آیت الله ناصری، پناهگاه مردم اصفهان

دبیر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان گفت: تربیت طلاب و فضلای جوان حوزه صدقه جاریه او و مصداق واقعی «مَا عِنْدَکُمْ یَنْفَدُ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ» است زیرا اهتمام او نسبت به تربیت طلاب و حفظ حوزه علمیه بسیار زیاد بود.

حجت الاسلام علیرضا باطنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فضائل آیت‌الله ناصری اظهار کرد: آیت الله ناصری عبد صالح خدا، عارف به الله و مجاهد فی سبیل‌الله بود که آیت‌الله از نوجوانی حوزه علمیه نجف را درک کرد و شاکله علمی او در حوزه علمیه نجف و با استفاده از محضر اساتید بزرگ و به نام حوزه علمیه نجف در علوم حوزوی علوم معقول، منقول و عرفان شکل گرفت.

دبیر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان با اشاره به خدمات و برکات فراوان این عالم ربانی برای اصفهان در سال‌های طولانی خاطرنشان کرد: وی در حوزه علمیه کرسی درس و تربیت طلاب را به عهده گرفت و در جامعه با حشر و نشر با اقشار گوناگون، پناهگاه مردم اصفهان بود.

زندگی زاهدانه مشهود عالم اخلاق

حجت‌الاسلام باطنی بررسی ابعاد گوناگون و شناخت شخصیت آیت‌الله ناصری را نیازمند ساعت‌ها بحث و گفتگو دانست و ادامه داد: نخستین و برجسته‌ترین ویژگی آیت الله ناصری زهد و زندگی زاهدانه. ایشان است که این زندگی زاهدانه کاملاً مشهود بود.

وی خاطرنشان کرد: هر کسی که با آیت الله ناصری نشست و برخاست یا او را مشاهده کرده باشد به زندگی زاهدانه او اذعان می‌کند زیرا خانه، شیوه رفت‌وآمد و وسیله نقلیه او نشان‌دهنده این ویژگی برجسته است.

دبیر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان دومین بعد برجسته شخصیت این عالم را مردمی بودن بیان کرد و تاکید کرد: آیت الله ناصری بین مردم بود با مردم نشست و برخاست داشت و خانه او همواره محل رفت و آمد مردم بود، این شخصیت برجسته پناهگاه مردم به ویژه مستضعفان، فقرا، ضعفا و همچنین پناه نیروهای انقلاب در دوران پیروزی انقلاب، دوران دفاع مقدس پناه، پشتیبان رزمندگان و در سال‌های بعد پشتیبان نیروهای انقلاب بود.

توصیه‌های عالم اخلاق

وی موضوع اصلی صحبت‌های او در محافل خصوصی و جلسات سخنرانی را توجه دادن مردم را به سمت خدا و امام زمان (عج) بیان کرد و گفت: حتی تا ماه‌های اخیر که امکان ملاقات با ایشان فراهم بود، هیچ جلسه‌ای از آیت‌الله ناصری برگزار نشد بدون اینکه توجه شنونده و انسان را به مسائل معنوی، معرفتی و سنت و سیره اهل بیت (ع) جلب کند.

حجت‌الاسلام باطنی، مرحوم ناصری را عالمی عامل خواند و ادامه داد: او به ویژه در نکات اخلاقی که برای مردم بیان می‌کرد، خود عامل به این نکات بود و بعد آنها را به دیگران توصیه می‌کرد وی همچنین یک انقلابی علاقه‌مند به حضرت امام راحل (ره) و رهبر فرزانه انقلاب بود و مردم و مسئولان را به پیروی از انقلاب و این بزرگواران سفارش می‌کرد.

وی همچنین آیت الله ناصری را استاد اخلاق معرفی کرد و گفت: این شخصیت برجسته، فردی آراسته به صفات پسندیده اخلاقی بود که اخلاق عملی را به دیگران منتقل می‌کرد، مشی او اخلاقی بود و با دیدن آن انسان به یاد بزرگان اخلاق در حوزه علمیه اصفهان، نجف و قم می‌افتاد.

دبیر مجمع نیروهای انقلاب اصفهان با اشاره به خدمات ماندگار آیت‌الله ناصری تاکید کرد: تربیت طلاب و فضلای جوان حوزه صدقه جاریه او و مصداق واقعی «مَا عِنْدَکُمْ یَنْفَدُ وَمَا عِنْدَ اللَّهِ بَاقٍ» است زیرا اهتمام او نسبت به تربیت طلاب و حفظ حوزه علمیه بسیار زیاد بود.

وی ایجاد مراکز علمی، فرهنگی و خدماتی به ویژه درمانی متعدد با قدم و همت، بیان و قلم ایشان را از دیگر خدمات او معرفی کرد و افزود: امروز اقشار گوناگون به ویژه محرومان جامعه ما از آن استفاده می‌کنند اما در این ایام از فیض وجود این عالم فرزانه محروم شدیم و امیدواریم خدا در جوار امام حسین (ع) و بهره‌مند از نعمت‌های بهشتی کند.

حجت‌الاسلام باطنی با اشاره به در پیش بودن آئین تشییع جنازه و مراسم بزرگداشت این عالم اخلاق گفت: قطعاً مردم عالم دوست، قدرشناس، ولایت‌مدار و انقلابی اصفهان با تشییع جنازه پرشکوه مراتب ارادت خود را به این عالم خودم و فرزانه نشان خواهند داد و شاهد تشییع جنازه پر شکوهی هستیم.

وی افزود: طلاب، روحانیون و فضلا همچنین مردم اصفهان و همه کسانی که سال‌های سال از محضر ایشان و سخنرانی‌های وی فیض بردند، با حضور خود در این آئین، قدردان زحمات آیت‌الله ناصری خواهند بود.

کد خبر 600220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.