به احترام مردم اصفهان؛ افتتاح و کلنگ‌زنی طرح‌های شهری

در راستای افزایش رضایت‌مندی شهروندان، کلنگ‌ پروژه احداث خانه کودک و نوجوان محله دردشت در ۱۳۵۰ مترمربع زمین و ۱۶۰۰ مترمربع زیربنا فردا (چهارشنبه) به زمین زده می‌شود و نهضت پیاده‌روسازی منطقه سه شهرداری که از اردیبهشت‌ماه سال گذشته آغاز شده است نیز مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، «دردشت» یا «شهشهان» یکی از محله‌های منطقه سه شهرداری اصفهان است که اهالی آن به دلیل تراکم بافت فرسوده و تاریخی و حجم بالای ترددها به‌دلیل وجود بازارها و مراکز تجاری متعدد، همچنین نبود امکانات کافی برای گذران اوقات فراغت فرزندان خود، درخواست‌های زیادی در این خصوص داشتند که این امر باعث تمرکز مدیریت جدید شهری به این موارد شد تا پروژه‌هایی برای رفع این مشکلات در نظر گرفته شود.

در سال‌های گذشته در محله شهشهان پروژه‌های متعددی اجرا شده است که یکی از مهم‌ترین این پروژه‌ها، ساماندهی محور گردشگری دردشت است که از محل مدرس ابن‌سینا با گذر از بازارچه دردشت، حمام و بوستان دردشت به سمت دو منار دردشت (سلطان بخت آغا)، عصارخانه جماله و حمام شیخ‌بهایی به بازارچه شیخ بهایی می‌رسد و سنگ‌فرش کف و کاه‌گل کردن دیوارهای تخریب شده را شامل شده است.

طرح‌های جدید محرک توسعه نیز برای محله دردشت در نظر گرفته شده است؛ به‌طوری که با مطالعات گسترده در این محله و اختصاص پروژه‌های مخصوص کودکان از سال‌های گذشته که توسط نماینده یونیسف در ایران، مورد تأیید قرار گرفت، پارک دردشت به عنوان پارک دوستدار کودک انتخاب و در پی آن پروژه‌ها تکمیل شد و تجهیز وسایل کودک در این بوستان، احداث خانه کودک و ورزشگاه ویژه مادر و کودک نیز تصویب شد.

یکی دیگر از نیازهای ساکنان محله دردشت، محلی برای فعالیت کودکان و نوجوانان بود که در راستای طرح محله‌محوری مورد توجه قرار گرفت و طبق نیاز کودکان این محله و تأیید سازمان جهانی یونیسف، خانه کودک و نوجوان محله دردشت به‌عنوان یک پروژه شاخص در منطقه سه شهرداری اصفهان تعریف شد تا عملیات اجرایی آن از فردا _چهارشنبه دوم شهریورماه_ آغاز شود.

پروژه احداث خانه کودک و نوجوان محله دردشت در ۱۳۵۰ مترمربع زمین و ۱۶۰۰ مترمربع زیربنا احداث می‌شود که قرارداد اولیه پروژه احداث خانه کودک و نوجوان محله دردشت، اسکلت بتنی است و بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده تا اسفندماه امسال به بهره‌برداری خواهد رسید.

پیاده‌روهای محور شمالی-جنوبی قدیم اصفهان نو شد

با توجه به اینکه منطقه سه شهرداری بالغ بر ۳۲۴ هزار متر معبر دارد و در هر دو طرف آن، پیاده‌رو وجود دارد، ساماندهی این پیاده‌روها به‌دلیل تردد شهروندان و گردشگران ضروری است.

تمرکز پیاده‌روسازی‌های منطقه سه در این دوره مدیریت شهری بیشتر در محور شمالی-جنوبی قدیم اصفهان است که این محور از میدان قدس آغاز شده است و با گذر از خیابان‌های هاتف، علامه مجلسی و نشاط به چهارباغ خواجو می‌رسد.

با توجه به اینکه خیابان چهارباغ خواجو خاطراتی را برای تعداد زیادی از شهروندان تداعی می‌کند و گردشگران داخلی و خارجی از آن بازدید می‌کنند، این خیابان به‌عنوان خیابان نمونه منطقه سه انتخاب شد.

در راستای ساماندهی پیاده‌روهای سطح منطقه سه، پیاده‌روی خیابان‌های هاتف، علامه مجلسی و نشاط ساماندهی شد و ساماندهی پیاده‌روهای خیابان چهارباغ خواجو نیز از حدود دو سال قبل آغاز شد؛ با توجه به اینکه چهارباغ خواجو، خیابان نمونه منطقه سه شهرداری اصفهان است، پیاده‌روسازی آن باید مورد تأیید مدیران شهری قرار می‌گرفت تا تکمیل شود که به همین دلیل این عملیات عمرانی طولانی شد.

پیاده‌روسازی خیابان چهارباغ خواجو با استفاده از سنگ انجام شد، تعویض و ساماندهی تأسیسات شهری نیز در دستور کار قرار گرفت و معبر عبور معلولان نیز در این این ساماندهی مورد توجه قرار گرفت.

ساماندهی پیاده‌روهای خیابان‌های عبدالرزاق، کمال اسماعیل و مشتاق اول نیز در راستای نهضت پیاده‌روسازی منطقه سه انجام شد که این نهضت که از اردیبهشت‌ماه سال گذشته آغاز شده است و تاکنون ادامه دارد و برابر با ۲۹ میلیارد تومان برای شهرداری این منطقه هزینه داشته است.

کد خبر 598962

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.