شکایت از شرکت پلی‌استیشن به دلیل استثمار کاربران

شرکت سونی پلی استیشن ژاپن با پرونده‌ای با غرامت شش میلیارد دلاری مواجه است، زیرا مصرف کنندگان را با وادار کردن به پرداخت مبالغ بالا برای خرید بازی‌های الکترونیکی یا فعال کردن به روز رسانی در بازی، استثمار کرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

حافظه SSD جدید سامسونگ با سرعت ۷۴۵۰ مگابایت بر ثانیه معرفی شد

سامسونگ به‌تازگی از نسل بعدی حافظه‌های SSD خود با نام Pro 990 رونمایی کرد. طبق گفته‌های سامسونگ این حافظه پرچم‌دار، از سرعت بسیاری برخوردار است و در مصرف انرژی نیز بهینه عمل می‌کند. به اعتقاد سامسونگ این حافظه‌ها تا زمانی که فناوری PCIe 4.0 همکاری کند، سریع خواهد بود.

پیش از این شایعه شده بود که سامسونگ می‌خواهد به‌زودی از SSD با فناوری PCIe 5.0 رونمایی کند، اما در حافظه‌های جدید این شرکت خبری از چنین فناوری نیست و به گفته سامسونگ هیچیک از حافظه‌های SSD موجود نمی‌تواند با چنین فناوری سریع‌تر از این حافظه عمل کند.

مارک زاکربرگ آواتار خود در متاورس را تغییر داد

ارک زاکربرگ، مدیرعامل متا، پس از اینکه بابت آواتار پیشین خود به دلیل ظاهر ترسناک و «نگاه خیره» به طور گسترده در فضای مجازی هدف تمسخر قرار گرفت، از آواتاری جدید برای شخصیت متاورسی خود رونمایی کرد؛ این انتقاد بر یک پست فیس‌بوکی هفته گذشته متمرکز بود که راه‌اندازی پلتفرم «هورایزن ورلدز» (Horizon Worlds) در فرانسه و اسپانیا را تبلیغ می‌کرد. در این پست تصویری از آواتار زاکربرگ دیده می‌شد که مقابل یک تصویر سه‌بعدی با وضوح پایین از برج ایفل و کلیسای جامع تیبیدابو اسپانیا ایستاده بود. توضیح زیر پست این بود: «منتظر دیدن مردم و کشف و ساختن جهان‌های سه‌بعدی مسحورکننده هستیم. امیدواریم به‌زودی آن را به کشورهای بیشتری بیاوریم.

پست این میلیاردر واکنشی سریع را در رسانه‌های اجتماعی به همراه داشت و یکی از کسانی که زیر این پست نظر داده بود، آن را با عنوان یک «سلفی واقعیت مجازی زشت با چشم‌های بیرون‌زده» توصیف کرد.

آیا در موبایل Mate 50 از تراشه Snapdragon 8 Gen 1 استفاده می‌شود؟

جزئیات مربوط به تراشه گوشی‌های سری Mate 50 هوآوی بار دیگر در فضای آنلاین منتشر شد تا طرفداران این برند دید بهتری از آنچه معرفی خواهد شد به‌دست آورند.

افشاگر معروف چینی DigitalChatStation جزئیات دیگری در مورد تراشه‌های مورداستفاده در مدل‌های مختلف سری Mate 50 هوآوی به‌اشتراک گذاشته است. وی این سیستم-روی-چیپ‌ها (SoC) را به‌شرح زیر توصیف کرده:

  • Snapdragon SM8425 با نام رمز Waipio LTE
  • Snapdragon 8 Gen 1 SM8450 با نام رمز Waipio
  • Snapdragon 8+ Gen 1 با نام رمز Palima

امکان پرداخت قسطی شهریه دانشگاه علامه طباطبایی

شورای صنفی دانشگاه علامه طباطبایی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد، امکان قسط‌بندی شهریه متغیر تعدادی از دانشجویان نوبت دوم (شبانه) دانشگاه فراهم شد و دانشجویان واجد شرایط باید تا قبل از زمان انتخاب واحد درخواست خود را ارائه کنند.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به پیگیری‌های شورای صنفی دانشجویان و هماهنگی‌های به عمل آمده میان معاونت‌های دانشجویی و توسعه و مدیریت منابع دانشگاه، امکان تقسیط شهریه متغیر تعدادی از دانشجویان نوبت دوم فراهم شده است. دانشجویان متقاضی باید تا قبل از زمان انتخاب واحد درخواست خود را ارائه کنند.

شکایت از شرکت پلی‌استیشن به دلیل استثمار کاربران

شرکت سونی پلی استیشن ژاپن با پرونده‌ای با غرامت شش میلیارد دلاری مواجه است، زیرا مصرف کنندگان را با وادار کردن به پرداخت مبالغ بالا برای خرید بازی‌های الکترونیکی یا فعال کردن به روز رسانی در بازی، استثمار کرده است؛ این دعوای حقوقی یک دعوای دسته جمعی علیه این شرکت بازی است که توسط خانمی به نام الکس نیل مطرح شده که توانسته میلیون‌ها طرفدار جمع کند و این شرکت را متهم به نقض قانون رقابت با استفاده از قدرت بازار خود برای تحمیل شرایط و ضوابط ناعادلانه بر توسعه دهندگان بازی کرده که قیمت‌ها را برای مصرف کنندگان افزایش می‌دهد.

کاهش قیمت اینترنت ماهواره‌ای استار لینک در برخی از کشورها

شرکت اینترنت ماهواره‌ای استار لینک اعلام کرده که هزینه اشتراک این سرویس برای کاربران ساکن برخی کشورها با کاهش روبرو شده است. آنطور که SpaceX بیانیه داده، به نظر می‌آید این کاهش قیمت در برخی از کشورها مانند شیلی و برزیل به بیش از ۵۰ درصد نیز برسد.

پیش از این اسپیس ایکس اعلام کرده بود که پوشش سرویس اینترنت ماهواره‌ای استار لینک در ۳۲ کشور در نقاط مختلف دنیا در دسترس است. اکنون به نظر می‌آید شرکت اینترنت ماهواره‌ای متعلق به ایلان ماسک برای افزایش قدرت خرید کاربران راضی شده تا قیمت‌ها را کاهش دهد.

قابلیت جدید اینستاگرام چیست؟

به نظر می‌رسد اینستاگرام قصد دارد بار دیگر یکی از قابلیت‌هایی را که در دیگر پلتفرم‌های اجتماعی ارائه می‌شود کپی کند؛ این بار از شبکه اجتماعی BeReal کپی کرده است. BeReal که به‌تازگی به شدت مورد توجه قرار گرفته، شبکه اجتماعی است که از کاربران می‌خواهد روزی یک بار تصویری از خود به اشتراک بگذارند. در صورتی که کاربر پست منتشر نکند، نمی‌تواند پست‌های دوستان خود را ببیند.

اسکرین‌شات‌هایی از اینستاگرام در دسترس قرار گرفته شده است که به قابلیت جدید مشابه BeReal اشاره دارد. در این اسکرین‌شات مشاهده می‌شود که اینستاگرام از کاربر می‌خواهد به چالش‌های IG Candid ملحق شود. در توضیحات آن این‌گونه نوشته شده است: «هر روز در زمانی متفاوت نوتیفیکیشنی دریافت کنید و در عرض دو دقیقه عکس بگیرید و آن را به اشتراک بگذارید.»

BeReal که در سال ۲۰۲۰ میلادی بنیان‌گذاری شد، توانسته است در بین افراد نوجوان به محبوبیت چشم‌گیری دست پیدا کند. این شبکه اجتماعی کاربران را مجبور می‌کند همزمان با هم پست‌هایشان را به اشتراک بگذارند. همان‌طور که از نام BeReal مشخص است، به دنبال این است که کاربران خود واقعی‌شان را نشان دهند. این پلتفرم در ماه‌های اخیر توانسته است سرمایه زیادی جذب کند و پیش‌بینی می‌شود که روند رشد کاربران این شبکه اجتماعی ادامه‌دار باشد.

کد خبر 599662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.