نخستین جشنواره بین‌المللی کارتون «شهروندی» آغاز به کار کرد

نخستین جشنواره بین‌المللی کارتون «شهروندی» شیراز با رونمایی از پوستر این جشنواره در کمیسیون فرهنگی، گردشگری و سومین حرم اهل‌بیت(ع) شورای اسلامی شهر آغاز به کار کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری شیراز، رضا جاویدی مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز با اشاره به محورهای جشنواره بین‌المللی کارتون «شهروندی» شیراز، اظهار کرد: در چهار محور مدیریت شهری، فرهنگ شهروندی، گردشگری شهر و بخش ویژه با نگاهی به پاسداشت نام و یاد شاعر پرآوازه زبان و ادب فارسی، لسان‌الغیب خواجه شمس‌الدین محمد حافظ شیرازی برگزار می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره همزمان با یادروز حافظ، افزود: برگزاری بخش ویژه این جشنواره ادای دینی به لسان‌الغیب گوهر گران‌قدر خطه هنرپرور شیراز است و ارائه آثار از اشعار این شاعر پرآوازه مد نظر خواهد بود.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز تاکید کرد: درانداختن طرحی نو از جایگاه شیراز در عرصه ملی و بین‌المللی، مشارکت هنرمندان ایران و جهان به‌منظور خلق آثار، ارائه و ارسال اثر جهت توسعه و ارتقای فرهنگ شهروندی و بزرگداشت جایگاه ادبی حافظ شیرازی و معرفی ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شیراز در عرصه ملی و بین‌المللی از جمله اهداف و کارکردهای این جشنواره است که مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز به آن پرداخت.

وی استفاده از ظرفیت‌های هنری در مدیریت شهری را یکی از اهداف مهم این جشنواره برشمرد و اضافه کرد: استفاده از آثار هنرمندان کاریکاتوریست جهت فرهنگ‌سازی، اکران تبلیغات محیطی و مجازی، برپایی نمایشگاه‌های مختلف از آثار دریافت شده، بحث و بررسی آثار هنری دریافت شده در نشست‌های تخصصی از کارکردهای جشنواره است.

جاویدی با بیان اینکه مدیریت شهری، فرهنگ شهروندی و گردشگری شهری از دیگر محورهای این جشنواره بین‌المللی است، اضافه کرد: در بخش مدیریت شهری علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را در حوزه‌های عمران شهری، پروژه‌های شاخص عمرانی، توسعه فضای سبز، زیباسازی، شهرسازی، شهر پاکیزه، درآمد پایدار، شهر دوستدار کتاب و شهر دوستدار سالمند ارسال کنند.

وی افزود: در بخش فرهنگ شهروندی نیز علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را درحوزه‌هایی نظیر آپارتمان‌نشینی، آتش‌نشانی و خدمات ایمنی، مراقبت از محیط زیست، فضای سبز، پسماند، اصلاح الگوی مصرف، کاهش آلایندگی، وندالیسم، فرهنگ ترافیک، استفاده از وسایل حمل‌ونقل عمومی ارسال کنند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری شیراز ادامه داد: همچنین حوزه‌های مدنظر در بخش گردشگری شهری شامل معرفی فرهنگ، آثار و شخصیت‌های تاریخی، شیراز شهر جهانی صنایع دستی، پاسداشت میراث ناملموس و فرهنگ حضور در اماکن گردشگری، فرهنگ گردشگری و گردشگر پذیری است.

کد خبر 601053

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.