توسعه فضای سبز در یزد صرفاً با گیاهان مقاوم انجام می‌شود

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد با اشاره به اینکه در هر شهری باید گیاهان متناسب با اقلیم همان منطقه کشت شود، گفت: توسعه فضای سبز در یزد صرفاً با گیاهان مقاوم و کم‌آب‌خواه انجام می‌شود.

محسن منصوری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به اینکه حفاظت و توسعه فضای سبز در هر شهری اهمیت بسیار بالایی دارد، اظهار کرد: موضوع بسیار مهم در ارتباط با فضای سبز، استفاده از گیاهان متناسب با شرایط اقلیمی و جغرافیایی هر منطقه است.

وی تصریح کرد: با توجه به اینکه یزد منطقه‌ای کم‌آب است، استفاده از گیاهان نیازمند به آب زیاد نه تنها منابع آبی استان را به خطر می‌اندازد، بلکه باعث جلوگیری از پیشرفت و توسعه هرچه بیشتر این شهر می‌شود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری یزد خاطرنشان کرد: یکی از مهمترین برنامه‌های شهرداری یزد در حفاظت، نگهداری و توسعه فضای سبز شهری، استفاده از گیاهان مقاوم و با نیاز کم آبی است.

وی گفت: بی‌شک استفاده از گیاهان مقاوم و کم‌نیاز به آب، زمینه‌ای به وجود می‌آورد که بتوانیم با کمترین میزان مصرف آب، توسعه فضای سبز شهری را نیز شاهد باشیم.

منصوری‌زاده خاطرنشان کرد: نمونه این اقدام را می‌توان در حوزه اکوپارک یزد مشاهده کرد که با استفاده از گیاهان کم‌نیاز آبی و مقاوم در برابر شرایط گرمسیری و خشک یزد، فضای بسیار خوبی به وجود آمده است؛ همچنین در دیگر بخش‌های شهر نیز برنامه توسعه‌ای شهرداری یزد، توجه به منابع محدود آبی و استفاده از چنین گیاهانی است.

کد خبر 599562

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.