۲ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۰:۳۰
ورزش‌های مناسب برای تقویت قلب

ورزش‌هایی مانند پیاده‌روی، وزنه‌برداری، یوگا و دوچرخه‌سواری به تقویت قلب کمک شایانی می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید برای سلامت قلب خود انجام دهید، تقویت قلب است. نتایج بررسی‌های انجام‌شده نشان می‌دهد که ورزش کردن بهترین راه برای تقویت قلب است. توصیه شده است در صورتی که سابقه خانوادگی بیماری قلبی دارید یا نگران سلامت قلبتان هستید، باید یک برنامه ورزشی منظم برای خود تعیین کنید.

شاید کمی ساده به نظر برسد، اما پیاده‌روی، به ویژه‌پیاده‌روی سریع، روش بسیار خوبی برای تقویت قلب است. راه رفتن سریع ضربان قلب را افزایش می‌دهد و بیشتر از انواع دیگر ورزش‌ها، بر مفاصل تأثیر می‌گذارد. بهتر است پیاده‌روی کوتاهی در زمان عصر یا پیاده‌روی طولانی‌تری در آخر هفته‌ها داشته باشید.

عضله‌سازی در قسمت‌های مختلف بدن به سلامت قلب کمک می‌کند، وزنه‌برداری به عضله‌سازی و چربی‌سوزی بدن کمک می‌کند. حرکاتی مانند شنا، اسکات یا بارفیکس به عضله‌سازی کمک می‌کند و برای سلامت استخوان و قلب نیز مؤثر است. یوگا به تقویت قلب کمک شایانی می‌کند، انجام دادن این ورزش به شما کمک می‌کند تا ماهیچه‌های خود را تقویت و نیرومند کنید.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که دوچرخه‌سواری خطر بروز بیماری‌های قلبی را کاهش می‌دهد. انجام دادن این ورزش باعث بالا رفتن ضربان قلب می‌شود و به بهبود سلامت ذهنی افراد نیز کمک می‌کند.

کد خبر 599146

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.