خطر بیشتر تصادف در حاشیه ۳۰ کیلومتری شهرها/لزوم انجام معاینات پزشکی برای افراد بالای۶۰ سال

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه سکته سالمندان حین رانندگی عامل بسیاری از تصادفات است، گفت: رانندگی بین‌جاده‌ای به خصوص در حاشیه ۳۰ کیلومتری شهرها برای افراد سالمند دارای خطرات فراوانی است.

سرهنگ اصغر زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: یکی از عواملی که منجر به کند شدن عکس‌العمل می‌شود، سن شخص است. ۰.۰۷ ثانیه متوسط زمانی است که چشم خطر را می‌بیند، به مغز منتقل می‌کند و اعضای بدن عکس‌العمل نشان می‌دهند و با افزایش سن این زمان افزایش می‌یابد.

وی با تاکید بر اهمیت متوسط زمان عکس‌العمل در رانندگی، افزود: افراد دارای سن بالا نیز می‌خواهند رانندگی کنند و رفت‌وآمد داشته باشند و اعتقاد بر این است، مادامی که قدرت عکس‌العمل خوبی داشته باشند، تردد و رانندگی آن‌ها بدون مانع است اما از نظر قانون تمدید گواهی‌نامه افراد با سن بالای ۷۰ سال، وابسته به معاینات پزشکی است.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان ادامه داد: بسیاری از تصادفاتی که افراد با سن بالا در آن درگیر یا موجب آن می‌شوند، به علت بی‌احتیاطی یا رفتارهای مخاطره‌آمیز نیست بلکه به علت سکته در حین رانندگی است و سالمندان قطعاً در تصادفات متحمل آسیب‌های فراوانی می‌شوند.

خطرات رانندگی بین‌جاده‌ای افراد سالمند

وی تصریح کرد: ممکن است برخی از افراد با سن بالا به علت کند بودن رانندگی خود، موجب مشکلاتی شوند اما ۷۰ سال سن معقولی است که یک فرد می‌تواند در صورت دارا بودن شرایط، به رانندگی ادامه دهد. برای افراد بالای ۶۰ سال مصوب شده است که هر دو سال یک بار برای انجام معاینات و آزمون‌های پزشکی مراجعه کنند. یکی از مواردی که در این معاینات مورد بررسی قرار می‌گیرد، عکس‌العمل به موقع و مناسب است.

سرهنگ زارع با اشاره به خطرات رانندگی بین‌جاده‌ای افراد سالمند، اضافه کرد: رانندگی بین‌جاده‌ای به خصوص در حاشیه ۳۰ کیلومتری شهرها برای افراد سالمند دارای خطرات فراوانی است؛ چراکه در این فواصل سرعت سایر کاربران راه بالا است و کاربری‌های متفاوتی در این مناطق وجود دارد.

پرخطرترین مناطق استان اصفهان

وی با اشاره به مناطق پرخطر استان برای رانندگی سالمندان و با تاکید بر رانندگی تهاجمی سایر کاربران راه، گفت: جاده‌های اصفهان_بهارستان، اصفهان_فولادشهر و اصفهان_باغ رضوان، جزو پرخطرترین مناطقی است که افراد سالمند نباید در آن‌ها رانندگی کنند.

رئیس پلیس راه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با بیان اینکه رانندگی در مناطق دارای دید کم و در شب به این منظور که دید به یک ششم می‌رسد نیز به افراد دارای سن بالا توصیه نمی‌شود، خاطرنشان کرد: بیشترین رانندگان در تصادفات استان اصفهان دارای سن ۲۵ تا ۳۵ سال هستند و با توجه به بررسی‌های صورت گرفته، افراد با تحصیلات دیپلم نیز بیشترین میزان تصادفات در استان را دارند.

کد خبر 600315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.