تردد افراد با گذرنامه‌های دارای یک ماه اعتبار برای اربعین بلامانع است

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان اصفهان گفت: مطابق با روال سال‌های گذشته گذرنامه‌ها باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد اما اکنون طی انجام هماهنگی‌ها با دولت عراق، این روند تغییر کرده و در مرزهای زمینی تردد افراد دارای گذرنامه حداقل یک ماه بلامانع است.

سرهنگ نعمت‌الله طاهرپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درباره اینکه در سفرهای برون‌مرزی باید مطابق اطلاعات روز و دقیق اقدام کرد، اظهار کرد: براساس هماهنگی‌های لازم با دولت عراق آن دسته از گذرنامه‌هایی که تا سقف یک ماه اعتبار دارند، در مرزهای زمینی قابل تردد هستند.

وی افزود: مطابق با روال سال‌های گذشته گذرنامه‌ها باید حداقل شش ماه اعتبار داشته باشد اما اکنون طی انجام هماهنگی‌ها با دولت عراق، این روند تغییر کرده و در مرزهای زمینی تردد افراد دارای گذرنامه حداقل یک ماه بلامانع است.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان اصفهان درخصوص تمدید گذرنامه‌های منقضی شده است، تصریح کرد: توافقاتی با دولت عراق انجام شده که مشمول یک‌سری نکات فنی و قانونی است و بررسی‌ها در مرکز در حال انجام است و یک اطلاعیه توسط پلیس مهاجرت و گذرنامه فراجا صادر خواهد شد.

وی ادامه داد: ما هم در استان اصفهان برابر این اطلاعیه صادر شده اقدام خواهیم کرد اما هم‌اکنون رویه به این صورت است که درمورد تمدید گذرنامه‌های منقضی شده یا صدور برگ تردد یا گذر موقت مختص سفر اربعین به محض ابلاغ از سوی فراجا به هم‌استانی‌ها اطلاع‌رسانی خواهد شد.

سرهنگ طاهرپور گفت: براساس آخرین توافقات با دولت عراق مقرر شده است برای زائران که مشکل گذرنامه دارند، گذرنامه ویژه صادر شود که زمان و مکان مراجعه برای دریافت گذرنامه موقت در روزهای آینده اعلام می‌شود.

وی درباره اینکه فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان برای اعزام زائران به نجف از مسیر هوایی فعال است، گفت: هم‌اکنون مرزهای زمینی در حال خدمات‌رسانی به زائران کربلا در ایام اربعین هستند و اسامی و وضعیت مرزهای زمینی هم از طریق ستاد اربعین اطلاع رسانی شده است.

رئیس اداره مهاجرت و گذرنامه فرماندهی انتظامی استان اصفهان با اشاره به اینکه زائران هنگام تردد مرزی باید مهر ورود و خروج از کشور در گذرنامه آن‌ها ثبت شود، اظهار کرد: زائران قبل از سفر باید در سامانه سماح ثبت‌نام کنند تا روال اداری آن‌ها انجام شود و با دقت در حفظ و نگهداری گذرنامه خود به هیچ‌وجه آن را در اختیار افراد ناشناس قرار ندهند، در درج مهر خروج و ورود به کشور دقت کنند و تمدید گذرنامه خود را به لحظات آخر موکول نکنند و در سفرهای کاروانی از شرکت‌ها و سازمان‌های دارای مجوز استفاده کنند.

کد خبر 599315

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.