تامین آب بن-بروجن از کارون

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: برخی پمپاژهای آب از رودخانه زاینده‌رود مانند خط اضطرار عمان سامانی، به عنوان جایگزین در دوره‌ای که استان چهارمحال‌ و بختیاری با مشکل کمبود آب روبه‌رو است انجام می‌شود اما پس از گذشت این دوره اضطرار باید از ادامه آنها جلوگیری شود.

مهدی طغیانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص احتمال اجرای طرح انتقال آب بن-بروجن به دنبال مشکلات اخیر در تأمین آب برخی شهرهای استان چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: برخی پمپاژهای آب از رودخانه زاینده‌رود مانند خط اضطرار عمان سامانی، به عنوان جایگزین در دوره‌ای که این استان با بحران کمبود آب روبه‌رو است انجام می‌شود اما پس از گذشت این دوره اضطرار باید از ادامه آنها جلوگیری شود.

وی با تاکید بر اینکه برداشت آب در خط بن-بروجن چه به شکل اضطراری و چه اصلی از زاینده‌رود نیست، افزود: تعریف این پروژه در مسیر زاینده‌رود از ابتدا اشتباهی بود که به تشخیص نادرست وزارت نیرو انجام شد؛ با وزیر نیرو نیز رایزنی کردیم که این پروژه باید به سمت کارون اجرا شود و تردیدی در این موضوع وجود ندارد.

نماینده اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به موقتی بودن پمپاژ آب از زاینده‌رود برای تأمین آب شرب شهرکرد، گفت: پس از گذشت این دوره وارد مرحله قطع خط‌های پدافندی و تأمین آب بن-بروجن از حوضه کارون خواهیم شد.

کد خبر 600603

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.