بهبود وضعیت حمل‌ونقل اصفهان تا اول مهرماه/ تلاش مسئولان برای تأمین آب

پربازدیدترین اخبار شورای شهر خبرگزاری ایمنا را در این بسته خبری می‌خوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بهبود وضعیت حمل‌ونقل اصفهان تا اول مهرماه، مسئولان به‌دنبال تأمین آب باشند، ایجاد بحران آب در همدان نتیجه بی‌تدبیری مسئولان است، روشن بودن آینده شهر اهواز با حضور امینی، باز شدن گره کور متروی کرج، وارد آمدن خسارت‌های جبران‌ناپذیر سیل به عشایر و تعطیلی شورای شهر تهران را در بسته خبری پارلمان شهری ایمنا می‌خوانید.

بهبود وضعیت حمل‌ونقل اصفهان تا اول مهرماه

ابوالفضل قربانی، نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان، با اشاره به این‌که دومین سال از فعالیت مدیریت شهری اصفهان در حال سپری شدن است، اظهار کرد: سال گذشته ۵۱ جلسه علنی برگزار شد و حدود یک هزار لایحه که شهرداری به شورای اسلامی شهر ارسال کرده بود، مورد بررسی قرار گرفت.

قربانی با بیان این‌که تلاش می‌کنیم وضعیت حمل‌ونقل عمومی را برای اول مهرماه و بازگشایی مدارس بهبود ببخشیم، گفت: نزدیک به ۵۰ دستگاه میدل‌باس برای خطوطی که مسافر کمتری دارد، خریداری شده است و با تاکید بر این‌که سال گذشته حدود ۷۸ جلسه تلفیق برگزار شده و در این جلسات کار کارشناسی دقیق با حضور اعضای شورای اسلامی شهر، کارشناسان و مدیران شهرداری انجام شده است، ادامه داد: سال گذشته کمیسیون‌های شورای اسلامی شهر به صورت فعال به مسئولیت‌هایی که برعهده داشتند، پرداختند و امیدواریم نتایج آن برای مردم قابل لمس باشد.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: بازسازی و خرید بیشتر اتوبوس جدید از دیگر موارد توسعه ناوگان حمل‌ونقل عمومی است که امیدواریم گشایش‌های بیشتری در این راستا به وجود بیاید و خاطرنشان کرد که جهت پیشرفت عملیات عمرانی پارکینگ زیرسطحی خیابان توحید در تلاش هستیم تا این پارکینگ در سال جاری به بهره‌برداری برسد و تردد مردم در این خیابان به آسانی انجام شود.

مسئولان به‌دنبال تأمین آب باشند

مصطفی حیدری، رئیس شورای اسلامی شهر شهرکرد اظهار کرد: به‌صورت ریشه‌ای و با تمرکز بر روش‌های علمی، اجرایی و اقدام جهادی برای رفع مشکل تأمین آب پایدار در اسرع وقت بهترین پاسخ مسئولان به صبر مردم است.

وی با اشاره به این‌که مردم در مدت ۱۴ روز گذشته با سختی بسیاری روبه‌رو شدند، اما صبوری کردند، گفت: قدردان همراهی گروه‌های جهادی در توزیع آب‌های معدنی، در اختیار گذاشتن چاه‌های کشاورزی کشاورزان در جهت تأمین آب شرب مردم و اطلاع‌رسانی و پوشش خبرنگاران رسانه‌ها، مطبوعات و فضای مجازی هستیم و در خصوص رفع مشکلات آب شرب شهرکرد، اضافه کرد: جذب و تخصیص اعتبار ۶۰۰ میلیارد تومان و انتقال آب از تصفیه‌خانه سامان، اجرای دو طرح پدافندی فدک و عمان سامانی، نصب تجهیزات رفع کدورت و فیلترهای سرامیکی آب از خدمات و تلاش‌های مسئولان استانی، تیم‌های تخصصی و نیروهای جهادی از جمله اقداماتی است که جهت رفع مشکل آب شرب شهرکرد انجام شده است.

حیدری گفت: طرح آب‌رسانی پایدار از چشمه دیمه و شیخ‌علیخان کوهرنگ از جمله طرح‌های مهم در زمینه آب‌رسانی به مرکز استان است.

ایجاد بحران آب در همدان نتیجه بی‌تدبیری مسئولان است

علی‌اکبر نظری، رئیس کمیسیون خدمات شهری، بهداشت و محیط‌زیست شورای اسلامی شهر همدان، در جلسه کمیسیون خدمات شهری، زیست‌محیطی و بهداشت شورای اسلامی شهر با انتقاد از شرایط بحران کم‌آبی در همدان، اظهار کرد: بحران به وجود آمده به دلیل بی‌تدبیری مدیران استان است که می‌طلبد دادستان به دلیل ترک فعل مدیران ذی‌ربط به این موضوع ورود کند. به تذکر به مسئولان و مدیران استان جهت به وجود آمدن بحران آب در شهر چشمه‌ها و قنات‌های پرآب، تذکر می‌دهم، بی‌مبالاتی مدیران، بی‌تدبیری و نداشتن برنامه‌ریزی صحیح عامل بحران کم‌آبی همدان شده است.

نظری با بیان این‌که بحران آب یک شبه به وجود نمی‌آید، ادامه داد: کم‌آبی و بحران نتیجه چندین سال بی‌برنامگی و بی‌تدبیری مسئولان است. دستور مسئولان برای تأمین آب همدان توسط ذخایر آبی فضای سبز سطح شهر و این اقدام که فضای سبز را آبیاری نکنند، اقدام درستی نیست و طبق قانون آب‌رسانی و تأمین آب جامعه و فضای سبز تعریف مشخصی دارد که باید به آن عمل شود. از بین بردن تعمدی درختان حکم محاربه دارد و مدیریت ارشد استان باید در این زمینه پاسخگو باشد.

وی با اشاره به تاکید استاندار به آب‌رسانی مناطق مختلف شهر توسط خودروهای آب‌رسان شهرداری و استفاده از آب فضای سبز، تصریح کرد: با این شرایط چرا باید پارک‌ها و فضاهای سبز شهر با تنش بی‌آبی مواجه شود و خودروهای آبیاری به محلات آب‌رسانی کند، این تدبیر و مدیریت نیست، مخالف کمک شهرداری به شهروندان نیستیم، اما این بی‌برنامگی نابودی درختان و فضای سبز شهر را نیز تهدید می‌کند، زیرا در شرایط فعلی آب‌رسانی حداقلی به فضای سبز شهری نیز تعطیل خواهد شد.

با حضور امینی آینده شهر روشن است

سیاوش محمودی، رئیس شورای اسلامی شهر اهواز گفت: مدیران شهرداری تلاش کنند در خصوص بودجه اعلام شده و افق بلندی که شهردار برای اهواز ترسیم کرده است همراهی داشته باشند زیرا با حضور آقای امینی و مدیران حاضر تلاش و اقداماتی که انجام می‌شود، آینده اهواز روشن است. وی اظهار کرد: وظیفه ما به‌عنوان نمایندگان مردم در شورای اسلامی شهر این است که از تلاش و اقدامات صورت گرفته توسط مدیریت شهری اهواز قدردانی کنیم، طرح هر هفته چند افتتاح که ۱۵ هفته از آن می‌گذرد شروع کار است، سازندگی و ساخت زیرساخت‌های اهواز هنوز شروع نشده است، در این دوره افق بسیار بلندی برای اهواز دیده شده است که با تلاش مدیریت شهری اقدامات بزرگی انجام می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اهواز ادامه داد: بهره‌برداری از این پروژه در دوره‌های گذشته آغاز شده تا امروز به بهره برداری رسیده است و موجب رفع مشکلات مردم شهر اهواز شده است، انتظار می‌رود مشکلات باقیمانده این پروژه به زودی برطرف شود و تاکید کرد: از زحمات معاونت فنی عمرانی و سازمان عمران که جهاد گونه در حال تلاش هستند تقدیر و تشکر می‌کشد چرا که در بحث اصلاح هندسی جاده ساحلی با تلاش شبانه روزی خود در اوج گرما در کمترین زمان ممکن پروژه را به بهره‌برداری رساندند.

محمودی گفت: انتظار می‌رود که مدیران سایر سازمان‌ها و مناطق به‌صورت جهادی و همانند سازمان عمران به‌صورت شبانه‌روزی فعالیت کنند تا چنین اتفاقات خوبی مانند افتتاح‌های هر هفته رخ دهد.

گره کور متروی کرج باز می‌شود

محمد اسدیان، رئیس مرکز پژوهش و مطالعات راهبردی شورای اسلامی شهر کرج اعلام کرد که خط دو قطار شهری کرج هم‌زمان با هفته دولت امسال به بهره‌برداری آزمایشی می‌رسد و با اشاره به آخرین وضعیت خط ۲ قطار شهری کرج، گفت:: قرار شده ایستگاه f تا K (45 متری گلشهر و چهارراه طالقانی) خط دو قطار شهری کرج به طول حدود ۶.۵ کیلومتر در هفته دولت به‌صورت آزمایشی افتتاح شود. تست سرد، تست گرم، راه‌اندازی و بهره‌برداری آزمایشی مراحلی است که قبل از بهره‌برداری قطعی از این ایستگاه‌ها باید طی شود، با راه‌اندازی آزمایشی که شهریورماه انجام می‌شود، طبق پروتکل‌های بین‌المللی سیر و حرکت قطار شهری، حدود سه ساعت در روز مسافر در ایستگاه‌ها جابه‌جا خواهد شد.

اسدیان با بیان این‌که برای راه‌اندازی آزمایشی قطار به "سیگنالینگ" نیاز نیست، اظهار کرد: در راه‌اندازی قطعی به دلیل این‌که تعداد تردد مسافران زیاد می‌شود، راه‌اندازی سیستم هوشمند سیگنالینگ برای افزایش امنیت مسافران و قطار ضروری خواهد بود. در مذاکره با شهرداری تهران مقرر شده یک رام سه‌واگنه برای تست گرم و راه‌اندازی آزمایشی در اختیار کرج قرار گیرد. این حق شهروندان کرجی است که بعد از چند دهه انتظار بتوانند برای تردد از قطار شهری استفاده کنند.

سیل اخیر خسارت‌های جبران‌ناپذیری به عشایر وارد کرد

سیاوش سلیمانی، رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، با توجه به خسارت‌های وارد شده ناشی از جاری شدن سیلاب‌های اخیر به عشایر، اظهار کرد: این سیلاب‌ها باعث بروز خسارت‌های فراوان به زیرساخت‌های جاده‌ها و منابع آب، نابودی سیاه‌چادرها، آسیب به چشمه‌ها، قنات‌ها و مکان‌های نگهداری دام‌ها شده است.

وی منبع اصلی درآمد عشایر را از بخش دامداری و دامپروری دانست و افزود: از مسئولان انتظار می‌رود خسارت‌های وارد شده ناشی از سیل اخیر به عشایر استان را هر چه سریع‌تر جبران کنند.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به بروز مشکلاتی در تأمین آب آشامیدنی شهرکرد در حوادث سیل اخیر، تصریح کرد: در همین راستا ضرورت تأمین آب آشامیدنی حداقل نیمی از مردم چهارمحال و بختیاری بیشتر احساس می‌شود.

شورای شهر تهران تعطیل می‌شود

مهدی چمران، رئیس شورای اسلامی شهر تهران در خصوص بازه زمانی تعطیلات تابستانی شورای اسلامی شهر، اظهار کرد: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده، تعطیلات پارلمان شهری پایتخت از دوم شهریورماه آغاز و تا دوازدهم شهریورماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به شروع سال تحصیلی جدید و همکاری و تعامل مجموعه مدیریت شهری با آموزش‌وپرورش، تصریح کرد: طبق یک سنت قدیمی این همکاری و تعامل وجود داشته و دارد و بر همین اساس شهرداران مناطق، هر کدام با مدارس و مراکز آموزشی در محدوده خود در تعامل و همکاری هستند.

کد خبر 599597

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.