بهره‌وری آب در اصفهان افزایش یافته است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان گفت: نسبت میزان مصرف آب و ارزش افزوده در استان نشان می‌دهد که برای هر ریال ارزش افزوده، تا ۳۰ درصد آب کمتری مصرف شده و بهره‌وری آب در استان به شدت افزایش پیدا کرده است.

محمدرضا قاسمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص جلوگیری از بارگذاری طرح‌های آب‌بر، اظهار کرد: سند آمایش سرزمینی، بلندمدت‌ترین سندی است که برای اقدامات انجام شده در سطح استان تعیین تکلیف می‌کند. همه تلاش شورای برنامه‌ریزی، این است که اقداماتی که در استان انجام می‌شود با سند آمایش سرزمینی در تضاد نباشد.

وی افزود: ارزش افزوده بخش کشاورزی و صنعت استان در ۱۰ سال اخیر رشد داشته است و نسبت به آن، میزان آبی که در این دو بخش استفاده می‌شود به یک سوم کاهش پیدا کرده است. در واقع نسبت میزان مصرف آب و ارزش افزوده در استان اصفهان نشان می‌دهد که برای هر ریال ارزش افزوده، تا ۳۰ درصد آب کمتری مصرف شده و بهره‌وری آب در استان به شدت افزایش پیدا کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان اصفهان گفت: الگوی کشت استان احصا شده و در دو دهستان نیز در حال اجرا است. باید دانش تولید، بازاریابی و فروش محصولاتی که در این طرح تعریف شده نیز وجود داشته باشد. اگر تنها ملاک تعریف الگوی کشت، مصرف آب باشد، باید فقط زعفران کشت شود.

قاسمی درخصوص وضعیت درآمدهای عمومی و اختصاصی دولت در استان اصفهان نیز تصریح کرد: براساس گزارشی که در ستاد درآمد استان منتشر شد، به اهداف درآمدی استان رسیده‌ایم و درآمد مورد نظر وصول شده است.

کد خبر 600542

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.