برنامه محور بودن راز موفقیت مدیریت شهری است

عضو شورای اسلامی شهر شیراز گفت: با برنامه محور بودن شورای اسلامی شهر و شهرداری دچار روزمرگی نمی‌شوند و شهر پیشرفت خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مریم حسینی امروز _ یکشنبه ششم شهریور ماه_ در نطق پیش از دستور خود، اظهار کرد: اولین دولت مکتبی را دولت شهید رجایی ایجاد کرد بعد از دولت لیبرال‌ها بحران‌هایی را به دنبال داشت که تلاش و همتی می‌طلبید جهادی و در این راه شهید رجایی و همراهانش جان خود را فدا کردند.

وی ادامه داد: برنامه محوری مهم‌ترین راهبرد شورای ششم شهر در سال دوم فعالیت خود است و این موضوع اصلی‌ترین استراتژی شوراهای شهر و روستا به ویژه شوراهای اسلامی کلانشهرها است.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: برنامه محوری به جای فرد محوری بسیار مهم و نجات‌بخش شهر از حواشی بی‌شمار آن است. توجه صرف شوراییان به شخص شهردار به جای توجه به مجموعه شهر و شهروندان نوعی آسیب جدی در حوزه مدیریت شهری است.

وی تصریح کرد: برخی شوراها نیز درآمد محوری را راهبرد اصلی و نسخه کامل شورای اسلامی شهر برای شهر و شهرداری می‌دانند و بر آن نیز تاکید می‌ورزند، اما از دیدگاه من هر نوع تجهیز تعمیر و تخصیص اعتبار، ساماندهی و بهسازی و نوسازی امور شهری در برنامه محوری جا گرفته است و محقق می‌شود.

حسینی گفت: در برنامه محوری برای شهر و شهرداری و شهروندان معانی و مفاهیم ارزشمندی نهفته است. با برنامه محوری است که شورای اسلامی شهر می‌تواند انتظارات خود را از شهردار یا مدیران شهری و مجموعه مسئولان مرتبط با شهر تفهیم یا خواسته‌های قانونی خود را از آنها مطالبه کند.

وی اضافه کرد: با برنامه محوری، اعضای شورای یک شهر ضمن ارائه برنامه‌های خود به شهردار یا شهرداران مناطق برای اجرایی شدن مصوبات شورایی از شهرداری مرکزی و شهرداری‌های مناطق تابعه، برنامه‌های اجرایی و عملیاتی می‌خواهند. اگر برنامه‌های شورای اسلامی شهر و شهرداری با هم و در جهت تکامل هم باشد، آنچه را که نهایت آمال و آرزوهای یک شهر و شهروندان ساکن در یک شهر آرمانی است، محقق خواهد شد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز خاطرنشان‌کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری با برنامه به اهداف خود می‌رسند و شهر پیشرفت می‌کند.

وی گفت: به عبارت دیگر تا زمانی که شورای اسلامی شهر برای شهر خود برنامه نداشته باشند، نمی‌توان از شهردار شهر توقع برنامه‌های اجرایی و عملیاتی داشت، برنامه محوری شورا ی اسلامی شهر آنقدر مهم است که تمام امور شهر از جمله شفافیت مالی و عملکرد مدیران شهری را امری مهم و نظام‌مند جلوه داده و امید و نشاط و پویایی در چرخه کار و مدیریت اجرایی مجموعه‌های مختلف شهر و مدیریت شهری را در دل‌های مشتاق به خدمت دو چندان می‌کند.

حسینی افزود: با برنامه محوری شورای اسلامی شهر دیگر شهرداری دچار روزمرگی نمی‌شود. بهره‌وری سازمانی در ارکان مدیریت شهری تقویت می‌شود و تمرکز شورای اسلامی شهر بر رفتار مدیران شهری بیشتر شده، امکان تسهیل در روند ارزیابی عملکرد شهرداران نیز با همین برنامه محوری فراهم خواهد شد.

کد خبر 600437

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.