تبدیل رؤیا به بازی ویدئویی با هوش‌مصنوعی

زمایشگاهی به نام میدجرنی (Midjourney) قصد دارد با کمک هوش‌مصنوعی قدرت تخیل انسان‌ها را توسعه و به واقعیت بصری تبدیل کند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سرفصل مهم‌ترین رویدادهای خبری حوزه علم‌وفناوری را در روزی که گذشت مرور می‌کنیم:

رکوردشکنی تاشوهای جدید سامسونگ

گوشی‌های تاشو جدید سامسونگ یعنی گلکسی زد فولد چهار و گلکسی زد فلیپ چهار که در مراسم گلکسی آنپکد ۲۰۲۲ معرفی شد، رکوردهای پیش‌فروش بازار کره جنوبی را شکست. گلکسی زد فولد چهار و گلکسی زد فلیپ چهار از لحاظ فروش نسبت به تاشوهای نسل ۲۰۲۱ این شرکت عملکرد بهتری داشته و در کمال تعجب به میانگین پیش‌فروش روزانه بالاتری نسبت به سری پرچم‌دار گلکسی S22 رسیده است.

رونمایی از گوشی گلکسی A04

براساس جدیدترین گزارش منتشر شده، سامسونگ امروز در سکوت کامل خبری از جدیدترین نسل گوشی‌های ارزان قیمت خود موسوم به گلکسی A04 رونمایی کرد که به نوعی جانشین گوشی نسل قبلی گلکسی A03 محسوب می‌شود. این گوشی مقرون به صرفه از مشخصات فنی مانند نمایشگر اچ‌دی پلاس، دوربین دوگانه ۵۰ مگاپیکسلی و باتری ۵۰۰۰ میلی‌آمپر ساعتی برخوردار است. ابعاد گلکسی A04 برابر با 164.4 x 76.3 x 9.1 میلی‌متر است و از وزن ۱۹۲ گرمی بهره می‌برد. به علاوه، این گوشی از نمایشگر ال‌سی‌دی ۶.۵ اینچی با رزولوشن تصویر اچ‌دی پلاس و ناچ Infinity-V برخوردار است که میزبان دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی است. در پنل پشتی گلکسی A04 دوربین دوگانه قرار دارد که شامل سنسور اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با گشودگی دیافراگم f/1.8 و سنسور تشخیص عمق ۲ مگاپیکسلی می‌شود.

ایسر از کروم بوک Vero 514 سازگار با محیط زیست رونمایی کرد

ایسر اولین لپ‌تاپ مجهز به سیستم‌عامل کروم را در خط تولید سازگار با محیط زیست Vero خود با نام Chromebook Vero 514 معرفی کرده است. همانند نمونه‌های مشابه ویندوزی خود، این دستگاه قابل حمل ۱۴ اینچی از همان ابتدا برای تعمیر و بازیافت طراحی شده و ردپای محیطی نسبتاً کمی دارد. حدود ۳۰ درصد از شاسی Vero 514 از پلاستیک بازیافتی پس از مصرف ساخته شده و این میزان برای درب کلید و بلندگوها به ۵۰ درصد می‌رسد.

ایلان ماسک در مسیر توسعه پروژه تراشه مغزی

ایلان ماسک اعلام کرد که شرکت نوپای (استارت‌آپ) رابط مغز-رایانه (BCI) در سی‌ویکم اکتبر مراسمی با عنوان نشان بده و بگو برگزار خواهد کرد؛ این مراسم بعد از رونمایی از میمونی که سال گذشته با استفاده از ذهن خود قادر به انجام بازی‌های ویدئویی بود، بسیار مهم محسوب می‌شود. این میلیاردر حوزه فناوری پیش از این گفته بود که نخستین آزمایش‌های انسانی فناوری تراشه مغزی، زمانی در سال ۲۰۲۲ انجام خواهد شد. در اوایل سال جاری نیز، نورالینک یک آگهی شغلی برای «مدیر کارآزمایی بالینی» منتشر کرد که انتظار می‌رود اولین افراد مورد آزمایش، افرادی باشند که از ناتوانی حرکتی رنج می‌برند.

سونی از کنترلر جدید پلی استیشن ۵ به نام DualSense Edge رونمایی کرد

سونی در حال ارتقای سطح گیم پدهای پلی استیشن ۵ خود با DualSense Edge است. کنترلر دوال سنس اج را می‌توان یک نسخه رده بالا با امکانات شخصی سازی فراوان معرفی کرد که در کنترلر استاندارد دوال سنس یافت نمی‌شود. از نظر ظاهری قابل‌توجه‌ترین تغییر بین کنترلر جدید و DualSense معمولی قاب جلویی با طرح جدید در بالای جوی استیک است که اکنون در Edge به رنگ مشکی و مات درآمده و همچنین لوگوهای چهارگانه پلی استیشن نیز بر روی آن طراحی شده است.

تبدیل رؤیا به بازی ویدئویی با هوش‌مصنوعی

آزمایشگاهی به نام میدجرنی (Midjourney) قصد دارد با کمک هوش‌مصنوعی قدرت تخیل انسان‌ها را توسعه و به واقعیت بصری تبدیل کند. محصولات این آزمایشگاه کاربردهای متنوعی از هوش‌مصنوعی را نشان می‌دهد، اما دیوید هولز مدیرعامل این آزمایشگاه به دنبال یافته‌های بیشتری است. هولز وعده می‌دهد که در آینده بتوانیم یک کنسول بازی به همراه تراشه هوش مصنوعی بزرگی که در آن است را خریداری کنیم و اصل بازی‌ها را در ذهن خود تجسم کنیم.

Dune: Awakening بازی جدید آنلاین و جهان‌باز Funcom

در جریان رویداد افتتاحیه جشنواره‌ی «گیمزکام»، استودیو Funcom بازی Dune: Awakening را که یک عنوان آنلاین چندنفره جهان‌باز است برای پلی‌استیشن ۵، سری ایکس‌باکس و رایانه‌های شخصی (استیم) معرفی کرد؛ این بازی قرار است ظرافت و خلاقیت بازی‌های بقا را با تعامل اجتماعی بازی‌های چندنفره در مقیاس بزرگ و پایدار ترکیب کند.

عینک هوشمند به کمک پرستاران می‌آید

سرویس سلامت همگانی انگلیس از توسعه عینک‌هایی خبر داده است که پرستاران می‌توانند هنگام بازدید خانگی از بیماران از آن استفاده کنند تا به راحتی اطلاعات بیماران را با دیگر همکاران خود در بیمارستان به اشتراک بگذارند تا دیگر نیاز نباشد بیماران برای ویزیت یا مشاوره به بیمارستان مراجعه کنند. این هدست واقعیت مجازی می‌تواند اطلاعات حاصل از قرار ملاقات را مستقیماً به سوابق الکترونیکی فرد در بیمارستان منتقل کند تا میزان مراجعه بیماران به بیمارستان کاهش پیدا کند.

کد خبر 599410

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.