انتشار پادکست‌های «سونما» با محوریت فرهنگ عامه

مسئول موزه عصارخانه شاهی گفت: مجموعه پادکست‌های «سونما» با محوریت فرهنگ‌ عامه تهیه و منتشر شده است.

امین خیام‌باشی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: تاکنون بالغ‌بر چهار شماره از مجموعه پادکست «سونما» از سوی موزه «عصار خانه شاهی» منتشر و تلاش شده است با نگاهی به گذشته، سمت‌وسوی آینده ترسیم شود.

وی پادکست‌ها را مشابه تابلویی دانست که جهت را به مخاطبان نشان می‌دهد و افزود: پادکست‌ها با موضوعات مختلف تدوین شده است، به این صورت که در چهار پادکست یادشده به موضوعاتی چون نوروز (پیشینه، اساطیر، آئین‌های نوروزی و آسیب‌هایی که کرونا بر آئین نوروز وارد ساخت)، ماه مبارک رمضان (وسعت این ماه در اسلام و آئین‌های ویژه رمضان در فرهنگ ایرانی، نگاه فرهنگی ما به رمضان) ترسیم شود.

مسئول موزه عصارخانه شاهی با اشاره به دو پادکست دیگر افزود: پادکست سوم در ارتباط با شهر اصفهان و شهری برای تمام جهان است و پادکست چهارم مبنی بر صنایع‌دستی است که حدود دو ماه پیش و در آینده بسیار نزدیک به مناسبت ایام محرم و صفر در ارتباط با آئین‌های سوگ در ایران و اصفهان پادکستی تهیه می‌شود.

وی در خصوص استقبال از پادکست گفت: مخاطبان خاصی شنونده پادکست‌ها هستند که این افراد با شنیدن پادکست‌ها که بخشی بر مبنای مصاحبه و بخشی بر مبنای علمی و کتبی گردآوری شده است، جزو مشتریان ثابت قرار گرفتند.

خیام‌باشی خاطرنشان کرد: هر پادکست بین ۴۰ دقیقه تا یک‌ساعت است که مخاطبان می‌توانند در پیج و تک باکس موزه «عصارخانه شاهی» و شنوتوی سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان به‌صورت رایگان آن را بشنوند.

کد خبر 599590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.