بهره‌گیری از مشارکت داده‌محور برای کاهش تغییرات اقلیمی در دبی

یکی از کمپانی‌های دبی که در زمینه پایداری شهری به ارائه خدمات می‌پردازد، با مشارکت یکی از سازمان‌های فناوری جهان در نظر دارد تغییرات اقلیمی را در سراسر شهر به حداقل برساند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، امروزه تغییرات اقلیمی و آلودگی هوا دو بحران عمده در سراسر جهان به‌شمار می‌رود که مدیران را به اعمال اقدامات ویژه‌ای سوق داده است. انتشار کربن نقش مهمی در آلوده‌سازی هوا و افزایش دمای زمین ایفا می‌کند و به همین دلیل، برنامه‌ریزان عزم خود را جزم کرده‌اند نوآوری‌هایی برای به حداقل رساندن انتشار آن اتخاذ کنند.

مدیران دبی در امارات متحده عربی تاکنون استراتژی‌های اثربخشی را برای کاهش اثرات دو بحران ذکر شده در شهر پیاده کرده و دستاوردهای مهمی را در این زمینه برای شهر به ارمغان آورده‌اند. همکاری دو کمپانی اهل دبی به ایجاد رویکردهای فناوری داده‌محور منجر خواهد شد و تدابیری را در اختیار مدیران مسئول پیاده‌سازی طرح قرار خواهد داد که بهره‌گیری از آن‌ها کاهش قابل‌توجه تغییرات آب‌وهوایی را در پی خواهد داشت. پیش از این، مدیران دبی از هدف‌کربن صفر خبر داده بودند که مشارکت بین دو کمپانی در زمینه پایداری و فناوری، تحقق این هدف را سرعت خواهد بخشید و به ویژه در منطقه Menati بیشترین اثربخشی را در چی خواهد داشت.

بر اساس این مشارکت، تجزیه و تحلیل‌های مبتنی بر داده‌های شرکت فناوری Sapio و تجربه‌های کمپانی Olive Gaea در زمینه پایداری و کاهش انتشار کربن با یکدیگر تلفیق می‌شود و ارائه رویکردهایی را در پی دارد که در نهایت به کاهش قابل‌توجه تغییرات اقلیمی منجر خواهد شد. در واقع، مشارکت استراتژیک بین دو شرکت باعث ایجاد ابزارهایی هوشمند برای دولت و صاحبان کسب و کار می‌شود و تاب‌آوری مناطق شهری را در مقابل تغییرات اقلیمی افزایش می‌دهد.

پیش از این، مدیران امارات متحده عربی ادعا کرده بودند که اقدامات کارآمدی برای افزایش پایداری شهرها پیاده خواهند کرد تا به هدف صفر انتشار کربن تا سال ۲۰۵۰ نائل شوند. به نظر می‌رسد که مشارکت بین کمپانی‌های ذکر شده تحقق این هدف را سرعت ببخشد و در رسیدن به سایر اهداف پایداری کشور نیز نقش مهمی ایفا کند.

بهره‌گیری از مشارکت داده‌محور برای کاهش تغییرات اقلیمی در دبی

کد خبر 599292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.