ضرورت بررسی وضعیت بودجه متروی تهران در شورای شهر

عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: مباحث مالی مترو و نوع پیمانکارانی که به مجموعه مترو خدمت‌رسانی می‌کنند گستره فراوانی دارد، از این‌رو باید بر اساس نوع خدمت و توان پیمانکاران، شیوه بازپرداخت مالی را تعیین کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، سیدجعفر تشکری‌هاشمی امروز _چهارشنبه دوم شهریورماه_ در جلسه بررسی مباحث مربوط به وضعیت بودجه و مالی متروی تهران، اظهار کرد: مباحث مالی مترو و نوع پیمانکارانی که به مجموعه مترو خدمت‌رسانی می‌کنند گستره فراوانی دارد، از این رو باید بر اساس نوع خدمت و توان پیمانکاران، شیوه بازپرداخت مالی را تعیین کرد.

وی ادامه داد: مترو برای انجام کارهای کوچک مقیاس و فوری، نگهداشت، اورهال، خرید و نوسازی ناوگان و خرید یکپارچه لوازم و تجهیزات باید شیوه‌نامه‌ای اجرایی تهیه کند تا بر اساس آن بتوان عملکردی مناسب ارائه داد.

پرویز سروری، نایب رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با اشاره به جمع‌بندی مباحث مربوط به وضعیت بودجه و مالی متروی تهران، اظهار کرد: مهم است که بتوانیم با استفاده از حداقل منابع به حداکثر بهره‌وری دست یابیم و در ادامه با تقویت منابع زمینه تحقق اولویت‌بندی‌ها را فراهم آوریم تا در نهایت شاهد تحقق هدف خدمت رسانی بهتر به شهروندان باشیم.

وی تصریح کرد: شورای ششم با توجه به این مشکل از همان ابتدا خواستار تحول در سیستم مدیریتی و تحول در عملکرد مترو شد و به صورت مستمر این روند را مورد ارزیابی قرار داد.

نایب رئیس شورای شهر تهران ادامه داد: البته بازگرداندن سیستم متوقف شده به ریل توسعه و خدمت، کاری دشوار است که برآیند فعالیت‌های شهرداری تهران نشان از این عزم داشته و شورای اسلامی شهر تهران نیز بر عدم توقف روند کنونی تاکید و نظارت دارد.

سروری با اشاره به موضوعاتی که خدمت‌رسانی مترو در گروی آنها است گفت: باید با نگاه دقیق و کارشناسی شده برنامه‌های مقتضی برای به‌روزرسانی این موضوعات (از جمله تجهیزات، واگن‌ها و تأسیسات مترو) دیده شده و برآوردهای مالی آن با نگاه واقع‌بینانه شناسایی و تأمین شود.

کد خبر 599336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.