۵ بیماری دامی در کشور ریشه‌کن می‌شود

رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه پنج بیماری دامی در کشور ریشه‌کن می‌شود، گفت: ریشه‌کنی این بیماری‌ها تاثیرات مثبت سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی برای کشور خواهد داشت.

به گزارش ایمنا، سیدمحمد آقامیری در نشست خبری به مناسبت هفته دولت، با بیان اینکه به دنبال امضای یادداشت تفاهم بهداشتی با کوبا هستیم، اظهار کرد: این‌ها بخشی از دیپلماسی غذایی است که در راستای سیاست‌های جمهوری اسلامی ایران انجام می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور ادامه داد: تمام تلاش ما در این سازمان، حمایت از تولید و خط قرمز ما سلامت جامعه است؛ مردم این را بدانند که سازمان دامپزشکی کشور تحت هیچ شرایطی اجازه واردات محصول آلوده را نمی‌دهد.

وی گفت: برنامه سازمان این است که حداقل پنج بیماری آبله، تب برفکی، شاربن، هاری و بروسلوز (تب مالت) را در دام‌ها ریشه‌کن کند که در زمان‌بندی پس از دو سال انجام خواهد شد.

آقامیری افزود: این اقدام مزایای بسیاری در حوزه سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و امنیتی خواهد داشت و به دنیا ثابت خواهیم کرد که شرایط تحریم نمی‌تواند مانع باشد.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط، به زودی شاهد جشن خودکفایی در کنترل این پنج بیماری در کشور خواهیم بود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور در پاسخ به اینکه ماده ۱۹ در این سازمان اجرا شود، گفت: هیچ فاصله‌ای بین سازمان و نظام دامپزشکی وجود ندارد و راه‌های اجرایی شدن ماده ۱۹ بررسی می‌شود، مشکل اصلی تعیین تعرفه‌های بخش خصوص است که با رفع این مشکل، ماده ۱۹ در کمتر از یک ماه صددرصد اجرا خواهد شد.

وی تاکید کرد: تولید بذر واکسن‌های خاص را با همکاری کشورها از جمله کشورهای آفریقایی انجام می‌دهیم.

آقامیری ادامه داد: سیاست ما این است که در برخی از واکسن‌ها ظرفیت خالی داریم و تولیدکنندگان واکسن می‌توانند ظرفیت مازاد آن را صادر کنند و در این زمینه با کشورهای دیگر همکاری می‌کنیم که این ظرفیت به حداکثر تولید برسد.

منبع: مشرق
کد خبر 600686

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.