برگزاری پنجمین همایش کوه‌پیمایی شهرداری سمنان

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان گفت: پنجمین کوه‌پیمایی خانوادگی با حضور خانواده‌های سمنانی و اقشار مختلف در منطقه شیرقلعه شهمیرزاد برگزار شد.

امیر نجم در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همایش کوه‌پیمایی خانوادگی در راستای توسعه ورزش همگانی به ویژه ورزش کوهنوردی، با حضور خانواده‌های سمنانی و اقشار مختلف شهروندان و علاقه‌مندان به کوهنوردی و طبیعت‌گردی پس از طی چند کیلومتر پیمایش از ساعت ۸ تا ۱۱ صبح روز گذشته به صورت رفت و برگشت انجام شد.

وی با بیان اینکه در این کوه‌پیمایی، شهروندان از برنامه‌های تفریحی شامل فعالیت‌های ورزشی مانند کوه‌پیمایی، نرمش و گشت و گذار در فضاهای طبیعی استفاده کردند، افزود: استقبال شهروندان از این برنامه‌ها موجب می‌شود مدیریت شهری اجرای برنامه‌های بیشتری در این حوزه را در دستور کار قرار دهد.

رئیس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری سمنان با تاکید بر اینکه کوهنوردان بهتر می‌توانند در برابر سختی‌ها و ناملایمات روزمره زندگی دوام بیاورند و در عین حال فرد سالمی برای خانواده و اجتماع خود باشند، تصریح کرد: فضای شور و نشاط شهروندی در این برنامه جاری بود و در پایان همایش خانواده‌ها صبحانه گرم را در کنار یکدیگر صرف کردند.

به گزارش ایمنا، شیر قلعه شهمیرزاد از پناه‌گاه‌های مستحکم اسپهبدان طبرستان و براساس مطالعات باستان‌شناسی، دارای زیرساخت دوره اشکانی و ساسانی است. دوگانگی ملات به کار رفته در معماری شیرقلعه و ساخت‌وسازهای جدید، بیانگر بازسازی و مرمت آن در دوران اسلامی است. این قلعه در گذشته برای حفاظت راه انشعابی از بزرگراه ابریشم احداث شده و در قرن پنجم و ششم، اسماعیلی‌مذهب‌ها که مرکز آنان قلعه الموت قزوین بود، از این قلعه استفاده می‌کردند؛ به روایتی برای تأمین آب، تونلی زیرزمینی از این قلعه به چشمه حفر شده بود تا از گزند دشمنان در امان بمانند.

کد خبر 600006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.