آخرین مهلت ثبت‌نام اینترنت خبرنگاری

خبرنگارانی که اسامی آن‌ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران جهت دریافت هدیه روز خبرنگار به این وزارت‌خانه ارسال شده است، حداکثر تا امروز _دوشنبه ۷ شهریورماه ۱۴۰۱_ مهلت دارند با ورود به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir ثبت نام خود را کامل کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

آخرین مهلت ثبت‌نام اینترنت خبرنگاری

خبرنگارانی که اسامی آن‌ها از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان صدا و سیما جمهوری اسلامی ایران جهت دریافت هدیه روز خبرنگار به این وزارت‌خانه ارسال شده است، حداکثر تا امروز _دوشنبه ۷ شهریورماه ۱۴۰۱_ مهلت دارند با ورود به درگاه ملی خدمات دولت هوشمند به آدرس my.gov.ir ثبت نام خود را کامل کنند.

نخستین فهرست خبرنگاران ثبت نام شده هفته گذشته برای فعال‌سازی اینترنت هدیه به اپراتورها ارسال شد و فعال‌سازی این بسته از طریق پیامک به اطلاع خبرنگاران رسیده است.

اتصال ۴۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات

عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، پیش از ظهر امروز _دوشنبه ۷ شهریورماه ۱۴۰۱_ در آئین افتتاح شش واحد تولیدی در منطقه اقتصادی فرودگاه بین‌المللی پیام، ضمن گرامیداشت هفته دولت، گفت: فردا ده‌ها پروژه رسمی در حوزه فناوری و ارتباطات در کشور به بهره‌برداری می‌رسد که اتصال ۴۰۰ روستای جدید به شبکه ملی اطلاعات، راه‌اندازی تعداد زیادی سایت 5G و افتتاح پروژه منازل و کسب و کارها بخشی از آنها است.

وی افزود: با بهره‌برداری از چندین شبکه ارتباطات در کشور ۴۰۰ روستا به شبکه ملی فناوری و اطلاعات متصل می‌شود.

ایجاد بستری برای اتصال دستگاه‌های اندرویدی به یکدیگر

گوگل در یک پست وبلاگی اعلام کرده است که مشغول توسعه «یک کیت نرم‌افزار بین دستگاهی جدید» (SDK) است؛ این کیت نرم‌افزاری ابزارهای مورد نیاز توسعه‌دهندگان را برای اجرای برنامه‌های خود در چند دستگاه اندرویدی و حتی موبایل، تبلت، تلویزیون و خودروهای غیر اندرویدی فراهم می‌کند. SDK جدید گوگل به توسعه‌دهندگان این قابلیت را می‌دهد تا دستگاه‌هایی اطراف خود را شناسایی، ارتباطی ایمن بین دستگاه‌ها برقرار و نرم‌افزار را در چند دستگاه مختلف اجرا کنند.

سیستم اتو پایلوت تسلا از ۴۰ تصادف در روز جلوگیری می‌کند

بر اساس اطلاعاتی که توسط آشوک مدیر نرم‌افزار اتو پایلوت تسلا در سخنرانی اصلی خود در کنفرانس کامپیوتری و تشخیص الگو (CVPR) در نیواورلئان به اشتراک گذاشت، سیستم کمک راننده پیشرفته اتو پایلوت تسلا ممکن است از حدود ۴۰ تصادف در روز جلوگیری کند. به نظر می‌رسد که خودروهای تسلا از شتاب گرفتن به سمت اشیا یا افراد، حتی زمانی که راننده ناخواسته پدال را فشار می‌دهد اجتناب می‌کند.

نسل بعدی اپل واچ پرو به قابلیت اتصال ماهواره‌ای مجهز می‌شود

اپل ظاهراً بیش از یک سال است که روی قابلیت اتصال ماهواره‌ای گوشی‌های آیفون کار می‌کند و حالا خبرهایی در مورد پشتیبانی از قابلیت‌های اتصال ماهواره‌ای در نسل بعدی اپل واچ پرو مطرح شده است. این ویژگی به کاربران کمک می‌کند تا در مواقع اضطراری و در موقعیت‌های مکانی که دسترسی به آنتن مخابراتی برای برقراری ارتباط وجود ندارد، بتوانند از قابلیت‌های اتصال ماهواره‌ای کمک بگیرند. قابلیت پشتیبانی از شبکه 5G در کنار خدمات اتصال ماهواره‌ای می‌تواند آیفون را به قدرتمندترین دستگاه ارتباطی جهان تبدیل کند.

حدود یک سال قبل خبرهایی در مورد تلاش اپل برای توسعه قابلیت‌های اتصال ماهواره‌ای آیفون ۱۳ منتشر شد. اکنون شایعه‌هایی در مورد معرفی آیفون ۱۴ با چنین قابلیت‌هایی مطرح می‌شود. در کنار این خبرها، بلومبرگ در آخرین گزارش خود به این موضوع اشاره کرده که ظاهراً اپل می‌خواهد قابلیت پشتیبانی از اتصال ماهواره‌ای را به نسل بعدی ساعت‌های هوشمند خود بیاورد.

مانیتوری که با فشار دست به نمایشگر خمیده تبدیل می‌‎شود

برند «کورسیر» مانیتور انعطاف‌پذیر جدیدی به نام Xeneon Flex 45WQHD240 را معرفی کرده که دارای صفحه‌نمایش OLED است و می‌توان آن را به آسانی با فشار دست از مانیتور صفحه تخت به مانیتوری خمیده تبدیل کرد. مانیتور جدید «کورسیر» ایده بسیار جالبی دارد و مزایای زیادی ارائه می‌دهد؛ زیرا مانیتورهای خمیده و تخت در زمینه‌های مختلف نسبت به یکدیگر دارای برتری‌هایی است.

مانیتور جذاب «کورسیر» به صفحه‌نمایش ۴۵ اینچی فوق‌عریض با نسبت تصویر ۲۱:۹ مجهز شده است و دارای نرخ نوسازی ۲۴۰ هرتز و حداکثر روشنایی ۱۰۰۰ نیت است. مانیتور Xeneon Flex را می‌توان تا حداکثر ۸۰۰ رادیان خم کرد؛ با این حال می‌توانید این مانیتور را به میزان کمتری نیز خم کنید. نمایشگر ذکر شده از فناوری‌های Nvidia G-Sync و AMD FreeSync Premium پشتیبانی می‌کند و به درگاه‌های متنوعی مانند HDMI، USB-C، USB-A و جک هدفون مجهز شده است.

کوالکام تراشه Snapdragon 8 Gen 2 را تولید می‌کند

در هفته‌های گذشته اخباری درباره تراشه Snapdragon 8 Gen 2 منتشر شد؛ انتظار می‌رود که این پردازنده در واقع رقیبی برای A16 Bionic اپل و Dimensity 9100 مدیاتک باشد. کوالکام ماه نوامبر سال جاری از تراشه پرچم‌دار بعدی خود به نام Snapdragon 8 Gen 2 را به‌صورت رسمی رونمایی خواهد کرد؛ انتظار می‌رود که این تراشه بیشتر از نظر کارآیی بهبود داده شود.

همان اعضای تیم سازنده Snapdragon 835 وظیفه ساخت تراشه Snapdragon 8 Gen 2 را برعهده دارند، ظاهراً تمرکز این تیم برای تولید این پردازنده، بر بازدهی خواهد بود تا بدین ترتیب بتوانند قیمت نهایی آن را کاهش دهند. هنگامی که تراشه Snapdragon 835 در سال ۲۰۱۶ معرفی شد به لطف استفاده از لیتوگرافی ۱۰ نانومتری به جای معماری ۱۴ نانومتری قبلی، ۲۵ درصد نسبت به نسل Snapdragon 820 کارآمدتر عمل می‌کرد.

کد خبر 600750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.