبخوری‌ها و ایجاد روشنایی در شب از نورپردازی با چراغ‌های ال ای دی بهره برده شده است.

وی با بیان اینکه ساخت آبخوری در سایزهای مختلف در راستای ایجاد رفاه برای شهروندان در رده‌های سنی مختلف با تمام ویژگی‌ها بوده است، گفت: نمای این آبخوری‌ها نیز با سنگ آنتیک کار شده و ساخت آنها در بوستان قرآن به اتمام رسیده است و در پارک‌های کریمی مراغه‌ای و بانوی مهر نیز در دست اقدام است.

بزرگترین چرخ و فلک کشور در اصفهان احداث می‌شود

«بزرگترین چرخ و فلک کشور در اصفهان احداث می‌شود» یکی از اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که جزئیات آن تشریح شد.

سعید ساکت، مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی، فرهنگی و ورزشی سپاهان شهرداری اصفهان با اشاره به توسعه ابرسازه‌های تفریحی این کلان‌شهر، گفت: بزرگترین چرخ و فلک ایران و یکی از پنج چرخ و فلک بزرگ دنیا در اصفهان احداث می‌شود.

وی با بیان اینکه درصدد احداث بزرگترین چرخ و فلک ایران و یکی از پنج چرخ و فلک بزرگ دنیا با عنوان چشم اصفهان به ارتفاع ۲۲۲ متر هستیم، اظهار کرد: احداث خط دوم تله‌سیژ ناژوان به طول بیش از پنج کیلومتر حد فاصل میدان سهروردی تا کوه آتشگاه و راه‌اندازی خط دوم تله‌کابین صفه حدفاصل ایستگاه دوم تله‌کابین تا قله کوه صفه در دستور کار قرار دارد.

آمادگی شهرداری اهواز برای مراسم اربعین

دیگر خبر پربازدید هفته گذشته «آمادگی شهرداری اهواز برای مراسم اربعین» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

معاونان شهردار و مدیرعامل سازمان‌های شهرداری اهواز آمادگی و برنامه‌های خود برای برگزاری مراسم اربعین را در صحن شورای اسلامی شهر اهواز تشریح کردند.

امیر آهن‌جان، مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل شهرداری اهواز با اشاره به فضاسازی ویژه در سطح شهر برای اربعین حسینی تصریح کرد: با توجه به برنامه‌ریزی و تلاش‌های انجام شده در ایام محرم فضا و سطح شهر به فضای عاشورایی مزین شد، علاوه بر آن برای مراسم پیاده‌روی اربعین سه منطقه دو، سه و شش در حال فضاسازی در سطح شهر هستند و در ادامه نیز مسیرهای خروجی شهر از سمت مناطق دو و سه نیز با وجود خارج بودن از محدوده شهری فضاسازی لازم در این خصوص انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه ورودی‌های شهر با بنر و کتیبه آذین‌بندی خواهد شد ادامه داد: با هماهنگی معاونت فرهنگی شهرداری اهواز چهار کانکس به عنوان راهنمای زائر در ورودی‌های شهر مستقر می‌شوند علاوه بر آن بیلبوردهای ورودی شهر نیز برای پیام‌های ویژه اربعین استفاده می‌شود.

کاشت بیش از ۱۲۰۰ مترمربع چمن رول شده طبیعی در چهارباغ

«کاشت بیش از ۱۲۰۰ مترمربع چمن رول شده طبیعی در چهارباغ» در زمره اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

محمدعلی سمیعی، مدیر پروژه چهارباغ عباسی گفت: بیش از ۳۰۰ مترمربع چمن‌های رول شده طبیعی که در نوع خود بی‌نظیر است، در قسمت‌های آفتاب‌گیر چهارباغ از سمت خیابان آمادگاه به سمت میدان انقلاب در حال کاشت است و تا پایان شهریورماه ۱۲۰۰ متر از این نوع چمن در چهارباغ کاشته خواهد شد.

وی تصریح کرد: کاشت بیش از ۳۰ هزار گیاه پاپیتال، همچنین بیش از ۱۰ گونه گل جهت حفظ زیبایی منظر و افزایش نشاط و آرامش شهروندان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی در چهارباغ عباسی در حال کاشت است.

اجرای آسفالت رنگی برای نخستین بار در بندرعباس

از دیگر اخبار پربازدید در هفته گذشته «اجرای آسفالت رنگی برای نخستین بار در بندرعباس» بود که مورد استقبال بازدیدکنندگان سرویس کلانشهرهای ایمنا قرار گرفت.

سعید قائمی، مدیرعامل سازمان عمران و بازآفرینی فضاهای شهری بندرعباس از اجرای آسفالت رنگی برای نخستین‌بار در این کلان‌شهر خبر داد و گفت: ایجاد فضایی متفاوت و افزایش جذابیت در پارک‌ها و بوستان‌ها از ویژگی‌های آسفالت رنگی است.

وی افزود: یکی از مهمترین کاربردهای روسازی رنگی کاهش جذب حرارت توسط روسازی‌های رنگی است، همچنین به توسعه بکارگیری مصالح با جذب بالای انرژی خورشیدی شامل مصالح آسفالتی، می‌تواند موجب به وجود آمدن جزایر حرارتی شود.

برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی در اراک

«برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی در اراک» یکی دیگر از خبرهای پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.

علیرضا شعبانی رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اراک از برگزاری مراسم جاماندگان اربعین حسینی در مسیر اراک تا امامزاده محمد عابد خبر داد و گفت: بسیاری از عاشقان امام حسین (ع) نمی‌توانند مسیر راهپیمایی اربعین را در کشور عراق بین نجف و کربلا طی کنند، از این رو برای عرض ارادت به سرور و سالار شهیدان و یاران باوفای ایشان مراسم جاماندگان اربعین حسینی در نقاط مختلف کشور برگزار می‌شود در همین راستا شهرداری اراک و سازمان‌ها و دستگاه‌های تابعه آن خود را برای خدمات‌رسانی به زائرانی که قصد سفر به عتبات عالیات را دارند، همچنین عزادارانی که در داخل کشور به عرض ارادت می‌پردازند، آماده کرده است.

وی تاکید کرد: در ۳۰ کیلومتر قبل و بعد از شهر اراک، حدود ۲۵ موکب برپا خواهد شد که گروه‌های مردمی و جهادی با پشتیبانی ستاد اربعین در آن فعالیت خواهند داشت و شهرداری اراک نیز حمایت و پشتیبانی از این فعالیت‌ها را در دستور کار خود قرار داده است.

قائمیه، این بار روی پرده گردشگری

«قائمیه، این بار روی پرده گردشگری» نیز از جمله اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود که در قالب یک گزارش این موضوع بررسی شد.

پروژه بازآفرینی محله قائمیه در منتهی‌الیه غربی کوه دنبه به‌منظور ایجاد بستر توسعه پایدار اقتصادی در این محله، تعریف شده است؛ کوهی که به‌دلیل قرارگیری در نزدیکی منطقه ناژوان از پتانسیل بالایی برای ایجاد یک منطقه گردشگری بکر و طبیعی برخوردار است.

وحید مهدویان، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان در این باره اظهار می‌کند: سند بازآفرینی محله قائمیه با هدف توسعه گردشگری، بستری مناسب جهت ایجاد تحول در نگاه راهبردی طراحان و برنامه‌ریزان حیطه بازآفرینی را فراهم می‌آورد و راهبردهای کلان و سیاست‌های شهری را تدوین می‌کند، زیرا ورود گردشگر موجب توسعه زیرساخت‌های اجتماعی شده است که جامعه محلی نیز از آن بهره خواهد برد.

وی تاکید می‌کند: پروژه بازآفرینی محله قائمیه در منتهی‌الیه غربی کوه دنبه و محل خم زاینده‌رود، جایی که مادی‌های اصفهان از رودخانه منشعب می‌شود و به‌منظور ایجاد بستر توسعه پایدار اقتصادی در این محله، تعریف شده است؛ این کوه به‌دلیل قرارگیری در نزدیکی منطقه ناژوان از پتانسیل بالایی برای ایجاد یک منطقه گردشگری بکر و طبیعی برخوردار است.

پیشرفت ۹۸ درصدی پیاده‌روسازی خیابان باغ‌دریاچه

یکی دیگر اخبار پربازدید در هفته گذشته «پیشرفت ۹۸ درصدی پیاده‌روسازی خیابان باغ‌دریاچه» بود

احمد رضایی، مدیر منطقه پنج شهرداری اصفهان با بیان اینکه عملیات عمرانی پیاده‌روسازی ضلع جنوبی خیابان باغ‌دریاچه تاکنون ۹۸ درصد پیشرفت عمرانی داشته است، گفت: این پروژه با اعتباری بالغ بر ۱۴ میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال در حال اجرا است.

وی تصریح کرد: عملیات عمرانی پیاده‌روسازی ضلع جنوبی خیابان باغ‌دریاچه با یک‌هزار متر طول اجرای موزائیک، نصب پل عابرپیاده، مانع فلزی و مسیر تردد نابینایان انجام می‌شود.

توسعه فضای سبز در یزد صرفاً با گیاهان مقاوم انجام می‌شود

«توسعه فضای سبز در یزد صرفاً با گیاهان مقاوم انجام می‌شود» در زمره اخبار پربازدید سرویس کلانشهرهای خبرگزاری ایمنا در هفته گذشته بود.‌

محسن منصوری‌زاده، رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد با اشاره به اینکه در هر شهری باید گیاهان متناسب با اقلیم همان منطقه کشت شود، گفت: توسعه فضای سبز در یزد صرفاً با گیاهان مقاوم و کم‌آب‌خواه انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بی‌شک استفاده از گیاهان مقاوم و کم‌نیاز به آب، زمینه‌ای به وجود می‌آورد که بتوانیم با کمترین میزان مصرف آب، توسعه فضای سبز شهری را نیز شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: نمونه این اقدام را می‌توان در حوزه اکوپارک یزد مشاهده کرد که با استفاده از گیاهان کم‌نیاز آبی و مقاوم در برابر شرایط گرمسیری و خشک یزد، فضای بسیار خوبی به وجود آمده است؛ همچنین در دیگر بخش‌های شهر نیز برنامه توسعه‌ای شهرداری یزد، توجه به منابع محدود آبی و استفاده از چنین گیاهانی است.

کد خبر 601329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.