قربانی شدن دختر ۷ ساله

دختربچه هفت ساله قربانی پدر معتاد شد، پیدا شدن نوزاد معلول کنار شیرخوارگاه، افشای راز رفت و آمدهای مشکوک به خانه مرموز، کلاهبرداری میلیاردی از خانواده یک زندانی، دستگیری بی‌رحم‌ترین فروشنده دارو و پایان عملیات پنج روزه جست‌وجوی پیکر یک کوهنورد را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، پس از اعلام خبر ناپدید شدن یک دختربچه هفت ساله در یکی از محلات حاشیه‌ای شهر بجنورد، بلافاصله مأموران کلانتری ۱۲ امام‌رضا (ع) اقدامات پلیسی را برای یافتن این دختربچه آغاز کردند. خبر ناپدید شدن کودک هم با توجه به حساسیت موضوع به تمام یگان‌های استان اعلام شد.

از سوی دیگر، با تحقیقات میدانی کارآگاهان پلیس آگاهی، مشخص شد این دختر توسط راننده خودرویی ربوده شده است. بررسی مسیر مرد کودک‌ربا مشخص کرد او به سمت شیروان گریخته است. تیم‌های پلیسی در این شهر، تجسس برای یافتن خودرو را آغاز کرده بودند که اهالی محله‌ای در تماس با پلیس از دستگیری یک مرد کودک‌ربا خبر دادند. آنها با شنیدن صدای گریه و کمک‌خواهی دختربچه از داخل خودرو، به موضوع مشکوک شده و راننده را دستگیر کرده‌بودند.

با انتقال متهم و دختربچه به پلیس آگاهی شیروان، مشخص شد پدر دختربچه در کار خرید و فروش موادمخدر بوده و مرد کودک‌ربا برای وصول طلب خود دست به چنین کاری زده است. سرهنگ سجاد نامور، معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان خراسان‌شمالی با بیان اینکه متهم در نهایت بعد از تشکیل پرونده و معرفی به مرجع قضائی، با صدور قرار مجرمیت راهی زندان شد، اظهار کرد: کودک بی‌گناه نیز صحیح و سالم توسط مأموران به مادرش تحویل داده می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: در این پرونده پدر خانواده که به عنوان یک ستون و تکیه‌گاه برای اعضای خانواده به حساب می‌آید، درگیر کج‌رفتاری‌های اجتماعی شده و وظیفه اصلی خود را فراموش کرده است. همین موضوع باعث شده اتفاقات ناشی از عواقب این آسیب اجتماعی گریبانگیر خانواده وی شود و ترسی را در ذهن و یاد کودک خردسال به جای بگذارد؛ هراسی که تا مدت‌های زیادی فراموش نخواهد شد و تأثیرات منفی فراوانی بر رفتارهای کودک در آینده خواهد گذاشت.

پیدا شدن نوزاد معلول کنار شیرخوارگاه

فاطمه ارزانیان درخصوص آخرین وضعیت این کودک و با اشاره به اینکه بعد از مشاهده کودک مقابل درب شیرخوارگاه، مددکار برای پذیرش این کودک ورود کرد، اظهار کرد: پزشک و پرستار ویزیت اولیه را انجام دادند و حتی اجازه ندادیم که مادریار به کودک شیر دهد، زیرا ممکن بود بلع کودک دچار مشکل باشد و در این زمینه از پرستار کمک گرفتند.

وی افزود: همچنین نیروی انتظامی نیز برای صورت جلسه وضعیت به شیرخوارگاه مراجعه کرد و از اورژانس اجتماعی نیز کمک گرفته شد. اورژانس بعد از انجام کارهای اولیه در شیرخوارگاه آمنه این نوزاد را به شیرخوارگاه رفیده (شیرخوارگاه کودکان دارای معلولیت) ارجاع داد. اکنون حال عمومی کودک خوب است و در شیرخوارگاه پذیرش شده است.

افشای راز رفت و آمدهای مشکوک به خانه مرموز

سرهنگ پیمان فتاحی فرمانده انتظامی شهریار، از انهدام باند سارقان خودرو و قطعات آن در شهریار خبر داد و اظهار کرد: درپی گزارشات مردمی مبنی بر اینکه تعدادی افراد در یک خانه در شهرک لاله شاهد شهر تردد مشکوک دارند، بررسی موضوع به صورت ویژه و کاملاً تخصصی در دستور کار مأموران کلانتری ۱۴ شاهد شهر قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از اطمینان از صحت موضوع و هماهنگی قضائی باند سارقان خودرو و قطعات آن را در شهرک لاله شناسایی و در یک عملیات غافلگیرانه یکی از آنها را دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهریار تصریح کرد: در بازرسی از مخفیگاه متهم دستگیر شده شش دستگاه کامپیوتر خودرو، ۵۱ حلقه لاستیک با رینگ، شش عدد صندلی جلوی خودروی پژو پارس، پخش خودرو ۱۸ دستگاه، یک عدد گیربکس پژو، دو دستگاه پمپ باد، انواع باند خودرو ۵۷ عدد، جعبه ابزار نه عدد به همراه آچار آلات، زنجیر چرخ دو عدد کشف و متهم پس از تشکیل پرونده تحویل مراجع قضائی شد.

کلاهبرداری میلیاردی از خانواده یک زندانی

سردار عباسعلی محمدیان فرمانده انتظامی البرز، اظهار کرد: درپی ارجاع یک پرونده کلاهبرداری با ادعای اعمال نفوذ در دستگاه‌های انتظامی و قضائی به پلیس اطلاعات و امنیت عمومی این استان، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران قرار گرفت.

وی افزود: بررسی‌های اولیه مأموران نشان داد که این افراد با ادعای اینکه در دستگاه‌های انتظامی و قضائی دارای نفوذ هستند مبلغ ۱۱ میلیارد ریال را از خانواده یکی از متهمان دریافت و متواری شدند. پس از ارجاع پرونده بلافاصله اقدامات اطلاعاتی و پلیسی آغاز و مخفیگاه متهمان پرونده در استان تهران شناسایی و با دریافت نیابت قضائی مأموران به آنجا اعزام و در دو عملیات جداگانه دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی البرز با اشاره به اعتراف متهمان به دریافت ۱۱ میلیارد ریال برای اعمال نفوذ در یک پرونده، اظهار کرد: متهمان پس از تکمیل پرونده برای انجام مراحل قانونی به مراجع قضائی معرفی شدند.

دستگیری بی‌رحم‌ترین فروشنده دارو

سرهنگ داود معظمی گودرزی رئیس پلیس فتا پایتخت، اظهار کرد: در راستای مبارزه با فروشندگان دارو در فضای مجازی طی رصد و پایش صورت گرفته توسط کارشناسان این پلیس، یک کانال تلگرامی با ۵۴ هزار دنبال کننده که اقدام به فروش انواع داروی نایاب و کمیاب می‌کرد، مشاهده شد.

وی افزود: کارشناسان پلیس فتا پایتخت اقدامات ویژه خود را آغاز کردند و با بهره‌گیری از روش‌های فنی و علمی موفق شدند مجرم را در فضای مجازی شناسایی کنند. پس از به دست آمدن اطلاعات هویتی متهم و پس از تشریفات قضائی مجرم در محل اختفای خود در یکی از مناطق حاشیه تهران دستگیر و بیش از ۴۰ هزار قلم انواع داروی کمیاب و نایاب از وی کشف شد.

رئیس پلیس فتا پایتخت تصریح کرد: مجرم پس از انتقال به پلیس فتا بزه انتسابی را پذیرفت و به جرم خود اقرار و اظهار کرد داروها عموماً تاریخ گذشته و غیرقابل استفاده بودند که به عنوان داروهای کمیاب و نایاب به فروش می‌رسیدند. پلیس فتا با رصدهای مستمر و شبانه روزی خود در فضای مجازی با کسانی در این فضا اقدام به فروش این‌گونه اقلام کنند، مطابق قانون برخورد خواهد کرد.

پایان عملیات ۵ روزه جست‌وجوی پیکر یک کوهنورد

جمشید نیک‌زاد رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آمل، اظهار کرد: درپی دریافت گزارش مردمی مبنی بر مفقودی کوهنورد ۵۲ ساله قائم‌شهری به نام علی‌اکبر حسین‌پور در تاریخ بیست‌وهشتم مردادماه در ضلع شمالی قله دماوند، بلافاصله تیم امدادی جمعیت هلال‌احمر شهرستان آمل مستقر در پایگاه امداد و نجات کوهستان رینه با استفاده از بالگرد سازمان به منطقه تخت فریدون اعزام شده و عملیات جست‌وجو تا قله را ادامه دادند.

وی به اعزام یک تیم پنج نفره تخصصی کوهستان با فراهم کردن تجهیزات کامل و تخصصی جهت صعود و جست‌وجو اشاره کرد و افزود: این تیم پس از رسیدن به منطقه موردنظر با توجه به تاریکی هوا در منطقه «ناندل» اسکان پیدا کرد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آمل با اشاره به حضور بالگرد در بارگاه سوم دماوند و جابجایی تیم تخصصی به منطقه تخت فریدون، ادامه داد: عملیات جست‌وجو در مسیر شمالی با بررسی یخچال‌ها در مسیر رفت و برگشت انجام و اثری از فرد مفقود شده، مشاهده نشد که به جهت تاریکی هوا تیم جست‌وجو به پایگاه تخت فریدون بازگشت.

وی با اشاره به اینکه عملیات جست‌وجو برای نجات این کوهنورد در روز سوم از سر گرفته شد، گفت: روز سوم عملیات با دو تیم اعزامی جهت جست‌وجو و نجات فرد مفقودی در مسیر شمال شرقی به طور کامل انجام و متأسفانه اثری از فرد مفقود شده مشاهده نشد و به دلیل شرایط نامساعد جوی یک تیم پنج نفره در ارتفاع ۴۰۰۰ متری اسکان گرفت تا عملیات جست‌وجو برای روز آینده از سر گرفته شود.

نیک‌زاد ادامه داد: روز آخر عملیات با اضافه شدن تیم پهپادی داوطلبانه به همراه تیم جست‌وجو و نجات مستقر در ارتفاع پنج هزار متری آغاز و سرانجام ساعت ۱۴ توسط پهپاد در یخچال سیوله جسد فرد مفقودی رؤیت شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر شهرستان آمل ادامه داد: پس از دسترسی به فرد مفقودی در ارتفاع ۴۹۰۰ متری، وی هیچ‌گونه علائم حیاتی نداشته و با استعلام از خانواده مرحوم هویت جسد تأیید و با توجه به شرایط نامساعد جوی و بارش شدید برف در منطقه تیم کوهستان بلافصله از منطقه خارج و جسد فرد مفقودی به پایین دست منتقل شد.

کد خبر 599050

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.