دومین جشنواره چندرسانه‌ای «رسم سرخ» تا ۳۰ دی‌ماه تمدید شد

مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران از تمدید دومین جشنواره چندرسانه‌ای رسم سرخ تا سی‌ام دی‌ماه خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی بنیاد شهید و امور ایثارگران، رحیم نریمانی با اشاره به درخواست تولیدکنندگان بازی‌های رایانه‌ای مبنی بر افزایش مهلت ارسال آثار برای جشنواره «رسم سرخ» اظهار کرد: از زمان آغاز برپایی دومین دوره جشنواره، این درخواست از سوی مراکز آموزشی و پژوهشی نیز وجود داشت بنابراین، با تصمیم شورای سیاستگذاری جشنواره مهلت ارسال آثار تا سی‌ام دی‌ماه ۱۴۰۱ تمدید شد.

وی همچنین از افزایش مبلغ جوایز سه بخش دومین جشنواره چندرسانه‌ای رسم سرخ خبر داد و افزود: با توجه به هزینه‌های تولید آثار در بخش‌های «موشن‌گرافیک»، «بازی‌های رایانه‌ای» و «نرم‌افزارهای موبایلی» به نفرات اول تا سوم در هر بخش یاد شده، افزون بر لوح و تندیس جشنواره، به ترتیب ۱۵۰ میلیون، ۱۰۰ میلیون و ۷۰ میلیون ریال جایزه اهدا خواهد شد.

نریمانی با بیان اینکه جشنواره «رسم سرخ»، جشنواره‌ای ملی در حوزه ایثار و شهادت است که از بیست‌ودوم تیرماه ۱۴۰۱ برگزار شده است، گفت: این جشنواره با شعار «نهضت هنری جهاد تبیین» با همکاری ۳۷ وزارت‌خانه، نهاد و سازمان از سوی معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در حال برگزاری است.

وی با اشاره به تأکیدهای مقام معظم رهبری در خصوص «جهاد تبیین» و ضرورت روشنگری در تمام مسائل و موضوعات و همچنین، بهره‌گیری از زبان هنر در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، یادآور شد: به یقین، این امر در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، اهمیت بسزایی دارد. اساساً هنر به عنوان زبان مشترک تمام انسان‌ها گویاترین رسانه برای جهاد تبیین و روشنگری در زمینه فرهنگ مقاومت است. شعار دومین جشنواره رسم سرخ نیز با تاسی به منویات مقام معظم رهبری در زمینه «جهاد تبیین»، انتخاب شده است.

به گفته مدیرکل اسناد و انتشارات بنیاد شهید و امور ایثارگران، هفت محور با عنوان‌های «جهاد تبیین در حوزه ایثار و شهادت»، «بیانیه گام دوم انقلاب»، «قهرمان‌پروری»، «ایثار اجتماعی»، «دیپلماسی ایثار»، «خودباوری و همگرایی ملی» و «قدرت نرم» برای این جشنواره در نظر گرفته شده است و قرار است در بخش ویژه از دستاوردهای شرکت‌های دانش‌بنیان رسانه‌ای در حوزه ایثار و شهادت تجلیل شود.

وی همچنین توضیح داد: هنرمندان فعال در حوزه خلق آثار چندرسانه‌ای می‌توانند آثار خود را در قالب‌های «اینفوگرافیک»، «موشن‌گرافیک»، «ویدئو ژورنال»، «بازی‌های رایانه‌ای» و «نرم‌افزارهای موبایل» تهیه و پس از نام‌نویسی در سایت «نوید شاهد» آثار خود را ارسال کنند.

وی یادآور شد: به نفرات اول تا سوم بخش‌های «اینفوگرافیک» و «ویدئو ژورنال» افزون‌بر لوح و تندیس جشنواره، به ترتیب ۷۰ میلیون، ۵۰ میلیون و ۳۰ میلیون ریال جایزه اهدا خواهد شد.

کد خبر 601252

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.