نخستین موزه تشریفات کشور در یزد افتتاح شد

نخستین موزه تشریفات نهادهای دولتی و شهرداری‌های کشور با نمایش هدایای شهرهای خواهرخوانده یزد به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مراسم افتتاح نخستین موزه تشریفات کشور امروز _سه‌شنبه هشتم شهریورماه_ در ساختمان شهرداری یزد و با حضور قائم‌مقام وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد.

حامد سلطانی، مدیر امور بین‌الملل شهرداری یزد در این مراسم با اشاره به اینکه تعامل و ارتباط میان شهرهای خواهرخوانده یکی از مقوله‌های بسیار مهم در حوزه‌های مختلف است اظهار کرد: موزه تشریفات شهرداری یزد به عنوان نخستین موزه تشریفات دستگاه‌های دولتی و شهرداری‌های کشور طراحی و پایه‌ریزی شده است.

وی با بیان اینکه در ساختمان این موزه تلاش شده است از سه سبک معماری سنتی، کلاسیک و مدرن استفاده شود و به همین دلیل جذابیت خاصی به نمای دیوار داده است، گفت: در بخشی از این موزه، با استفاده از سازه‌های چوبی، نمایی از کویر یزد ایجاد شده و بخشی از اشیای نمایشگاه در این قسمت قرار گرفته است.

مدیر امور بین‌الملل شهرداری یزد تصریح کرد: برای نخستین بار در موزه تشریفات دیوارنگاره‌ای گچی، برگرفته از طرح‌های مرتبط با آئین و رسوم و معماری سنتی و توسعه‌یافته یزد به‌کار گرفته شده است که در نوع خود منحصربه‌فرد است.

وی با بیان اینکه در این نمایشگاه اشیای هدیه شده از شهرهای خواهرخوانده یزد گردآوری و نگهداری شده است، افزود: تعدادی از این اشیا توسط ادارات و نهادها نگهداری می‌شد که با تفاهم‌نامه‌های صورت گرفته از جمله با استانداری یزد، این اشیا تحویل شهرداری شد تا در این موزه نگهداری شود.

کد خبر 600920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.