اینترنت 5G تا پایان سال عرضه می‌شود

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تا پایان سال بیش از ۶۰۰ سایت می‌توانند از اینترنت 5G استفاده کنند. شبکه مخابرات نیاز به بازسازی دارد. فیبر نوری می‌تواند باعث افزایش کیفیت زیر ساخت شبکه‌های مخابرات شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌فناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

اینترنت 5G تا پایان سال عرضه می‌شود

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: تا پایان سال بیش از ۶۰۰ سایت می‌توانند از اینترنت 5G استفاده کنند. شبکه مخابرات نیاز به بازسازی دارد. فیبر نوری می‌تواند باعث افزایش کیفیت زیر ساخت شبکه‌های مخابرات شود.

وی افزود: اینترنت 5G تا قبل جام جهانی به جزیره کیش می‌رسد و کاربران این جزیره می‌توانند از این سرویس استفاده کنند و تا پایان سال ۱۴۰۳ برای بیست میلیون خانوار پوشش اینترنت خواهیم داشت.

اضافه شدن تابع درج تصویر در اکسل مایکروسافت

مایکروسافت اکنون در حال آزمایش یک تابع جدید در اکسل به نام IMAGE است که یک تصویر را در یک سلول برمی‌گرداند. برخلاف روش موجود برای درج تصویر (از زبانه Insert)، تابع جدید تصویر را در داخل سلول نگه می‌دارد، بنابراین می‌تواند هنگام تنظیم سطرها و ستون‌ها در محل مورد نظر خود باقی بماند.

تابع جدید IMAGE یک تصویر را از یک URL مشخص وارد می‌کند که می‌تواند در قالب BMP، JPG/JPEG، GIF، TIFF، PNG، ICO یا WebP باشد. شما می‌توانید به صورت اختیاری مقدار متن جایگزین (متن جایگزین) را تنظیم کنید که برای صفحه خوان‌ها و سایر ابزارهای دسترسی مفید است.

برنامه اینتل برای لطمه زدن به فروش پردازنده‌های AMD Ryzen 7000 اعلام شد

اینتل در یک حرکت تبلیغاتی خبر از معرفی رسمی پردازنده‌های نسل سیزدهمی Core درست در روز آغاز فروش Ryzen 7000 داده است. البته قرار نیست به این زودی بتوانید یک پردازنده نسل سیزدهمی خریداری کنید. درست ساعاتی پس از رونمایی سری Ryzen 7000 از سوی تیم سرخ با وعده‌های بزرگ کارایی، رسانه‌ها نقشه راه منتسب به اینتل را منتشر کرده‌اند که به نظر می‌رسد یک اقدام تبلیغاتی باشد. بر همین اساس اینتل در روز ۲۷ سپتامبر (پنجم مهر) پردازنده‌های نسل سیزدهمی Raptor Lake-S را به طور رسمی معرفی می‌کند و فروش آنها از ۲۰ اکتبر (۲۸ مهر) آغاز خواهد شد. همچنین قرار است اینتل پردازنده‌های نسل سیزدهمی سری Core i9 را بلافاصله پس از معرفی رسمی پیش فروش کند. با فاصله دو هفته‌ای امکان پیش خرید مدل‌های Core i7 and Core i5 هم وجود خواهد داشت.

گوشی‌های آیفون آینده از زباله ساخته می‌شوند

اپل قصد دارد گوشی‌های هوشمند آینده خود را از ضایعات و مواد بازیافتی تولید کند. مدیر عامل اپل، اخیراً در مصاحبه‌ای عنوان کرده که یکی از اهداف بلندمدت اپل این است که نیازی به استفاده از هیچ منبعی برای تولید محصولات آینده خود نداشته باشد. این شرکت قصد دارد گوشی‌های هوشمند آینده خود را از ضایعات و مواد بازیافتی تولید کند. کوک می‌گوید: «برای اپل مهم است که محصولات را به روشی سازگار با محیط زیست تولید کند. ما می‌خواهیم با تولید گوشی‌های آینده خود از مواد بازیافتی و مواد سازگار با محیط زیست، زمین را به مکانی بهتر تبدیل کنیم.»

رکورد پایین‌ترین قیمت گوشی‌های گلکسی S22 ثبت شد

گلکسی زد فولد ۴ و زد فلیپ ۴ جدیدترین و داغ‌ترین دستگاه‌های سامسونگ هستند و در حال حاضر همه توجه رسانه‌ها را به خود جلب کرده اند. اما اگر عمر کوتاه گوشی تاشو برای شما مهم است شاید بد نباشد بدانید گوشی‌های گلکسی S22 سامسونگ هم اکنون در پایین‌ترین قیمت خود به فروش می‌رسند.

هر سه گوشی هوشمند پرچمدار سامسونگ در حال حاضر تخفیف زیادی دارند. قیمت گلکسی اس ۲۲ استاندارد به ۶۵۰ دلار (قبلاً ۸۰۰ دلار) کاهش یافته است، در حالی که برادر بزرگ‌تر آن، گلکسی اس ۲۲ پلاس، ۷۵۰ دلار (قبلاً ۱۰۰۰ دلار) است. Galaxy S22 Ultra پریمیوم، با قلم S و سایر موارد دیگر، می‌تواند با قیمت ۹۳۰ دلار (قبلاً ۱۲۰۰ دلار) متعلق به شما باشد.

کد خبر 601109

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.