تحقق هدف کربن‌صفر با سازه‌های بدون کربن در سیدنی

مدیران سیدنی، بزرگ‌ترین شهر استرالیا و اقیانوسیه، برای تحقق هدف صفر انتشار کربن در شهر، قوانین جدیدی اتخاذ کرده‌اند. از سال ۲۰۲۳ تمام ساختمان‌های اداری، هتل‌ها، مراکز فروش و توسعه‌های مهم شهری با قابلیت انتشار کمترین میزان گازهای آلاینده احداث خواهد شد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، اعضای شورای شهر سیدنی قوانین طراحی جدیدی برای بهبود بهره‌وری از انرژی و افزایش استفاده از نیروی تجدیدپذیر در مناطق اتخاذ کرده‌اند که قرار است از سال آینده پیاده شود. در این قوانین، اصول پایداری در احداث سازه‌های جدید شهری به طور کامل مورد توجه قرار خواهد گرفت و در نتیجه تلفیقی از انرژی کارآمد و نیروی تجدیدپذیر، انتشار صفر کربن را برای سازه‌ها در پی خواهد داشت که این امر به سهم خود می‌تواند به بهبود کیفیت هوا، به حداقل رساندن تغییرات اقلیمی و در نهایت، تحقق هدف صفر سیدنی تا سال ۲۰۳۵ منجر شود.

تحقق هدق کربن‌صفر با سازه‌های بدون کربن در سیدنی

در این راستا، مدیران بزرگ‌ترین شهر استرالیا در نظر دارند هزینه کلانی را به تولید نیرو از باد و خورشید اختصاص دهند تا در نهایت، صددرصد انرژی مصرفی شهری را از منابع تجدیدپذیر تأمین کنند. این اقدام در کنار تمام مزایای خود به ایجاد مشاغل سبز منجر خواهد شد و نرخ بیکاری را میان مردم به حداقل خواهد رساند.

علاوه بر این، از آن‌جا که تولید انرژی تجدیدپذیر به کاهش هزینه انرژی مصرفی شهری منجر می‌شود، مدیران سیدنی پیش‌بینی کرده‌اند که در پی اقدام جدید، از سال ۲۰۲۳ تا ۲۰۴۰ به ذخیره یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلاری مخارج شهری کمک کنند و این بودجه را برای پیاده‌سازی سایر پروژه‌های هدف صفر انتشار کربن تا سال ۲۰۳۵ مورد استفاده قرار دهند.

در حال حاضر فضاهای اداری، هتل‌ها، مراکز فروش و ساختمان‌های مهم شهر حدود ۶۸ درصد از کل انتشار کربن در سیدنی را به عهده دارد، که اصلاح منبع تولید انرژی آن‌ها می‌تواند مهم‌ترین نقش را در رسیدن به هدف صفر انتشار کربن وعده داده شده تا سال ۲۰۳۵ ایفا کند.

تحقق هدق کربن‌صفر با سازه‌های بدون کربن در سیدنی

کد خبر 599919

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.