تدابیر لازم برای رفع ترافیک ایام اربعین اندیشیده شود

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه باید تدابیر خاصی برای گذردهی ترافیک در ایام اربعین به ویژه برای بازه زمانی بازگشت زائران داشته باشیم، گفت: مسئولان مربوطه در این خصوص هرچه سریع‌تر به صورت جدی ورود کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی حیدری امروز _دوشنبه هفتم شهریورماه_ در جلسه کمیسیون فنی، عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر با بیان اینکه نرخ‌گذاری حمل‌ونقل عمومی از اختیارات شورای اسلامی شهر است، اظهار کرد: سال گذشته برخلاف سنوات قبل نرخ‌نامه حمل‌ونقل به ستاد تنظیم بازار ارسال نشد و بعد از تأیید در هیئت تطبیق ابلاغ شد.

وی ادامه داد: از این به بعد مصوبات شورای ششم شهر در حوزه حمل‌ونقل عمومی نیاز به تصویب ستاد تنظیم بازار ندارد، نرخ‌نامه پیشنهادی شهرداری در بحث سرویس مدارس در کمیسیون فنی، عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر و با حضور تعدادی از مسئولان اداره کل آموزش‌وپرورش، تعزیرات، فرمانداری و سازمان حمل‌ونقل شهرداری تشکیل می‌شود.

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان تصریح کرد: افزایش بیش از نرخ‌نامه پیشنهادی برای سرویس مدارس در سال تحصیلی پیش رو ممکن است چالش‌هایی را به همراه داشته باشد.

وی با اشاره به در پیش بودن اربعین، بازگشایی مدارس و مباحث ترافیکی، افزود: در جلسه شورای هماهنگی ترافیک پیشنهادی مبنی بر برگزاری هر ۱۰ تا ۱۵ روز یک بار جلسات شورای اسلامی شهر را به منظور بررسی مسائل و ارائه راه‌حل‌های ترافیکی ارائه دادیم.

حیدری گفت: باید تدابیر خاصی برای گذردهی ترافیک در ایام اربعین به ویژه برای بازه زمانی بازگشت زائران داشته باشیم، ارائه راهکارهایی به منظور کنترل وضعیت ترافیکی در ایام اربعین و تردد زائران ضروری است که باید مسئولان ذی‌ربط در پلیس راهور، سازمان حمل‌ونقل و ترافیک و مدیران مربوطه هرچه سریع‌تر در این خصوص به صورت جدی ورود کنند.

وی اضافه کرد: در اردیبهشت‌ماه و در بازگشایی مدارس بعد از دو سال تعطیلی به دلیل شیوع کرونا شاهد اتفاقات تلخی در حوزه ترافیکی سطح شهر بودیم.

رئیس کمیسیون فنی، عمرانی و حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر همدان با بیان اینکه در ساعات شروع و پایان مدارس، ناگهان کل شهر به لحاظ ترافیکی قفل می‌شد، ادامه داد: لازم است تدابیر ویژه‌ای توسط شورای اسلامی شهر، پلیس راهور، فرمانداری، راه و شهرسازی، شهرداری و دستگاه‌های مرتبط به منظور رفع این مشکل اندیشیده شود.

کد خبر 600585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.